RunWorkout

Workout tijdens kerst; de vijf beste kettlebell oefeningen

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 20 december 2016 0 comments
workout tijdens kerst

♦ Blog geschreven door Jill & Noor ♦

Wij zijn net als Jessica groot fan van de kettlebell. Het trainen met de kettlebell is ideaal wanneer je vet wilt verbranden en zichtbaar sterkere spieren wilt. Ja, wie wil dat nou niet? Géén enorme spierbundels, maar gewoon strakker in je vel. Je traint in één keer het hele lichaam, dit bespaart tijd. Kortom: de ideale workout wanneer je het druk hebt tijdens de kerstdagen!

Lees ook: Voordelen van kettlebell training

De feestdagen staan voor de deur, lekker eten en genieten! Borrels, diners en veel gezelligheid. Laat jij de touwtjes helemaal vieren? Dat is helemaal niet nodig! Tijdens deze dagen adviseren wij om juist lekker te blijven bewegen, zo kun je zonder schuldgevoel genieten. En zeg nou zelf: de hele dag binnen zitten en eten, daar wordt toch niemand blij van? Ga daarom lekker naar buiten om een stuk te wandelen, hard te lopen of pak je kettlebell en doe onze favoriete kettlebell oefeningen! Op de website van Workout Amsterdam vind je nog een aantal gezonde tips.

Wil je liever eerst een aantal keer in een groep met een kettlebell trainen en oefenen? Dat kan tijdens één van onze workouts. 

Geniet met mate en wij wensen je een hele fijne en fitte Kerst!

Liefs,
Jill & Noor

workout tijdens kerst

5 beste kettlebell oefeningen voor een fitte kerst!

Lees ook: Welk gewicht kettlebell kun je het beste gebruiken?

Around The Body: 

Stap 1: Pak een kettlebell en houdt met twee handen voor je vast terwijl je voeten op heupbreedte staan. Span je buikspieren aan en creëer een sterke trotse houding.

Stap 2: Swing de kettlebell om je lichaam en pak de kettlebell van je rechterhand over naar je linkerhand. Let op je ademhaling, adem uit als je kracht zet

Herhaal deze oefening 10x rechtsom en 10x linksom.

workout tijdens kerst

Goblet Squat

Stap 1: Sta rechtop en pak de kettlebell bij de “hoorns”, houdt stevig voor je borst en maak je rug recht terwijl je je navel intrekt en je buikspieren aanspant.  Adem in.

Stap 2: Zak naar beneden alsof je gaat zitten op een stoel. Plaats je gewicht op je hakken en zorg dat je knieën niet voorbij je tenen komen. Houd je ellebogen dicht tegen je lichaam. Duw jezelf weer krachtig omhoog en adem uit.

Herhaal deze oefening 15x.

workout tijdens kerst

Kettlebell Swing

Stap 1: Plaats de kettlebell tussen je voeten, buig je knieën en zorg voor een rechte rug, pak de kettlebell vast met twee handen.

Stap 2: Swing de kettlebell tussen je benen. Gebruik de kracht uit je heupen / core en billen om de kettlebell naar voren te brengen. Laat de zwaartekracht te kettlebell omlaag brengen. Adem in naar beneden en uit als je krachtig en explosief omhoog komt.

Let erop! Dat je niet de kracht uit je armen / schouders haalt om de kettlebell omhoog te krijgen maar de explosiviteit uit je benen, billen en core haalt.

Herhaal deze oefening 20x

workout tijdens kerst

Lunge Trough Pass

Stap 1: Pak de kettlebell in je rechterhand en maak een reverse lunge (stap naar achteren) met je rechterbeen.

Stap 2: Zak in een lunge (twee hoeken van 90 graden met je benen), haal de kettlebell onder je linkerbeen door en pak je hem vast met je linkerhand. Kom weer overeind en strek je achterste been. Zorg dat je bovenlichaam rechtop is en span je buikspieren goed aan.

Stap 3: Zak weer omlaag in een lunge en swing de kettlebell weer onderlangs.

Herhaal deze oefening 10x rechts en 10x links.

workout tijdens kerst

Deadlift

Stap 1: Pak de kettlebell vast met twee handen. Sta recht op met een lichte buiging in je knieën. Span je buik/ bil spieren goed aan, en open je bovenlichaam door je schouderbladen naar elkaar toe te trekken.

Stap 2: Adem in terwijl je naar voren buigt vanuit je heupen waarbij je je rug kaarsrecht houdt en houd je armen lang, licht gebogen. Houdt voor 1 sec. vast en kom weer recht overeind terwijl je uitademt.

Herhaal deze oefening 20x

workout tijdens kerst

image_print

Leave a Comment