RunWorkout

Workout op kantoor

posted by Jill & Noor - Workout Amsterdam 13 november 2016 0 comments
Workout op kantoor

♦ Blog geschreven door Noor & Jill ♦

De term “zitten is het nieuwe roken” vliegt ons om de oren! Heb jij ‘m al eerder gehoord? Uit recent onderzoek, verschenen in de British Medical journal, is gebleken dat je ruim twee jaar aan je leven kunt toevoegen door minder dan drie uur per dag stil te zitten. Lastig om te realiseren als je een kantoorbaan hebt? Nee hoor, iedere kleine stap helpt (letterlijk) om per dag minder stil te zitten. Dit zijn onze tips die wij zelf toepassen om op kantoordagen meer te bewegen:

  • Niets prettiger dan lopend telefoneren of gaan staan tijdens een telefoongesprek. Je rechter en linker hersenhelft werken dan beiden waardoor je je beter kunt concentreren.
  • We love the stairs, hoeveel traptreden loop jij per dag? Maak er een contest van met je collega’s.
  • Het wandelingetje na de lunch is heilig om twee redenen: beweging en frisse lucht!

Al deze activiteiten zorgen ervoor dat we al gauw een uur minder stilzitten op kantoordagen. Daarnaast drinken we voldoende water en onze favoriet als het buiten wat kouder wordt: verse gember thee. Gember werkt ontstekingsremmend en stimuleert de doorbloeding. Een echte natuurlijke opkikker dus. Door voldoende te drinken houden we onze spieren soepel en kunnen we optimaal presteren op kantoor en tijdens de Workouts in het park!

Soms zijn er van die dagen dat concentratie ver te zoeken is en je lichaam schreeuwt om beweging. Wij hebben de oplossing voor je, onze simpele en compacte Office Workout. Doe iedere oefening 30 seconden gevolgd door 15 seconden rust en herhaal de oefening 3x.

Daag je collega naast je uit en ga aan de slag: fun is gegarandeerd en door even licht te bewegen kun je je daarna een stuk beter focussen!

Succes en laat het ons weten als je vragen hebt!

Liefs,
Jill & Noor

Push- up

Workout op kantoor

Zet je handen aan de uiterste zijden van de stoel. Schouders recht boven je polsen en je lichaam in één rechte lijn, navel ingetrokken, billen en beenspieren aangespannen.

Workout op kantoor

Zak gecontroleerd omlaag tot je armen een hoek van 90 graden vormen, adem ondertussen in door je neus, kom in hetzelfde tempo omhoog, terwijl je uitademt door je mond.

Plank + kickback

Workout op kantoor

Zet je ellebogen op de uiterste zijden van je bureaustoel, je schouders recht boven je elleboog. Je voeten staan op heupbreedte, maak een rechte lijn van je lichaam. Span je been, buik- en bilspieren aan. Til om en om een been op, met je tenen naar je toe getrokken, terwijl je heupen gelijk aan elkaar blijven. Blijf rustig ademen terwijl je de
oefening uitvoert.

Tricep dip

Ga op je bureaustoel zitten en zet je handen vlak naast je billen met je vingers richting je hakken. Kom met je billen los van de stoel en zak omlaag, terwijl je je ellebogen naar achter duwt.

Workout op kantoor

image_print

Leave a Comment