RunWorkout

Workout in het park

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 27 april 2018 0 comments
workout in het park

Soms heb ik echt zin om lekker buiten te trainen; omdat het mooi weer is, omdat ik veel binnen ben geweest of omdat de crossfit box niet open is. Ben je niet zo’n renner of wil je niet rennen? Doe dan lekker een workout in het park! Of bos, of strand, of achtertuin, net waar je in de buurt bent. Het hoeft echt niet zo ingewikkeld te zijn, als je maar even nadenkt wat voor workout in het park je wilt doen. Vorige week ging ik bijvoorbeeld een rondje rennen met mijn vriend en deden we tussendoor in het park een EMOM van pull-ups en push-ups. Een week later gingen we weer een rondje rennen, maar deed ik een combinatie van knee raises, push-ups en box jumps. Ik woon vlakbij het Westerpark in Amsterdam. Hier hebben ze een super mooie rekken neer gezet om oefeningen te doen. Ik begrijp dat dat niet in elk park aanwezig is, maar je kunt altijd wel iets verzinnen om te doen! In deze blog deel ik een aantal leuke workouts om buiten te doen. Ga jij er eentje proberen?

Run, burpee, run

Wil je een keer een next level intervaltraining doen? Probeer deze workout! Zorg dat je eerst goed warm gelopen ben. Wat ik vaak doe ik rustig naar het park toe joggen, dat is zo’n 1,5 km. En dan begin ik mijn workout daar.

4 rondes van:

  • 400 meter rennen
  • 25 burpees

Leg killer

Trommel een buddy op en doe deze workout samen! Ik heb deze zelf afgelopen donderdag gedaan en was een echte leg killer kan ik je vertellen. Mocht je dumbells hebben liggen, neem deze dan mee naar het park en gebruik ze om de workout extra zwaar te doen.

In een duo:

  • 200m front rack lunges met dumbells (dumbells op je schouders)
  • 100 box jumps
  • 200m front rack lunges

Bepaal zelf hoe je de workout indeelt, maar zorg dat je allebei evenveel beweegt. Voor de box jumps kun je bijvoorbeeld een bankje gebruiken of een hoge rand in het park.

EMOM – knee raises en push-ups

Zoals gezegd heb je in ons park een plek waar pull-up rekken staan. Deze plek wordt altijd druk bezocht en ik vind het ook erg leuk om er gebruik van te maken. Deze workout heb ik laatst samen met mijn vriend gedaan en was een leuke workout! We hebben eerst 3 km hardgelopen. Vervolgens hebben we een EMOM van 14 minuten gedaan.

EMOM 14 minuten:

  • Minuut 1: 10 strict knee raises
  • Minuut 2: 10 push-ups

Je doet iedere keer het aantal herhalingen en houdt de rest van de minuut rust. In totaal doe je dus 7 rondjes knee raises en 7 rondjes push-ups. Mocht je geen pull-up rek tot je beschikking hebben, dan kun je ook tuck-up crunches doen. Hierbij ga je liggen op je rug en breng je gelijktijdig je schouders van de grond en je knieën richting je borst. Tik met je handen je voeten aan en ga weer terug naar de start positie.

Vinden jullie het leuk als ik vaker dit soort workouts deel? 

Leave a Comment