RunWorkout

NOOR’s & Jill’s WORKOUT!

posted by Jill & Noor - Workout Amsterdam 30 september 2016 1 Comment
workout amsterdam

♦ Blog geschreven door Noor & Jill ♦

Yes, ben jij ook fan van HIIT workouts? Wij vinden deze manier van trainen ideaal omdat;

  • een HIIT workout weinig tijd kost
  • je de workout overal kunt doen,
  • je verband tot wel 24 uur na de workout calorieën
  • het je metabolisme een enorme boost geeft.

Met onze favoriete oefeningen zit je in no- time strakker en lekkerder in je vel.

Workout structuur:

Doe iedere oefening 30 seconden gevolgd door 10 seconden rust en ga dan direct door naar de volgende oefening. Meer uitdaging nodig? Doe dan iedere oefening 40 seconden gevolgd door 15 seconden rust. Neem na één volledige ronde 30- 60 seconden rust. Doe in totaal 5 rondes.

Tip: download een tabata-timer app in de app store.

1. Star Jump

Stap 1: Start met je voeten op heupbreedte, zak door je knieën in een squat positie en je armen langs je lichaam met je handen naar de grond. Span je buikspieren goed aan, adem in.

Stap 2: Spring met al je kracht explosief op, adem uit en spreidt hierbij je armen en benen. Landt weer zachtjes op je voeten en kom terug in je startpositie.

workout amsterdam
2. Plank Butt Kicks

Stap 1: Kom in een hoge plank positie. Plaats je handen recht onder je borst en plaats je gewicht over je schouders. Voeten staan op heupbreedte. Span je buik- en bilspieren aan en adem in.

Stap 2: Spring met beide voeten van de grond en breng ze explosief naar je billen, adem uit. Land zachtjes weer terug op je voeten en herhaal.

workout amsterdam
3. Cursty Lunge

Stap 1: Start in een squat positie.

Stap 2:  Spring op en kom terug op de grond met je linkervoet schuin naar achter en plaats deze achter je rechterbeen terwijl je doorzakt totdat je beide benen een hoek van 90 graden vormen. Zorg ervoor dat je voorste knie recht boven je enkel is en niet voorbij je tenen komt. Maak je borst trots en trek je schouderbladen naar elkaar toe, span je buik- en bilspieren aan. Kom met een sprong terug in de squat positie en herhaal deze beweging aan de andere kant.

workout amsterdam

4. Tuck Jump

Stap 1: Start in een comfortabele houding met je knieën licht gebogen. Bovenlichaam rechtop en span je buikspieren aan. Plaats je handen voor je met je handpalmen naar beneden.

Stap 2: Kom in een medium squat positie, adem in en spring direct explosief op zo hoog als je kunt, adem uit terwijl je dit doet. Probeer je knieën met je handen aan te raken. Land zachtjes door je knieën telkens licht te buigen.

workout amsterdam

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze favoriete workout, gezonde recepten en tips! Ready, Set, HIIT- IT…. SUCCES!

image_print

1 Comment

6 redenen waarom jij een HIIT Workout moet proberen! 1 december 2016 at 11:35

[…] Een HIIT workout kan overal, in het park, in de woonkamer of op vakantie. No more excuses! Lees onze favoriete HIIT Workout nu op de blog van Eat. Run.Love. […]

Reply

Leave a Comment