RunWorkout

Weekend workout #4

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 20 november 2015 2 Comments
weekend workout

Het is alweer een paar weken geleden dat ik weekend workout plaatste. Ik had me voorgenomen om elke vrijdag een workout met jullie te delen, maar mijn pols gooide een beetje roet in het eten. Inmiddels kan ik al wel weer wat dingen doen, dus werd het ook weer tijd voor een kleine video. Een arm/core workout die ik heel graag achter een rondje hardlopen aan plak!

Weekend workout #4

Deze workout is opbouwend, dat betekent dat we starten met 5 herhalingen en eindigen met 25 herhalingen. Kijk mee!

De oefeningen

Zorg dat je voor deze oefeningen in de buurt van een bankje of verhoging staat, want deze gaan we gebruiken als hulpmiddel tijdens de oefeningen:

  • Dips: ga op de rand zitten, zet je handen naast je neer (dicht tegen je billen aan) en laat je langs de verhoging naar beneden zakken. Trek je schouderbladen naar elkaar toe zodat je ellebogen recht naar achteren wijzen en duw jezelf weer omhoog.
  • Push-ups: zet je handen op de richel van de verhoging en maak een push up, probeer met je borst zo diep mogelijk richting de verhoging te gaan!
  • V sit-up: ga weer op de richel zitten en zet je handen iets achter je neer. Til je benen in de lucht en maak een trappende beweging voorwaarts. Houd je core stevig, zodat je in balans blijft.
  • Benen scharen: houd dezelfde positie als hierboven vast, maar beweeg je benen nu kruislings over en weer.
  • Leg raises: ga liggen met je rug op de grond, handen weer langs je lichaam. Breng je benen in de lucht en breng ze langzaam naar beneden, net zo ver tot je het gevoel hebt dat je een holle rug krijgt. Je gaat tot het punt dat je de meeste spanning op je buik voelt, dat is voor iedereen anders.
  • V sit-hold: en de laatste oefening, kom rustig in een V houding zitten, benen zoveel mogelijk gestrekt omhoog en armen vooruit. Houd vast!

Het aantal herhalingen 

We doen deze workout opbouwend, we straten met 5 dips, dan 10 push-ups – 15 V sit-ups – 20 scharen – 25 leg raises en eindigend met 30 seconden V sit-hold. Probeer deze serie drie keer te doen voor een goed resultaat!

Wie gaat deze workout doen?

Top – tight – schoenen zijn van Asics.

image_print

2 Comments

Joek 21 november 2015 at 19:10

Een beetje off-topic, maar wat heb je een ontzettend mooie tight (en trui) aan! Komt op mijn wishlist haha :-)

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 22 november 2015 at 21:45

Geeft helemaal niks! Dank voor je reactie :)

Reply

Leave a Comment