RunWorkout

Weekend workout #3

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 30 oktober 2015 2 Comments
speedladder training

Afgelopen dinsdag schreef ik een artikel over de speedladder. Vandaag heb ik een workout voor jullie waarbij ik de speedladder gebruik. Het is een pittige workout. Ook ik had er spierpijn van! Een speedladder van 4 meter voldoet voor deze training en kun je o.a. bij bol.com kopen.

Weekend workout #3

Deze workout is gericht op de benen, waarbij je conditie, snelheid en explosiviteit traint. Jump squats, gebruik van de speedladder, lunges, burpees, sprinten en mountain climbers maakt dit tot een inspannende workout.

De oefeningen

  • Jump squat – 5x: ga in de squat houding staan, spring omhoog en kom weer terug in de squat. Veer goed mee met de knieën en zet deze niet op slot
  • Two step in & out: zie uitleg in de blog van over het gebruik van de speedladder
  • Walking lunges – 10x: maak walking lunges door een grote stap naar voren te zetten en door je voorste been te zakken. Kom omhoog en stap direct door. Zorg dat je knieën niet voorbij je tenen komen. Breng je handen in de lucht om het zwaarder te maken (stabiliteit core)
  • Burpees – 5x: deze kenen we inmiddels! Zet je handen op de grond, spring met beide voeten naar achteren, spring weer naar voren met je benen wijd en spring omhoog
  • Sprintje: trek een kort sprintje naar een volgend punt; een boom of een denkbeeldige lijn. Het gaat erom dat je even kort aanzet
  • Mountain climbers – 10x: zet je handen op schouderbreedte op de grond, armen haaks op de grond (pols en schouder in dezelfde verticale lijn). Kom in plank positie en trek je knieën om en om in. Je tikt hierbij niet meer met je voeten de grond aan

Het aantal herhalingen

Probeer dit circuit 10 minuten vol te houden, dan ben je flink moe! Mocht je een beginnende sporter zijn, haal dan de explosiviteit eruit: normale squats, lunges met handen in de zij, mountain climbers op langzamer tempo.

Wie gaat deze workout doen?

Top – tight – schoenen zijn van Nike.

image_print

2 Comments

Linda 30 oktober 2015 at 15:23

Bedankt mooie workout. Eenvoudig te doen in de tuin. Mooie uitdaging naast het hardlopen

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 30 oktober 2015 at 17:52

Klopt helemaal! Laat je weten wanneer je de workout hebt gedaan?

Reply

Leave a Comment