RunWorkout

Weekend Workout #2

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 16 oktober 2015 0 comments
weekend workout

Super leuk hoe er vorige week op de Weekend Workout werd gereageerd, vandaag dus nummer 2. Elke vrijdag deel ik met jullie een workout die jullie in het weekend kunnen doen. Voeg hem toe aan je eigen training, of train een keer mee tijdens één van de bootcamps die ik geef!

Weekend Workout #2

Vandaag heb ik een combinatie van kracht en conditie. We starten de workout met burpees en eindigen met touwtje springen, daartussen zitten o.a. een versimpelde pull-up en een push-up.

 

De oefeningen:

  • Burpee: zet je handen op de grond, spring met beide voeten naar achteren, spring weer naar voren met je benen wijd en spring omhoog
  • Push-up: ga in een goede, stevige plank staan; zet je handen op schouderbreedte en zak door je armen naar beneden. Probeer op een punt zo’n 20 cm voor je te focussen zodat je niet met je hoofd eerst naar beneden zakt
  • Versimpelde pull-up: ga onder een rek of een stang hangen met je voeten op de grond en verplaats deze naar voren. Zorg dat je in een diagonale lijn komt te staan en trek jezelf omhoog. Om het makkelijker te maken zet je je voeten dichterbij waardoor je knieën gebogen zijn
  • Leg raises: kom met je rug op de grond liggen en strek je benen in de lucht; laat deze zakken tot het punt dat je de meeste spanning op je buik voelt en kom weer omhoog
  • Squat: ga met je voeten op heupbreedte staan en zak in een diepe squat (bovenbenen in een hoek van 90 graden). Probeer daarbij je borst omhoog en je rug recht te houden en naar voren te kijken
  • Touwtje springen: pak het springtouw, houd je armen dicht bij je lichaam en draai het springtouw rond met een korte polsbeweging

Het aantal herhalingen: 

10x burpee – 20x push-up – 30x pull-up – 40x leg raises – 50x squat – 100x touwtje springen
Herhaal deze ronde 3x!

Wie gaat deze workout doen?! 

Kleding: tight, top en schoenen Nike – Bodywarmer Odlo

weekend workout 1

image_print

Leave a Comment