RunWorkout

We love HIIT (High Intensity Interval Training)

posted by Jill & Noor - Workout Amsterdam 26 augustus 2016 0 comments
hiit

♦ Blog geschreven door Jill & Noor ♦

Er zijn veel redenen waarom HIIT  workouts goed voor je zijn. HIIT (High Intensity Interval Training) is écht de manier om vet te verbranden en je stofwisseling een lekkere boost te geven. HIIT kan je helpen om net die laatste paar kilo’s te verliezen en super strak in je vel te komen zitten, je krijgt er veel energie van en je voelt echt de power door je lijf omdat je helemaal stuk gaat in een korte tijd.

Wij zijn zelf groot fan en doen gemiddeld 2x per week een HIIT workout in het park, thuis of op kantoor. We krijgen steeds meer vragen over HIIT, dus zetten we alle benefits voor je op een rij.

  1. Het boost je metabolisme. Tijdens HIIT vraag je het uiterste van je zelf hierdoor gebruik je meer zuurstof en schakelt je metabolisme een tandje bij. Positief gevolg is dat je meer verbrand tijdens en na je workout.
  2. Het versterkt je hartspier, je aller belangrijkste spier.
  3. Een HIIT workout kan overal: in het park, in de woonkamer, op kantoor of op vakantie. No more excuses!
  4. Het houd je bloedsuikerspiegel in balans: wanneer je 1 of 2x per week een HIIT workout doet kan je lichaam de ingenomen koolhydraten beter verteren en ben je beter instaat vet te verbranden.
  5. Het verbeterd je fitheid en je conditie. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal zit je door HIIT lekkerder in je vel.
  6. Het Afterburn effect! Je verbrandt veel calorieën nadat je een korte HIIT  workout hebt gedaan. Soms tot wel 24 uur na je workout verbrand je meer energie dan normaal.

Wil je in 6 weken een strakker en gezonder lijf, tot wel 24 uur na je workout calorieën verbranden en vol energie de dag starten? Dan hebben we goed nieuws voor je… Op maandag 12 september starten we om 07.00 uur  met de After Summer Workout. Dit is een 6 weken programma waarbij je 2x per week traint onder persoonlijke begeleiding van enthousiaste trainers inclusief een fysieke begin- en eindmeting, een handleiding met tips over gezonde voeding, een voedingsschema passend bij je doel en leuke recepten.

Ontvang je graag meer informatie? Neem gerust contact op met Jill of Noor via info@workoutamsterdam.nl. Of wil je je misschien direct aanmelden? Dat kan hier.

Stay tuned, want in ons volgende blog delen wij onze favoriete HIIT oefeningen in een 15 minuten workout voor thuis.

image_print

Leave a Comment