HealthRun

Voordelig sporten met deze tips

posted by Manon 28 januari 2016 0 comments
Voordelig sporten met deze tips

Alweer een maand gelezen was het kerst, maar vandaag heb ik weer het kerstochtend gevoel. Ik heb namelijk een pakketje ontvangen met allemaal nieuwe sportkleding. Hoeveel sportkleding ik ook al heb, dit maakt me echt super blij! Ik probeer alles meteen aan, het past perfect en het ziet er mooi uit. Het is de nieuwe sportcollectie van Primark. Al voel ik mij de koning te rijk op zo’n moment, het kost bij elkaar waarschijnlijk nog geen €50.

Blijkbaar hoeft sporten helemaal niet duur te zijn. Steeds meer merken komen met betaalbare sportcollecties. Na H&M en Hema komt Primark nu ook met een nieuwe collectie. Een collectie die er top uit ziet en ook nog eens heel erg betaalbaar is. Een goed teken vind ik. Dit betekent dat sporten steeds populairder wordt en dat ‘fit & healthy’ echt hipper is dan ‘bankhangen & fastfood’.

Voordelig sporten met deze tips

Sporten zelf kan ook steeds voordeliger

Natuurlijk kun je zelf in je huiskamer of buiten oefeningen doen. Met een springtouw en wat losse gewichtjes kom je al een heel eind. Een paar minuten per dag kan al voldoende zijn om fitter te worden. Jessica heeft ook al vaker workouts gedeeld die je prima in de tuin of het park kunt doen. Maar wil je gerichter aan de slag dan is het misschien fijn om een programma te hebben. Je kan de sportschool in waar je met een personal trainer aan de slag gaat of een trainingsschema ontvangt van een fitnesstrainer, maar het kan voordeliger.

Een super goede HIIT training kan je gratis volgen met de nieuwe Quattro Snow Fit app van Audi. Deze app is ontwikkeld in samenwerking met Robert Walsh, kracht- en conditietrainer van de Nederlandse topskiërs en -snowboarders. Het programma is afgeleid van het trainingsprogramma van de topsporters. In drie trainingen van acht minuten wordt je per week fitter. Dus niet alleen erg goedkoop maar je bent er ook weinig tijd aan kwijt. Het mooie aan dit programma vind ik dat er ook rekening wordt gehouden met je start fitnessniveau en er gelet wordt op periodisering (tijd voor het lichaam om zich aan te passen en te herstellen). Na 3 oplopende weken, komt er een rustigere week. Als je dit 8 weken volgt zie je echt verschil of je nu beginner bent of al meerdere marathons op je naam hebt staan.

Of je kunt gaan hardlopen natuurlijk. Schaf een paar goede schoenen aan, download een schema van internet en het enige wat je hoeft te doen is de deur uit te lopen… Loop je liever met anderen dan doe je in Amsterdam gratis mee met de Nike Run Club of de Running Junkies… en zo heb je vast nog meer hardloop/trainingsgroepen in jouw buurt.

Ook yoga kan makkelijk, goedkoop en goed. Zelf heb ik een abonnement bij The House of Yoga – online yoga – voor 7 euro per maand. Ik denk wel dat het handig is om een paar lessen van een instructeur gevolgd te hebben, voordat je de online lessen gaat doen. De online lessen vind ik ontzettend prettig. Als ik reis, weinig tijd heb of gewoon het huis niet uit wil, kan ik toch yoga doen, waar en wanneer ik maar wil.

Dus geen geld en geen tijd zijn geen excuses meer…

Hoofdfoto via Primark

image_print

Leave a Comment