RunWorkout

Voordelen om ’s avonds te sporten

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 24 september 2017 0 comments
Voordelen om 's avonds te sporten

Weet je nog dat ik even geleden een artikel schreef over de voordelen om ’s ochtends te sporten? Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar nu het ’s ochtends langer donker blijft, vind ik het toch wat lastiger worden. Nog steeds lukt het me wel om ’s ochtends te sporten, maar niet zo van harte als in de zomer. Gelukkig is er ook helemaal niks mis met ’s avonds sporten. Heb jij ’s ochtends moeite om uit je bed te komen? Er zijn ook veel voordelen om ’s avonds te sporten!

Meer energie

EΓ©n van de grootste verschillen die ik zelf altijd merk met ’s ochtends sporten is dat ik ’s avonds veel meer energie heb. Vooral met Crossfit merk ik dat verschil goed, ’s avonds ben ik vaak veel sneller en sterker dan ’s ochtends. Een zware squat kun je mij dus beter ’s avonds laten doen.

Minder kans op blessures

’s Avonds is je lichaamstemperatuur veel hoger, je lichaam is gedurende de dag goed opgewarmd. Dat zorgt ervoor dat je enerzijds meer kracht en energie hebt, maar anderzijds ook dat je minder kans hebt op blessures. Een warming up is altijd goed om te doen, maar ’s avonds zul je merken dat je sneller bent opgewarmd en dat zorgt ervoor dat je ook dat de blessurekans kleiner is.

Je hoofd leeg maken

Na een drukke dag is niets zo fijn als je hoofd leegmaken tijdens het sporten. Het komt bij mij ook echt wel voor dat ik geen zin heb om te sporten, maar na het sporten ben ik altijd de dag kwijt. Mijn hoofd is leeg en ik ben veel relaxter (en moe!).

Voordelen om 's avonds te sporten

Lekker slapen

’s Avonds sporten en daarna een lekkere, warme douche nemen zorgt ervoor dat je beter slaapt. En ’s ochtends ook weer makkelijker op kunt staan. Zorg er wel voor dat je niet tΓ© laat sport op de avond want dan heb je kans dat je ligt te stuiteren in bed en alleen maar naar het plafond aan het kijken bent.

Gezond eten

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar wanneer ik ’s avonds sport eet ik eigenlijk altijd gezond. Ik sport meestal direct uit werk en zorg dan dat ik na het sporten een gezonde maaltijd eet met lekker veel eiwitten, weinig vet en wat koolhydraten om mijn tekorten aan te vullen. Vaak eet ik daarna nog wel een stukje chocolade, maar ik heb minder zin om te snaaien.

image_print

Leave a Comment