HealthLove

Voel je voor 9.00 ’s morgens al geweldig

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 18 januari 2016 0 comments
Voel je voor 9.00 's morgens al geweldig

Vandaag is het weer de welbekende “Blue Monday”, een dag die ik niet heel bijzonder vind, maar toch voel ik me stiekem rond deze periode altijd een beetje naar. Ik ben moe, kan moeilijk uit mijn bed komen, heb eigenlijk nergens zin in en verlang weer naar de zomer. Al vond ik dat het gisteren (zondag) echt fantastisch hardloopweer was: koud (-3 graden), maar wel met een heerlijk zonnetje en geen wind. Daar mag je me in de winter elke dag voor wakker maken, want dan ga ik graag naar buiten.

Omdat het moment om op te staan vaak toch het lastigste is – je bed is zo lekker warm! -, deel ik vijf tips waarmee je je voor 9.00 ’s morgens al geweldig kunt voelen! Wellicht een beetje zweverig, maar wel goed om bij stil te staan!

1. Zorg dat je eerste gedachte een hele positieve is

Op het moment dat je je bewust bent van je eigen gedachten, heb je de mogelijkheid om deze zelf te veranderen. Is jouw eerste gedachten: “Ik wil weer slapen” of “Ik vind mijn werk niet leuk” dan zal dit impact hebben op de rest van de dag. Terwijl als je denkt: “Ha, ik heb echt lekker geslapen”, dan geeft dit een hele andere setting aan de start van je dag.

2. Creëer een positief ochtendritueel

In het verlengde van bovenstaande, wees dankbaar voor hetgeen wat je hebt; bijvoorbeeld schoon warm water en de mogelijkheid om een gezond ontbijt te maken. Zorg dat dit soort gedachten onderdeel worden van je ochtendritueel. Idealiter bouw je zelfs even wat tijd in om bijvoorbeeld te starten met een zonnegroet. Dit levert energie op en draag je de rest van de dag uit.

3. Word vrienden met de spiegel

Een spiegel kan je grootste vijand zijn in de ochtend, maar je kunt er ook juist vrienden mee worden. Gebruik de spiegel elke keer wanneer je erin kijkt om iets aardigs tegen jezelf te zeggen. In het begin voelt het waarschijnlijk een beetje “awkward”, maar het wordt steeds makkelijker en oprechter.

4. Lach meer

Maak er een gewoonte van om vaker tegen iemand of iets te glimlachen; een collega, je baas, de buschauffeur, je computer. Wanneer je een vriendelijke houding en positieve uitstraling hebt, zal dat invloed hebben op hoe mensen naar jou kijken.

5. Omarm beloftes en gezegdes

Schrijf ze op post-its en plak deze op je computer, de koelkast en de spiegel. Gebruik ze om positieve energie te creëren en onderneem actie om verandering aan te brengen in je leven.

Deze tips komen van Cheryl Richardson, mede auteur van het boek “You Can Create An Exceptional Life”. Bron informatie: Body+Soul

Lees ook:
– Voorkom januari blues met deze tips

image_print

Leave a Comment