RunWorkout

Training goals van Samirah

posted by Samirah 6 juli 2017 0 comments
Trainings goals Samirah

♦ Blog geschreven door Samirah 

Inmiddels ben ik ruim twee jaar bezig met CrossFit en dat doe ik nog steeds met veel plezier. Het leuke van CrossFit is dat het uit veel verschillende elementen bestaat. Dit geeft je het gevoel alsof je nooit uitgeleerd bent, wat het voor mij erg uitdagend houd. Ideaal als je een korte spanningsboog hebt, like me. Daarentegen is er een gevaar dat je het gevoel hebt dat je bijna niet vooruit komt, juist omdat er zoveel is. Precies om die reden is het goed om doelen te stellen. Op die manier werk ik bewust aan mijn progressie. Op 19 september vier ik mijn 30ste verjaardag. Een mooie datum om wat doelen te behalen.

CrossFit bestaat uit onder andere: gymnastiek, gewichtheffen, powerliften en conditietraining. Ik heb er voor gekozen om drie doelstellingen te formuleren.

1. Gymnastiek

Voor het onderdeel gymnastiek heb ik toes 2 bar als oefening uitgekozen. Je hangt met beide handen aan de bar en moet dan met je voeten de bar aantikken. Door een kipping beweging te maken, kun je door middel van het juiste momentum dit meerdere keren achter elkaar uitvoeren. Op dit moment kan ik met veel moeite en opperste concentratie één toes 2 bar uitvoeren. Mijn doel is om op 19 september vijf van deze rakkers onafgebroken uit te kunnen voeren. Dit doel ga ik halen door vooraf aan elke WOD mijn kipping te oefenen en daarna proberen om er meerdere achter elkaar uit te voeren.

2. Gewichtheffen 

Voor gewichtheffen heb ik als doel om de work-out DT die bestaat uit 5 rondes van 12 deadlifts, 9 cleans en 6 overhead presses met 45 kg uit te voeren. Op dit moment lukt het mij met 40 kg. Op of voor mijn verjaardag doe ik DT met 45 kg.

3. Conditietraining

Op 3 september ga ik 1/8 triatlon doen voor het goede doel. Samen met twee andere Crossfitters proberen wij zoveel mogelijk geld in te zamelen en in ruil daarvoor een topprestatie neer zetten. Dit vraagt aardig wat training. 1/8 klinkt voor velen misschien niet zoveel, maar ik heb minimale zwem en racefiets ervaring. Ik moet dus aan de bak! Dit betekent dat ik twee tot drie keer per week ga hardlopen, één tot twee keer per week ga zwemmen en één keer per week zal fietsen. Ook dat komt helemaal goed, want ik heb er echt ontzettend veel zin in. Het doel is om de triatlon te finishen en het als een proef te zien voor de halve Ironman die ik in 2018 wil doen.  Yes, I  said it. Ik wil een halve Ironman doen, heel graag!

Na mijn verjaardag zal ik een blog schrijven met mijn ervaringen en behaalde resultaten. Ook ga ik komende drie maanden nog twee keer een weekend en een keer tien dagen weg. De trainingen gaan gewoon door. Hoe ik hiermee om ga, inclusief mijn voeding ga ik jullie ook laten weten. Volg mij ook via Instagram. Let’s do it!

Heb jij mooie doelen voor dit jaar gesteld? 

Fotocredits: Vivienne Magali

image_print

Leave a Comment