Hardlopen / TrailrunningRun

Train samen met een PT en mij naar de Nike Women’s 10km

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 7 maart 2015 7 Comments
nike training 10km

Al tijden loop ik met het idee om workouts te organiseren, maar het kwam elke keer maar niet van de grond om het ook daadwerkelijk te doen. Daar komt nu verandering in want ik heb echt iets super leuks! Samen met Jill Meij heb ik de handen in een geslagen om een running special te organiseren in aanloop naar de Nike Women’s 10km op 16 mei.

Jill is al een keer voorbij gekomen op Eat.Run.Love. in een “10 vragen aan…” artikel. Jill is looptrainer, personal trainer, foodcoach en zelf natuurlijk ook een fanatieke en ervaren sportster. Zo liep ze de marathon van New York in een bizar goede tijd van 3.43 uur.

Running special

Wat is die running special dan precies? In 10 workouts word je voorbereid op jouw beste, leukste of eerste 10km run. We trainen loopspecifiek in 5 trainingen met gecertificeerde running trainer en focussen op core en kracht met 5 power workouts verzorgd door een personal trainer. De kick off is op dinsdag 14 april bij Juice & Salad. Hier vertellen we je alles over de exacte inhoud van het programma, looptraining, looptechniek, handige tips & tricks met betrekking tot voeding en je ontvangt te gekke goodiebag. Ook zullen we tijdens de tweede training een loopanalyse bij Run2Day doen om te kijken of je op de juiste hardloopschoenen loopt. Het eindstation is de Nike Women’s 10km. Mocht je het gemist hebben, dit is een ladiesrun van 10 km door de straten van Amsterdam. De start en finish party is in het Olympisch stadion en tijdens je run word je verrast met acts & special effects die de stad nog mooier maken. Vorig jaar liep ik hem in Milaan en het jaar daarvoor in Amsterdam en de sfeer is fantastisch.

Iedereen kan mee doen aan de running special, want er zal een beginners en gevorderde groep zijn. Zelf zal ik alle trainingen van de gevorderde groep mee doen en waar mogelijk haak ik af en toe aan bij de beginners groep.  Tijdens de eerste training bepalen we samen jouw niveau waarna we de groepen indelen.

De kosten voor deze special bedragen €165, dit is inclusief de kick off bij Juice & Salad, een loopanalyse bij Run2Day, 10 trainingen, een startbewijs voor Nike Women’s 10km, een exclusief t-shirt, een goodiebag met recepten en leuke dingen voor hardlopers en heel veel tips & tricks.

De groepen zullen niet groter dan 10 meiden zijn, persoonlijke aandacht en kwaliteit staan voorop! Er is dus ook veel mogelijkheid voor vragen en advies.

nike training 10km

In het kort; hoe, wat, waar?

14 april 19.00 uur   – Kick Off Juice & Salad, Eerste Constantijn Huygensstraat 60, Amsterdam

                               – gevolgd door een eerste workout & test om de groepen te bepalen

18 april 09.30 uur   – Running training Westerpark, meeting point Bakkerswinkel

                               – Aansluitend loopanalyse Run2Day

21 april 19.30 uur   – Power training Vondelpark, meeting point Blauwe Theehuis

25 april 09.30 uur   – Running training Westerpark, meeting point Bakkerswinkel

28 april 19.30 uur   – Power training Vondelpark, meeting point Blauwe Theehuis

2 mei 09.30 uur       – Running training Amsterdamse Bos, meeting point Fun Forest

5 mei 19.30 uur       – Power training Vondelpark, meeting point Blauwe Theehuis

9 mei 09.30 uur       – Running training Amsterdamse Bos, meeting point Fun Forest

12 mei 19.30 uur    – Power training Vondelpark, meeting point Blauwe Theehuis

14 mei 19.30 uur    – Final combi training, meeting point Olympisch Stadion

16 mei 20.00 uur   – Nike WMNS 10K

Enthousiast geworden?  Schrijf je voor 30 maart in via deze link en dan ontvang je voor 5 april een mail met alle details.

Laat ook vooral in de comments even weten of je mee doet, ik hoop veel van jullie te ontmoeten! Hoe leuk is het om deze run & trainingen te doen met je beste vriendin, collega of zus?! Deel deze blog en join us in your road to Nike Women’s 10km!

train voor een event

7 Comments

Fit diary #29 - Eat.Run.Love. 19 december 2015 at 19:58

[…] Na een dagje rust en een heerlijk lentezonnetje buiten, kon het niet uitblijven dat ik ook mijn hardloopschoenen aantrok. De eerste keer blote enkeltjes en enkel een t-shirt met lange mouwen, wat een feest. Ik heb deze week weer mijn hardloopschema opgepakt, dus er stond een intervaltraining op de planning; 1km inlopen, 6x 400m in 1.52 en 6x 200 meter rust. Uiteindelijk liep ik alle intervallen iets sneller. Daarna liep ik nog 1 km uit. Thuis gekomen besloot ik er nog een kettlebell workout aan vast te plakken. Ook kwam er een artikel online waar ik al een tijdje mee bezig ben, samen met Jill organiseer ik namelijk een running special in aanloop naar de Nike Women’s 10km. Zo leuk! Ik hoop dat er heel veel meiden mee zullen doen, alle details lees je in deze blog.  […]

Reply
Fit diary #30 - Eat.Run.Love. 17 maart 2015 at 07:01

[…] Hebben jullie al de leuke runningspecial gezien die ik samen met Jill organiseer? Zou het superleuk vinden om een aantal van jullie daar te zien!  […]

Reply
Dikla 9 maart 2015 at 15:43

Ik had ook graag mee willen doen maar werk elke zaterdag van 8-12:30u… Jammer!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 9 maart 2015 at 22:56

Dat is heel jammer! Dat kun je natuurlijk ook niet schuiven…

Reply
Yamina 7 maart 2015 at 14:37

Dit is echt zo tof! Alleen is Amsterdam niet te doen vanuit Tilburg om 10x te komen trainen. Het wordt tijd dat ik verhuis ;)

Reply
Rieke 7 maart 2015 at 11:18

Oeh wat tof en leuk!! Twijfel nog of ik t kan betalen, maar vind t zeker een leuk initiatief!!!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 9 maart 2015 at 08:35

Zou leuk zijn als je mee kunt doen!

Reply

Leave a Comment