LovePersoonlijk

Tijd voor een eetdagboekje!

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 30 oktober 2017 0 comments
eetdagboek

Wow, ik zie gewoon dat ik begin september voor het laatst een eetdagboekje heb geplaatst. Ik kreeg zelfs al vragen wanneer ik weer een eetdagboekje zou plaatsen. Tijd voor een nieuwe dus! Het is inmiddels 3 weken geleden dat ik de Olympische Triathlon heb gedaan en na een week rust ben ik weer begonnen met Crossfit opbouwen. De eerste week had ik chronische spierpijn, afgelopen week ging het al beter. Ik merk dat ik toch wel wat verloren ben de afgelopen maanden. Met sommige oefeningen denk ik, dat kan ik nog wel en als ik dan bezig ben denk ik, oh nee toch niet. Maar ik hoop dat ik dat snel weer opbouw. In de laatste weken naar de triathlon toe had ik wat moeite met heel gezond eten. Ik merkte dat ik veel trek had door alle duurtrainingen en daardoor naast de gezonde dingen ook sneller naar ongezonde dingen greep. Alsof het allemaal wat minder uitmaakte ofzo. De afgelopen twee weken heb ik ook het gezonde eten weer opgepakt, ik merk ook dat met Crossfit dat mijn lichaam echt aan andere dingen behoefte heeft. Grappig is dat! Ok, genoeg gekletst! Ik neem je mee in de laatste drie dagen van de week waar ik veel buiten de deur was en lekker getraind heb.

Vrijdag

De laatste werkdag van de week start ik met een eiwitpannenkoek met verse jam (meegenomen van Texel) en een halve peer. Ik heb het deze week wat rustiger op werk (niet te hard roepen), dus ik kan lekker wat klusjes op kantoor voltooien. Tussendoor eet ik een eiwitreep en aan het einde van de ochtend fiets ik naar Morgan & Mees voor een werklunch. Ik ga voor de ceasar salade. Terwijl ik deze aan het eten ben, vind ik al dat er wat veel dressing op zit, maar pas na het eten merk ik hoe verkeerd de salade is gevallen. Ik ben de rest van de middag een beetje misselijk. Jammer, want meestal eet ik erg lekker bij Morgan & Mees. De externe training waar ik nog heen moet, heb ik dus ook helemaal geen zin in…

eetdagboek

Bij de training eet ik wat dropjes en wortels, goede combinatie haha. Gelukkig is de training eerder afgelopen dan verwacht en kan ik nog om half 6 een WOD halen. Ik twijfelde even vanwege de programmering, maar ik vind dat ik niet meer mag cherrypicken als ik overall beter wil worden. En dus sta (lig) ik tussen 8 gasten als enige meisje te benchpressen. We sluiten af met een korte burner WOD van burpees en broadjumps. En zoals altijd ben ik natuurlijk blij dat ik heb getraind! Als ik thuis kom, staat er een grote doos met avocado’s in de gang voor een te leuke samenwerking. Daarover binnenkort meer! We eten makkelijk; sinds kort hebben we een airfryer en die zetten we aan. Op tafel komt een broodje kroket met frietjes en salade. Geen culinair hoogstandje, wel lekker! ’s Avonds kruip ik op de bank met een dik vest en beginnen we aan een nieuwe serie “The Fall”. En I like it!

eetdagboek

Zaterdag

Mijn zaterdag begint eigenlijk altijd standaard met crossfit en boodschappen, dat is al een jaar of 2 zo. Er is nieuwe programmering, dus waar ik vroeger om 10.30 naar de box ging, is dat nu 9.30. En stiekem is het wel lekker want dan heb je toch wat meer aan je dag daarna. De WOD is een zogenaamde AKA benchmark; 15-12-9 thrusters & toes to bar (knee 2 chest in mijn geval) en dan direct door naar 15-12-9 burpess step op box & wall balls. Precies een jaar geleden deed ik hem ook, dit keer deed ik de thrusters 5kg zwaarder Γ©n ik was sneller. Kijk, dat is leuk! Na de training fiets ik direct door naar de Lidl voor wat boodschappen. Als ik thuis kom maak ik een eiwitshake van banaan, amandelmelk en pindakaas (deze) en pas als hij leeg is bedenk ik om een foto te maken.

eetdagboek

Daarna ben ik lekker heel de middag wat aan het rommelen. Plantjes ompotten, stofzuigen, wassen, pakketjes wegbrengen, koekjes bakken en bloggen. Heerlijke zaterdagmiddag. Ik lunch tussendoor met een restje linzensoep wat nog in de vriezer lag en drie boterhammen met hummus, kaas en komkommer. De koekjes die ik heb gebakken worden uiteraard geproefd (en komen binnenkort op de blog). ’s Avonds maak ik ik pasta met een avocado-hΓΌttenkΓ€se saus. Ook deze komt binnenkort online, samen met een hele leuke actie! Na het eten werk ik nog even mijn administratie af en plof ik op de bank met een espresso, kop thee en chocolade (Godiva Caramel Lion, echt goddelijk) en drie afleveringen van The Fall.

eetdagboek

Zondag

Heerlijk dat uurtje extra slapen. Ik word om 9.00 wakker, 10.00 dus eigenlijk. Schijnbaar had ik het nodig. Ik start met havermout met wortel (recept komt snel online!), een kop koffie en een kop thee. Het plan is om een workout in het park te doen, maar ik heb behoorlijke spierpijn dus ik besluit die training in te ruilen voor een rondje hardlopen. Het wordt een rondje van 8km en daarna plak ik er 8 setjes van 30 seconden planken, 30 seconden rust aan vast. Ik eet twee mandarijnen, neem een voetenbadje met magnesium en stap onder de douche. Daarna ga ik alweer de deur uit. Met een vriendin ga ik lunchen bij de nieuwe juicebar Jacks in de Pijp. Een gezellige en lekkere juicebar (de muziek staat iets te hard vind ik), waar we genieten van een açaibowl, avocadotoast, een gembershot en een smoothie.

eetdagboek

Na de lunch fiets ik weer naar huis en stap ik direct weer in de auto. We eten vanavond bij de vriend van mijn zus. Een kop thee en stukje chocolade om mee te beginnen. Het eten bestaat uit een mini pitabroodje met tonijnsalade als voorafje en pasta als hoofdgerecht. Als toetje eten we nog een mini magnum. Een gezellige avond als afsluiter van een heerlijk weekend!

eetdagboek

Nou vertel, hoe zag jullie week eruit?

image_print

Leave a Comment