LovePersoonlijk

Tag || Work That Es

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 3 mei 2014 2 Comments
tag work that es
Work That Es behoort tot mijn favoriete blogs om even te bekijken als ik een rondje blogs doe. Gisteren plaatste Esmee haar zelf bedachte tag en die vond ik zo leuk dat ik hem wel over moest nemen! Ik vind dit soort tags erg leuk om in te vullen en jullie leren mij weer een beetje kennen.

Aan welke sporten doe je?
Ik ben zo veranderlijk als het weer qua sporten, maar de laatste 1,5-2 jaar is hardlopen wel vaste prik geworden. Omdat ik van afwisseling houd, doe ik er nog van alles naast. Dat varieert van kickboksen en bootcamp tot yoga en pilates.

Favoriete oefening?
De laatste tijd ben ik een beetje gefocust op core oefeningen doordat de zomer in zicht komt. Mijn favorieten zijn daarom momenteel 2 oefeningen met een gym ball en de plank.

Ontbijt?
Mijn favorieten zijn havermout (met rauwe cacao, chiazaad, kokos en rood fruit) of volle yoghurt met homemade granola en fruit. Als ik ’s ochtends voor werk ga hardlopen of trainen neem ik even snel 2 rijstenwafels met pindakaas of een plak kwarkbrood/bananenbrood.

Welk work-out nummer staat nu bij je op repeat?
Ik pik de leukste nummers uit de top 40. Tot ik deze lijst helemaal zat ben, dan download ik een nieuwe top 40 en pak ik daar weer de leukste nummers uit. Momenteel heb ik er eentje van al een paar weken oud, maar vind ik het nog steeds leuke nummers. O.a. Avicii, Ellie Goulding, Katy Perry, Pharrell Williams, Eminem en Miley Cyrus.

Wat vind je makkelijker, gezond eten of sporten?
Dat is sowieso sporten! Zonder sporten word ik heel chagrijnig, dus ik zorg hoe dan ook dat ik altijd een paar keer per week kan sporten. En ja, daar plan ik gerust sociale afspraken omheen. Gezond eten daarentegen vind ik heerlijk, maar heb er gewoon niet altijd zin in. Ik ben een echte snoepkont en heb dan ook wel een paar keer per week een vreetmomentje. Maar over het algemeen eet ik wel gezond, ik kan echt heel erg balen als dat niet lukt door omstandigheden, vooral omdat ik de gevolgen ken (buikpijn).

Gebruik je voedingssupplementen?
Nee eigenlijk niet echt. Soms heb ik broze nagels en dan gebruik ik een paar weken Vitamine B.

Beste fitspiration?
Ik vind het lastig om mijn favoriet te noemen, omdat ik bij meerdere meiden iets anders interessant vind. Ik vind blogs als Annemerel en Girls Love 2 Run vanwege het hardlopen leuk om te lezen. Work That Es en Fitgirlcode vanwege overige sport inspiratie. En op Instagram zijn er ook een aantal meiden die ik graag volg; net als Esmee Alexandrabring, maar ook Healthyfans en Fitwithashley.

Cheatmeal?
Italiaans eten; pasta, risotto, pizza, Italiaans ijs noem het maar op! Ik ben er dol op. Pasta eet ik gewoon, gezien de hoeveelheid die ik sport vind ik dat ik dat mag eten. Maar ik probeer wel altijd volkoren of speltpasta te eten. Risotto, pizza en ijs probeer ik zo min mogelijk te eten. Ook voor chocolade mag je me wakker maken, Tony’s zijn favoriet, maar ik vind de Delicate reep van AH ook echt heerlijk!

Fijnste sportoutfit?
Op dit moment mijn driekwart Epic Run van Nike of korte short van New Balance + Nike Lunarglides+5. Sportbh en shirtje ben ik nooit zo kritisch in, als het maar dri-fit is. Ik pak dus random H&M of Nike uit mijn kast. Ook vergeet ik tegenwoordig nooit meer mijn anti-blaar sokken van Nike.

Gebruik je sport en/of health apps?
Qua apps gebruik ik eigenlijk alleen de NTC (Nike Training Club) app. Deed ik vroeger complete workouts uit de app, nu gebruik ik deze alleen om mijn favoriete oefeningen uit te zoeken (en deze weet ik inmiddels wel uit mijn hoofd). Tijdens het hardlopen gebruik ik mijn Nike sportwatch, dus dat is niet echt een app.

Grootste irritatie tijdens het sporten?
Eigenlijk net als Esmee, dat m’n lichaam weigert terwijl ik graag door wil. Of dat ik er mentaal niet lekker in kom. Kan dan echt boos worden op mezelf en dan gaat het alleen maar slechter (zoals afgelopen zondag). Ook een irritatie: plukjes haar in m’n ogen. Had er lange tijd geen last van, maar ben 2 weken geleden naar de kapper geweest en er is één rare lok geknipt. Ik stoor me sowieso al aan deze lok, maar wanneer ik sport nog meer.

Hoeveel paar sportschoenen heb je?
Alleen hardlopen heb ik nu 5 paar. Deze gebruik ik ook voor bootcampen. Kickboksen en yoga/pilates doe ik op blote voeten.

Drie dingen waar je niet zonder kunt?
Sporten, zonder word ik heel chagrijnig. Als ik chagrijnig thuis kom van een drukke dag, ga ik het liefst even sporten om mijn hoofd leeg te maken. Spierpijn haat ik, want dan kan ik een paar dagen niet sporten zoals ik wil. Mijn Samsung S4 met internet, zonder heb ik er weinig aan. Ik ben vergroeid met mijn telefoon en social media. Ook gebruik ik mijn telefoon om snelle snapshots te maken en fungeert hij als agenda. En tja, ook chocolade. Ik probeer het zo min mogelijk te eten, maar ik word er echt gelukkig van. Ik kan echt genieten van een stukje chocolade dat op mijn tong smelt!

image_print

2 Comments

JudithVah 4 maart 2017 at 16:12

wh0cd460768 cialis

Reply
Tag || Run baby run - Eat.Run.Love. 3 november 2014 at 17:43

[…] week plaatste ik al de tag van Work That Es,maar nu kwam de running tag van Annemerel voorbij en die vind ik ook wel erg leuk om over te nemen. […]

Reply

Leave a Comment