InspiratieLove

Sport en eetdagboek Manon

posted by Manon 25 januari 2016 2 Comments
maandag

Deze week een keer geen sport en eetdagboek van Jessica, maar een kijkje in mijn leven. Ik neem jullie mij in mijn werkleventje bij Rituals, een yogasessie met Prima, een runningsessie met Running Junkies en heel veel eten natuurlijk!

Maandag

7 uur gaat de wekker en loop ik als eerste naar de keuken om mijn espressomachine aan te zetten zodat deze kan opwarmen. Vervolgens loop ik direct door naar mijn blender om mijn ontbijtshake te maken. Elke dag is deze net iets anders. Standaard gaat er plantaardige melk in, zoals kokos-, rijst- of amandelmelk (ongezoet), een schep eiwit poeder (Whey Isolate unflavoured van MyProtein) en een bevroren halve banaan, die de shake lekker romig en koud maakt. Vandaag doe ik daarbij nog een handvol rauwe spinazie, cacaopoeder, kaneel als ‘zoetstof’, een schep havermout voor energie, lijnzaad voor de gezonde vetten, cacaonibs voor de ‘bite’ en een handvol blauwe bessen die ik standaard in de vriezer heb. Super lekker en een top start van de dag!

Vandaag begin ik wat later met werken dus heb ik om 8.30u afgesproken bij Health City Amstelveen Zuid om te trainen en te kijken of ik daar misschien lid wil worden. Na een korte uitleg mag ik alleen aan de slag. Fijn, dacht ik, ik hoef niet het standaard eerste training rondje af te werken. Maar ik loop wel even ongemakkelijk rond. Ik heb een eigen trainingsschema, maar waar is alles? Zodra ik de gewichten, bands, bars en boxen gevonden heb die ik nodig heb om mijn schema af te werken, ga ik aan de slag en begin ik me wat gemakkelijker te voelen. Mijn full-body workout bestaat uit: squats, chin ups, push press, bench press, dumbbell rows en box jumps.

Na maximaal een uur training ga ik snel naar huis, maak ik een omelet voor lunch en stap ik op de fiets om aan het werk te gaan. De omelet maak ik met 2 eieren en ik doe er verse spinazie, zelfgemaakte humus – die ik over had van het avondeten van de vorige dag – hennepzaad en tomaatjes boven op.

Vandaag nemen we een Rituals training film op met FilmDepartment. We beginnen om 13 uur met filmen. Na 18uur kan mijn tekst opgenomen worden aangezien de winkel gesloten moet zijn. Voor het avondeten bestellen we met de nieuwe Foodora app bij SLA; een van mijn favoriete restaurants als ik niet thuis kan eten; betaalbaar, gezond en goede grote porties! Ik ga voor de Winter Detox Bowl.

Bij thuiskomst hang ik nog even op de bank. Zoals altijd zet ik een pot groene thee en omdat ik nog wat trek heb, neem ik een bakje biologische magere kwark met bosbessen en cacaonibs. Om 23uur lig ik moe en voldaan in bed.

dinsdag

Dinsdag

Iets voor 7uur gaat vandaag de wekker omdat ik om 8.30 bij MMouss in Amsterdam centrum word verwacht voor een speciale yoga sessie georganiseerd door Primark vanwege hun nieuwe sport collectie. Ik maak zoals gewoonlijk mijn ontbijt-shake en een espresso klaar. Vandaag bestaat mijn shake uit rijstmelk, eiwit poeder, een bevroren halve banaan, een halve avocado, bosbessen, een handvol rauwe spinazie, chiazaad, amandelen en een beetje vers geperst limoensap.

Iets voor 8.30u sta ik voor de deur van MMouss waar ik word verwelkomd door Lotte die me snel naar binnen laat aangezien het erg koud is buiten. Om op te warmen biedt ze me thee of koffie aan. In de ochtend kies ik toch echt voor koffie, al vind ik dat niet helemaal bij yoga passen… Dan beginnen we met de yoga. Ik was een beetje bang dat ik als hardloper te stijf zou zijn en uit de toon zou vallen tussen alle yoga-experts. Des te meer reden eigenlijk om het juist vaker yoga te doen… Maar ik overtroef mijn eigen verwachting. Ik vond de yogasessie echt superfijn! De krachttraining die ik doe, voor onder andere betere mobiliteit, blijkt dus te werken. Ik neem me voor om dit vaker te doen al heb ik het sindsdien niet meer gedaan. Ik heb zelfs nog een online abonnement lopen bij The House of Yoga (€7 p.mnd) zodat ik waar en wanneer dan ook een yoga les kan doen. Geen excuses dus.

Voordat ik naar kantoor vertrek krijg ik nog een ontbijt pakketje mee met een heerlijke smoothie, een broodje humus, een muesli-reep, een mini-muffin en een zakje noten/vruchtenmix. Als eerste gingen het broodje en de smoothie op. Van de rest van het pakket heb ik gedurende de dag gesnackt.

Om 12 uur staat de lunch klaar op kantoor. Omdat de lunch zo lekker is en de lekkerste dingen als eerste op zijn, vliegt iedereen stipt om 12uur naar beneden – waar het restaurant is – en al snel ontstaat er een hele rij. Elke dag staat er een enorm buffet met verschillende verse broden, diverse vers gemaakte salades, warm eten, soep, kaas en vleeswaren, yoghurt, muesli en nog veel meer klaar. Ik ga meestal voor een variëteit aan salades en het warme eten voor m’n eiwitten. Vandaag staat er zalmmoot op het menu. Daar word ik blij van!

Tijdens kantoordagen drink ik altijd verse gember en citroen thee. Dat is altijd aanwezig en dus superfijn geregeld. In de ochtend neem ik daar meestal een dubbele espresso naast. In de middag drink ik verder geen koffie meer.

Ik werk wat langer door vandaag en om 19uur ga ik naar de Running Junkies die op loopafstand van mijn kantoor verzamelen bij Tjin’s op de Van Woustraat. Om 19.30 vetrekken we met een grote groep om door de stad hard te lopen. Het eerste stuk lopen we altijd met z’n allen en daarna wordt er opgesplitst in 3 of 4 groepen. Ik loop meestal met de medium groep mee die rond de 5min/km (12 k/u) loopt. Na ruim een uur lopen komen we weer terug bij Tjin’s en staat er eten klaar dat door een aantal vooraf bereid is. Dit keer staat er zuurkool op het menu. Gezamenlijk eten we en rond 22uur vertrek ik richting huis. Het was een lange dag.

 woensdag

Woensdag

Woensdag is rust dag, oftewel geen sport op het programma vandaag. De ochtend begint zoals gewoonlijk weer met een shake en een espresso.

Op kantoor bestel ik met de Foodora app bij The Cold Pressed Juicery de Fix, Iron Man, ginger shot en een E3Live shot. Het plan was om 1 juice en 1 shot te drinken, maar uiteindelijk is alles dezelfde dag nog op, met het excuus dat ik al veel gedaan had de afgelopen dagen en ik de vitamines wel kon gebruiken. De groentejuices blijken goed te vullen, want de rest van de dag heb ik geen behoefte meer gehad aan andere tussendoortjes.

Ook vandaag lunch ik op kantoor. Omdat ik pas om 12.30uur ging lunchen was het warme eten al op. Dus nam ik salades en 3 rijstwafels met kipfilet. Na werk ga ik nog even naar Tjin’s om mijn fiets op te halen die ik de avond ervoor daar had achter gelaten. Het voelt eigenlijk wel goed om de 12 kilometer naar huis te fietsen. Heb ik toch nog wat beweging gehad deze dag.

Thuis maak ik een lekkere salade met gestoomde paarse spruiten en flowersprouts, een soort kruising tussen spruiten en broccoli. Een favoriet van mij op dit moment. Dit mix ik met een halve avocado die ik met m’n handen erdoorheen kneed. Daarop komt een gepocheerd ei en gerookte kipfilet. Als dressing gebruik ik een mix van extra vierge olijfolie, balsamico azijn, zout en peper. Op het laatst strooi ik er wat geroosterde pijnboompitten en geraspte parmezaanse kaas overheen. Een lekker glas rode wijn erbij en ik geniet van mijn relaxte avondje voor de televisie.

Na het avondeten heb ik bijna altijd nog trek, daarom heb ik standaard fruit in de vriezer. Dat is mijn snoep. Ik eet ze koud en bevroren, zodat ze een echte bite hebben en als kleine ijsjes smaken. Gezonder en lekkerder snoepen kan bijna niet ;-)

Naast mijn reguliere voeding neem ik dagelijks een aantal supplementen van MyProtein:

  • Multi-vitamine (Active Woman)
  • Omega 3
  • Vitamine D3
  • ZMA (Zink, Magnesium en Vit B6)

image_print

2 Comments

Jildou 25 januari 2016 at 11:19

Oeee, zelfgemaakte humus. Dat wil ik ook altijd nog eens proberen :)

Reply
Manon
Manon 31 januari 2016 at 22:03

Hi Jildou, heb je het ondertussen al geprobeerd? Erg makkelijk te maken, gewoon wat kikkererwten, beetje limoensap, evt knoflook en kruiden, peper en zout, en olijfolie. Goed door elkaar stampen in ee vijzel of in de blender. Omdat ik niet te veel olie wil gebruiken heb ik er dit keer wat amandelmelk doorgedaan, maar geloof dat je ook gewoon wat water kan toevoegen :-) Succes! laat me weten als je het gemaakt hebt! Manon

Reply

Leave a Comment