DagboekLove

Sport en eetdagboek #9

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 7 juni 2015 3 Comments
hoofdfoto

Een dagje eerder dan jullie gewend zijn, maar door mijn vakantie loopt alles helaas iets anders dan ik had gedacht. Het internet is hier dramatisch, waardoor ik niet zo heel veel kan doen voor de blog. Wil mijn welverdiende vakantie er niet te veel door laten beïnvloeden, dus doe wat ik kan. En daarom kunnen jullie nu mijn eerste dagboekje van Ibiza lezen, met de start op woensdag!

Woensdag

Vandaag vertrek ik samen met een vriendin naar Ibiza!!! De wekker staat om half 4, en als ik uit bed kom krijg ik met pijn en moeite een smoothie weg. Ik wil altijd iets eten omdat ik anders heel slap word onderweg. In de smoothie zit banaan, aardbei, havermout en proteïne. Het vliegtuig vertrekt om 6.00 en tijdens de vlucht eet ik een appel, paar stukjes gedroogde mango en een sesamreepje. Rond een uurtje of 10 zijn we in het resort en pikken we nog het laatste restje van het ontbijt mee. Een bakje yoghurt met een halve banaan,  2 el muesli en 1 el pompoenpitten. We strijken bij het zwembad neer en blijven daar liggen tot een uur of 13.00. Naast het zonnen, lezen en luieren, zwem ik 10 baantjes. Dan staat er lunch klaar. Een hele eenvoudige groene salade met tomaat, komkommer en feta. Erbij 2 stukjes stokbrood met hummus.

Na de lunch gaan we lopen richting het strand, het is iets verder dan we dachten dus zijn ruim een half uur aan het wandelen. Op de terugweg van het strand naar het resort (weer wandelend), eten we gezouten pistachenootjes. Ik eet bij elkaar 2 handjes denk ik. Ook eet ik nog een mandarijn.

Bij het resort is er heerlijk voor ons gekookt! Alleen maar vers, vegetarisch en vrij gezond. Ik eet vooraf een pompoenkokossoepje met een stukje zelfgemaakt lijnzaadbrood. Daarna twee auberginerolletjes gevuld met geitenkaas en hazelnoten, twee courgettekoekjes, een opscheplepel couscous met gegrilde groenten en nog een beetje salade (zelfde als ’s middags). Lijkt veel, maar het is keurig één bord. Als toetje een klein stukje brownie.

woensdag

Donderdag

Om 8.00 hebben we de eerste yogales. De wekker staat om 7.00 en ik kan er erg moeilijk uit komen.  Het weinige slapen en harde werken van de afgelopen dagen is er toch wel ingehakt. Tijdens de theorieles ben ik behoorlijk aan het indutten, maar de yogales van 3 uur is heerlijk. Ik had verwacht dat ik het lang zou vinden duren, maar dat is helemaal niet het geval. Voor de yogales at ik een bakje yoghurt met muesli, halve banaan, halve nectarine en pompoenpitten. Na de les staat er alweer een heerlijke lunch op ons te wachten. We eten salade caprese, salade met spinazie en rogge, pastasalade met aubergine en twee bruscetta’s (één bord bij elkaar).

’s Middags halen we de auto op en rijden we door naar het strand. Op het strand eet ik weer nootjes, dit keer twee handjes haverelite die ik nog meenam vanuit Nederland, twee stukjes gedroogde mango en een mandarijn. Rond een uur of 8 zijn we terug in het resort en staat het eten al klaar. Ik eet ratatouille met een korstje (zoooo lekker!), courgettepasta, groene salade met radijsjes en kiemen en een salade met sperziebonen, spinazie en feta.

Vrijdag

We hebben bedacht dat we hardlopend de dag gaan beginnen. Om 7.00 staat de wekker en maken we ons klaar. Het wordt een pittige heuveltraining over onverharde paden. Wel wat anders dan in Nederland! Bij elkaar rennen we 5,5 km. Bij het huisje aangekomen doen we nog een kwartiertje arm & abs oefeningen. Daarna ontbijt; een bakje yoghurt met 2 el muesli, 1 el pompoenpitten, 1 banaan en 1 peer.

We pakken de auto naar Ibiza stad om lekker rond te struinen. In de haven lunch ik met een dorade filet en een groene salade. Het valt een klein beetje tegen, dus ik laat de halve salade en een kwart visje liggen. Rond 16.00 zijn we terug in het resort. Ik neem nog even een duik in het zwembad, eet een appel en twee mariakaakjes en maak me dan klaar voor de 2,5 uur durende yoga. We doen een vorm van Hatha yoga, dus behoorlijk statisch. Het lukt me eindelijk om de ‘crawl’ te doen, nu nog oefenen om hem langer vol te houden! Daarna hebben we een half uurtje meditatie. Dit is vooral uitleg over waar je allemaal mee te maken kunt krijgen tijdens je meditatie. Ingewikkeld! Het lukt me redelijk om te ontspannen, maar op een gegeven moment dwalen toch mijn gedachten af.

Na de yogales en meditatie staat het diner alweer klaar. Lasagne met zoete aardappel, spinazie en geitenkaas en een Griekse salade. Als toetje een paar happen maracuja/limoen mousse omdat ik deze toch echt even wil proberen!

vrijdag

Hebben jullie ook een lekkere week achter de rug? In Nederland is het volgens mij ook mooi weer!

image_print

3 Comments

Nathalie 7 juni 2015 at 23:27

Dat klinkt als een heerlijke vakantie! Geniet ervan!

Danielle 7 juni 2015 at 12:25

Hier is het inderdaad ook heerlijk weer! En als het internet drama is dan is het niet anders toch.. :) Geniet van je welverdiende vakantie!!

Sanne van Paassen 7 juni 2015 at 07:48

Wat een leuke yoga vakantie heb je zeg! Echt genieten volgens mij. Staat ook echt op mijn bucketlist om dat een keer te doen en lekker eten. De lasagna met zoete aardappel klinkt heerlijk!