DagboekLove

Sport en eetdagboek #42

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 21 maart 2016 1 Comment
sport en eetdagboek

Deze week was het op werk wat rustiger, was ik woensdag vrij, ging ik op pad met mijn net bevallen vriendinnetje, ging ik eten met een ander vriendinnetje en moest ik helaas ook de kaakchirurg bezoeken. Een zeurende en ontstoken kies moest donderdag getrokken worden. Ik bereidde me op het ergste voor, maar gelukkig is het allemaal mee gevallen! Verder neem ik jullie mee in het weekend waarin ook de Runner’s World Zandvoort Circuit Run plaatsvond!

Vrijdag

Gisteren ben ik bij de kaakchirurg geweest om een kies te laten trekken, dus ik heb niet heel lekker geslapen. Gelukkig valt de pijn mee, maar de wond bloedt wel heel de tijd nog een beetje. Ook moet ik oppassen met zuivelproducten en ontbijt ik dus voor de verandering een keer met twee rijstwafels met kipfilet, een kwart avocado en een eitje. Ook eet ik nog wat verse ananas. Vandaag ga ik gewoon weer naar kantoor, en door een interne verhuizing is het een beetje rommelig op de afdeling. Ik moet ook erg wennen aan mijn nieuwe plekje!

Tussendoor eet ik een appel met wat amandelboter, honing en kaneel. Echt super lekker. De lunch is ook al zo lekker, onze kok heeft een overheerlijke tonijnsalade gemaakt. Deze eet ik samen met wat rauwkost en nog een broodje. Als toetje sluit ik af met een maisbroodje met pure hagelslag. Ik weet niet wat ik heb, maar ik heb de laatste dagen echt onwijs veel trek. Een uur na de lunch eet ik alweer een mandarijn.

Later op de middag eet ik een peanutbutter CLIF bar. Deze energierepen met o.a. havervlokken, soja crisps en pindakaas zijn het perfecte tussendoortje als je nog een zware workout staat te wachten.  De aantal calorieën is wel vrij hoog voor een tussendoortje: 250 calorieën, dus zeker niet voor elke dag. Gelukkig staat er een zware workout te wachten want ik doe de Crossfit Open 16.4! Een klein beetje tegen mijn principes in neem ik voor de training een pijnstiller, mijn kaak begint toch een beetje pijnlijk te worden en ik wil gewoon heel graag trainen. Wie meedoet aan de Crossfit Open weet al wat de WOD was, voor wie dat niet weet: deze bestond uit 55 deadlifts – 55 wallballs – 55 calorieën roeien – 55 handstand / hand release push ups. Even twijfelde ik of ik RX of scaled zou doen. Ik kan namelijk zeker geen 55 handstand push ups, maar dacht als ik RX doe, kom ik daar vast niet eens aan. Uiteindelijk ben ik voor de geschaalde versie gegaan en daar was ik stiekem wel blij om. Roeien is niet mijn ding, dus daar ging ik echt op kapot. Dit moet ik nodig gaan oefenen want ik roei totaal niet efficiënt. Uiteindelijk doe ik nog 22 handrelease push ups en ben ik best tevreden met mijn score.

Na de training blijf ik nog even kletsen en fiets ik langs de supermarkt. We eten wraps met kip, cherrytomaatjes en paprika. Ik was van plan om nieuwe foto’s voor de blog te maken, maar heb zo’n zin om te eten dat ik dat een andere keer doe! Laat je niet afschrikken door de rommelige foto, want ze zijn enorm lekker! Na het eten plof ik moe maar voldaan op de bank en kom ik er eigenlijk niet meer vanaf.

sport en eetdagboek

Zaterdag

Normaal gesproken train ik altijd op zaterdag, maar op advies van de CrossFit coach neem ik toch maar een rustdagje omdat ik morgen in Zandvoort wil shinen. Ik kan dus lekker uitslapen, maar eigenlijk ben ik gewoon om 8.00 al klaar wakker. Ik blijf nog een beetje snoozen en ga dan uit bed. Ik begin even met het afmaken van de blog over het superleuke Good Morning! boek, gisteren had ik daar namelijk geen zin meer in. Als ik klaar ben, maak ik eindelijk eens de pompoenpannenkoekjes van Diantha. Zonder dat ik ze zelf had geproefd zijn ze op de blog verschenen, maar ze zijn zeker goedgekeurd!

Later op de ochtend neem ik bij een kop thee nog een dadel/kokosreepje, recept hiervan komt nog online! Ook wandelen we naar de markt; actief herstel en meer dan 10.000 stappen! Op de markt halen we lekkere groenten, fruit en kruiden en op de terugweg wandelen we nog even langs de Albert Heijn voor een paar boodschapjes. Thuisgekomen is het alweer tijd om te lunchen en eten ik heerlijke verse boterhammen. Daar kan ik dus echt van genieten! Nog steeds heb ik enorme trek, dus ik eet er maar liefst 4. Eén dubbele boterham met Zonnatura Paprikaspread (deze is echt fantastisch lekker!), kipfilet, avocado en tomaat en één dubbele boterham met hetzelfde beleg, maar dan kaas in plaats van kipfilet. Ook eet ik nog een eitje. Als ik het zo terug lees is het wel wat veel voor een lunch, maar ik had er echt zin in.

De rest van de middag ben ik lekker in huis aan het rommelen, doe ik de was, maak ik granola (waar ik ook wat van snoep), ga ik in de weer met de foam roller en sta ik nog te hoepelen. Een heerlijke zaterdagmiddag als je het mij vraagt. Tussendoor snack ik wat ananas en ’s avonds eten we een hele Hollandse pot voor ons doen. Eigenlijk eet ik vrijwel nooit aardappelen met groenten en vlees, maar toen ik truffelaardappelen zag, wilde ik dat toch proberen. Het werden dus truffelaardappelen met gestoomde broccoli en een runderworst.

sport en eetdagboek

Zondag

Vandaag is de Runner’s World Zandvoort Circuit Run, een wedstrijd waar ik voor het derde jaar op rij aan mee ga doen. De weersomstandigheden lijken prima; 8 graden en weinig wind. Ik sta vroeg op, rond een uurtje of 8, en begin even op mijn yogamat. Ik ben nog steeds erg stijf en doe dus wat stretchoefeningen voor mijn rug en heupen. Daarna eet ik een bakje kwark met granola en blauwe bessen. Vrienden van ons zijn een weekendje weg, en dan geven wij altijd de katten eten dus zo heb ik ook meteen een ochtendwandelingetje te pakken. Als ik thuis kom, zie ik dat ik ineens best moet haasten dus ik ga snel de keuken in om nog wat pannenkoeken te maken. Handig om mee te nemen, omdat we pas om 13.00 starten! Ook gooi ik een krentenbol in mijn tas voor na de wedstrijd.

sport en eetdagboek

Om 12.00 rijd ik het Circuit van Zandvoort op en gelukkig kan ik gelijk doorrijden en doorlopen naar de VIP ruimte van Runner’s World. Daar kom ik al snel een aantal bekenden tegen en is het wachten op Manon die de 5 km met Odlo mee loopt. Omdat Manon aan het trainen is voor de marathon van Londen loopt ze daarna gewoon ook nog een keer de 12 km mee. Om 13.00 gaat het startschot en vliegen we de start over. Op het circuit hebben we een lekker tempo en met een gemiddelde van 5 minuut/kilometer komen we het circuit af. Mijn benen voelen goed, dus even heb ik goede hoop op een mooie tijd. Tot we het strand op komen, mul zand! Ik wist dat het niet laagtij zou zijn, maar hoopte stiekem toch wel op een smal strookje hard zand, maar helaas. Het werd 3 kilometer ploeteren door het mulle zand en daar was mijn lichaam niet blij mee. Mijn benen en rug begonnen al snel te protesteren en ik kwam maar langzaam vooruit. Ergens halverwege ben ik Manon ook kwijt geraakt, maar op dat moment lukte het me gewoon niet om harder te gaan. Wat was ik blij toen ik het strand af kwam. De eerste paar honderd meter na het strand waren nog heel zwaar, maar daarna kwamen mijn benen weer een beetje los en kon ik weer wat versnellen. De laatste paar kilometers heb ik af en aan een beetje versneld, maar ik had al teveel tijd verloren op het strand. In de buurt van de finish stond Stacey foto’s te maken, en ondanks dat ik vrij blij kijk op de foto was ik vooral blij dat de finish in zicht was. Man, wat vond ik het zware kilometers. Zodra ik begin met wandelen, voel ik dat het niet goed zit met mijn rug en benen, pijnlijk! Haha, de foto waarop ik zo moeilijk kijk, stuurde ik naar mijn vriendje om te laten weten hoe ik me voelde… Daarna toch nog even een blije selfie!

Na de wedstrijd blijven Manon en ik nog wat kletsen met bekenden, maar redelijk snel houd ik het voor gezien. Ik sta een halve krentenbol aan Manon af en vind in de auto een Eat Natural reep die ik ook opeet. Eenmaal in de file Zandvoort uit, word ik helemaal niet lekker. Misselijk en duizelig kom ik thuis, ik heb zo’n flauw vermoeden dat mijn lichaam het gewoon even te veel vond na de zware WOD van vrijdag. Gelukkig is mijn vriend zo lief om een warm bad te laten vollopen en daar lig ik dan ook een tijdje in. Als ik eruit kom, ben ik nog steeds heel licht in mijn hoofd en verplaats ik voor een kwartiertje naar bed. Maar dan bedenk ik dat ik beter even iets zouts kan gaan eten. Het worden twee crackers met paprikaspread, kipfilet en peper en zout. Mijn vriend is zo lief om te koken, quiche met pompoen, spekjes en geitenkaas. Daarbij een lekkere salade en na het eten voel ik me gelukkig weer een stuk beter!

sport en eetdagboek

’s Avonds plof ik op de bank met mijn laptop, een chocolade paashaas en The Killing. Deze week verwacht ik een voedingsadvies van Kirsten, dus dan gaan we weer even vol aan bak met gezonde en afgemeten voeding. De laatste paar weken heb ik het een beetje laten versloffen en ik merk dat direct!

image_print

1 Comment

Emma 21 maart 2016 at 10:52

Waar merk je dat dan aan dat je voeding laat versloffen? Aan dat je zwaarder wordt of gewoon geen energie en niet de juiste krachten? Super goed gedaan!!!

Reply

Leave a Comment