LovePersoonlijk

Sport en eetdagboek #40

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 22 februari 2016 1 Comment
sport en eetdagboek

Een drukke week achter de rug, dat hebben jullie vast gemerkt want het was ook iets rustiger op de blog dan normaal. Twee dagen Londen voor The North Face hakten er in combinatie met mijn werk een beetje in, komende week ga ik voor mijn werk vier dagen naar Marseille. Gisteren heb ik flink voorgewerkt, dus volgens mij moet het helemaal goed komen, maar als het iets rustiger is dan normaal dan weten jullie hoe dat komt. Hebben jullie trouwens nog goede tips voor Marseille als ik een beetje vrije tijd heb? De hardloopschoenen gaan sowieso mee, en heb ook al een adresje voor een Crossfit box gevonden mocht ik daar tijd en zin in hebben. Maar nu eerst een terugblik op afgelopen week!

Woensdag

Woohoo, vandaag ga ik naar Londen voor The North Face. Super tof natuurlijk, maar omdat het best last minute bekend werd, lukt het mij helaas niet om de hele dag vrij te zijn. In de ochtend heb ik nog een evaluatie gesprek met een klant en vervolgens vlieg ik om 15.00 naar Londen. Ik ontbijt vroeg met een schaaltje kwark, een banaan en granola. Om 11.30 is de meeting afgelopen en in de auto terug naar Amsterdam eet ik twee mandarijnen.

Bij thuiskomst lunch ik vroeg met deze overheerlijke spinazie speltpannenkoek en daarna gooi ik de laatste dingen in mijn tas. Om 13.00 ren ik de deur weer uit om naar Schiphol te gaan. Het lukte niet om online in te checken vandaar dat ik voor de zekerheid wat eerder naar het vliegveld ga, maar ik ben natuurlijk veel te vroeg en zit vervolgens nog een uur bij de gate te wachten. Het vliegtuig naar Londen gaat altijd mega snel, in het vliegtuig eet ik een klein zakje nootjes met stukjes gedroogd fruit en kokos. Als ik in Londen aankom is het nog steeds 15.00, maar de metro naar de stad duurt nog behoorlijk lang. Vervolgens doet mijn Google Maps het niet en kan ik het hotel niet vinden. Om 17.00 ben ik dan eindelijk in het hotel, en werk ik nog even een paar uurtjes tot het diner.

’s Avonds dineren we met 4 andere Nederlandse journalisten/bloggers: Marije van Women’s Health, Paul van Men’s Health, Peter van Runner’s World en Laura van Runninglau, 2 Belgische journalisten, Lara van het PR bureau en de marketing managers van The North Face en Bever. Vooraf neem ik pompoenpuree met burrata en zuurdesembrood, super lekker en niet te veel. Daarna deel ik met Marije een flatbread met gerookte kip, spinazie, truffel en parmezaan en neem ik zelf nog een boerenkoolsalade met avocado en walnoten. Helaas zijn de foto’s helemaal niet goed gelukt, omdat het daar veel te donker is (note to self; spaar voor een compacte camera). Het dessert slaan we ook niet over en is een lavacake met praliné ijs. Hier kun je me echt voor wakker maken, het cakeje is echt perfect gelukt met warme chocolade van binnen. Om 23.00 rol ik moe mijn bed in, de volgende ochtend gaat om 7.00 alweer de wekker!

sport en eetdagboek

Donderdag

7.00 de wekker dus, want we moeten 7.30 in de lobby zijn. Ik heb de avond ervoor al uitgebreid gedoucht en we hoeven niet ontbeten te hebben vandaar dat ik maar een half uurtje nodig heb. We vertrekken met een grote bus – met journalisten uit heel Europa – naar de locatie net buiten de stad. Daar staat ons al een ontbijtje op te wachten. Ik neem een potje yoghurt met pruimenjam en twee havermoutrepen met dadels en amandelen. Daarna gaan we naar een andere zaal waar o.a. James Pearson (een klimmer) en Ser Ranulph Fiennes (ontdekkingsreiziger die als eerste van de Noord- naar de Zuidpool liep) een inspirerend verhaal vertellen. The North Face heeft de Mountain Athletics collectie gelanceerd met het idee dat sporters die zich klaar maken voor een outdoorprestatie zoals trailrunning, klimmen of skiën binnen trainen. Daarvoor hebben ze een app ontwikkeld met diverse workouts die aansluiten op deze prestaties. De workouts hebben iets weg van Crossfit en krachttraining. De collectie zelf houdt rekening met de activiteiten die je doet, zo zijn de tops wat langer en hebben ze wat meer ruimte bij de oksel zodat de shirts comfortabel zitten bij bijv. optrekken en hebben de broekjes allemaal langere binnenbroekjes zodat je geen ongemakkelijke situaties krijgt. The North Face gaat de trainingen in samenwerking met Vondelgym en Bever ook naar Amsterdam brengen dus daar vertel ik op een later moment zeker meer over!

Na het inspirerende verhaal en de lancering van de collectie krijgen we drie pittige workouts. Hele toffe workouts ook, maar ik ben niet gewend dat we tijdens een pers evenement zo hard aan bak moeten! Een volwaardige training waarbij het zweet van me afdruipt.

sport en eetdagboek

Het evenement is om ongeveer half 2 afgelopen en dan hebben we nog een vrije middag. Ik ga samen met Marije en Paul de buurt een beetje verkennen en we strijken neer bij een Italiaan die goed aangeschreven staat. Daar eet ik een enorme pizza, die me overheerlijk smaakt en er voor zorgt dat ik de rest van de dag vol zit. Na het eten pakken we een Uber naar het vliegveld en daar maak ik nog kennis met de Peanutbutter Cups van Reese, hoe ik die niet eerder heb kunnen ontdekken is mij een raadsel. Als ik om 22.00 thuis kom, heb ik geen trek maar wel zin om te snacken dus ik pak heel verstandig een flinke bak met komkommer, wortel en cherrytomaatjes!

sport en eetdagboek

Vrijdag

Vandaag heb ik weer een gewone werkdag, maar niet voordat ik heb hardgelopen. Om 7.00 staat mijn wekker, en als ik de katten eten heb gegeven en uit het raam kijk, zie ik dat er flinke mist hangt. Ik probeer een reden te vinden om weer in bed te kruipen, maar aangezien ik die niet kan vinden, eet ik een rijstwafel met pindakaas en stap ik daarna naar buiten voor een korte duurloop van 45 minuten met daarin 3x 6 minuten versnellen. Het wordt al heel snel licht en uiteraard ben ik blij dat ik ben gegaan!  Ik draag trouwens op de foto de Adidas Boost ST met extra stabiliteit. In tegenstelling tot de Ultraboost vind ik deze heerlijk zitten en vlieg ik over de straten. De schoenen gaan dus zeker vaker aan mijn voetjes. Wanneer ik thuis kom eet ik lekker een schaaltje havermout met kurkuma, kaneel en rood fruit. 

sport en eetdagboek

De rest van de dag ben ik flink wat werk aan het wegwerken. Als lunch eet ik falafelballetjes met extra groenten en een half broodje met roomboter. Later op de middag snack ik nog van een bakje yoghurt met halvajam en een peer. Om 18.00 race is naar huis (om halverwege weer terug te moeten omdat ik mijn sleutels ben vergeten) en dan ga ik samen met mijn vriend naar Café de Bieb waar we zijn uitgenodigd om te komen eten.

Café de Bieb doet denken aan een Parijse bistro en heeft een heerlijk relaxte uitstraling en misschien nog wel belangrijker een hele lekkere kaart. De kaart bestaat voornamelijk uit kleine gerechtjes die je makkelijk kunt eten en delen. Wij laten ons verrassen door de kok en zo komt er pompoensoep met truffelaardappelchips, kleine wraps met buikspek en hoisinsaus, wraps met gamba’s, flammkuchen en een salade met kip en aubergine voorbij. Bij het eten drink ik twee glazen witte wijn en we sluiten af met een stukje appeltaart en een espresso. Omdat we allebei zin hadden om te wandelen, zijn we naar het restaurant gelopen en dat betekent op deze avond nog 10km extra in de benen. Goede compensatie!

sport en eetdagboek

Als jullie dit lezen, maak ik me klaar om naar Marseille te gaan of zit ik al in Marseille. Ik blijf hier tot donderdag voor mijn werk. Uiteraard heb ik mijn sportkleding ingepakt, en als je nog leuke tips hebt hoor ik het graag! Hoe was jullie week? 

image_print

1 Comment

Bianca 22 februari 2016 at 19:24

Veel plezier in Marseille.

Reply

Leave a Comment