LovePersoonlijk

Sport en eetdagboek #38

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 8 februari 2016 4 Comments
sport en eetdagboek

Het wordt bijna cliché, maar wat vloog deze week weer voorbij. Ik heb een goede sportweek achter de rug, lekker veel, maar ook gezond gegeten, een bakwedstrijd op mijn werk bijna gewonnen en een leuke core flow yoga workshop gedaan. Lees drie dagen uit mijn week!

Dinsdag

De laatste paar dagen ben ik niet zo fit en word ook ineens wakker met spierpijn, geen goed teken, vooral niet omdat ik niks geks heb gedaan. Ik blijf zo lang mogelijk in bed liggen en sta om 8.15 pas op om me klaar te maken voor werk. Ondertussen zie ik dat het artikel van Manon super goed gelezen is, ik begrijp dat wel, want “niet trainen” dat wil toch iedereen? Ik maak een groene smoothie met cranberries en fiets dan snel naar werk voor een dagje kantoor. In de ochtend eet ik op kantoor 2 verse dadels als tussendoortje.

De lunch is goed! We hebben op werk een nieuwe cateraar en ik word er heel gelukkig van, aangezien we nu de mogelijkheid hebben om zelf salades te maken. Ik kies voor een basis van linzen en pompoen en vul dit aan met tomaat, komkommer, champignons en feta. Niet op de foto, maar wel gegeten, een eitje en een half broodje met roomboter. Tegen het einde van de middag eet ik nog een appel met pindakaas, kaneel en een drupje agavesiroop.

Om half 6 fiets ik weg van kantoor en kleed ik me thuis snel om om naar hardlooptraining te gaan. Ik heb helemaal geen zin om te lopen, maar uiteindelijk ben ik natuurlijk superblij. Ik heb nog niet eerder zoveel techniektraining gehad, en blijkbaar valt er een hoop te verbeteren. Maar dat is niet erg, want alleen op die manier word ik beter en sneller. Het hoofdprogramma bestaat uit 5x drie rondes, van deze drie rondes moeten we er twee in zone 3 lopen en één in zone 4. Als ik om 20.00 thuis kom staat er al een heerlijk bordje pasta tonijn op me te wachten! Na het eten lees ik in het boek van Evy en lig ik op tijd in bed.

sport en eetdagboek

Woensdag

Mijn vrije dag! Daar word ik altijd zo blij van! Ik sta normale tijd op aangezien ik voor de – hopelijk – laatste keer naar de fysio ga. De laatste tijd gaat het weer goed met mijn pols en dat bevestigt de fysio ook. Ik hoef niet meer terug te komen, maar moet wel met regelmaat mijn oefeningen blijven doen. Dat vind ik stiekem nog het moeilijkste, want als je nergens last van hebt, voel je die urgentie ook niet zo. Na de fysio fiets ik door naar Hartje Oost, waar ik samen met een Froukelien koffie ga drinken. Ik geef haar ook nog een verlaat verjaardagskadootje; het Groene Meisjes boek! Ik drink twee muntthee met gember en we delen een stukje citroencake.

Einde ochtend fiets ik naar de supermarkt om nog wat boodschappen te doen. Omdat ik behoorlijk trek heb en mijn salade nog wel even duurt voor hij klaar is, eet ik twee krentenbollen. Ondertussen kook ik quinoa voor deze salade met boerenkool. Kon wel een nieuw fotografisch jasje gebruiken dus heb het recept gefinetuned en nieuwe foto’s gemaakt. Na de lunch moet ik weer naar de supermark (want iets vergeten) en bak ik een taart voor mijn werk. Vrijdag doen we een Heel … Bakt en iedereen gaat iets lekkers maken. Dat wordt één groot feest. De rest van de middag werk ik aan de blog, maak ik diverse foto’s en bedenk ik nieuwe rubrieken. Om half 6 doe ik nog een lesje CrossFit en daarna komen er vrienden bij ons eten. Vooraf gewoon wat lekkere hapjes; cashewnootjes, olijfjes en toastjes met hummus. Als hoofdgerecht heb ik pappardelle met truffel en champignons gemaakt. Bij het eten drink ik een glas rode wijn, en na het eten eet ik bij de een kopje thee nog een stukje Tony’s met cranberrie en anijs. ’s Avonds ik bed kan ik alleen maar denken aan het feit dat ik veel te veel heb gegeten, maar het was zo lekker…

sport en eetdagboek

Donderdag

Ik start de dag met een les yoga bij Hot Flow Jordaan, ik heb de smaak weer helemaal te pakken geloof ik. Vorig jaar op Ibiza deed ik voor het eerst een zeer moeizame hoofdstand, daarna heb ik die nooit meer gedaan. Vandaag deden we weer een hoofdstand en ik kwam wonder boven wonder redelijk makkelijk in de hoofdstand, met hulp van de docent weliswaar, maar daardoor merk ik wel dat ik veel sterker word. Voordat ik naar yoga ga eet ik twee gele kiwi’s en als ik thuis kom maak ik een bakje havermout met appel, kaneel en krenten. Snel door naar kantoor, waar ik eigenlijk een relatief rustig dagje heb.

De lunch is niet zo spannend; een kopje tomatensoep met een broodje met roomboter en een eitje. Voordat ik einde middag op kantoor een bootcamp training geef, eet ik twee rijstwafels met hüttenkase en jam. Na de training fiets ik snel door naar crossfit en train ik zelf nog een keer. De WOD is super zwaar en ik haal hem dan ook bij lange na niet. We moeten twee rondes doen van 25 clean & jerks – 25 sit ups – 25 burpees – 25 wallballs – 25 push press. Weer ga ik kapot op de wallballs en de tweede ronde kom ik niet verder dan 10 burpees. Moe ga ik naar huis, waar we redelijk makkelijk eten. Een burger op een broodje met gegrilde courgette, avocado, sla, ui, tomaat en daarbij zoete aardappel frietjes. De dag was zo saai, dat ik zelfs maar 2 foto’s heb… 

Niet in mijn dagboek, maar wel gedaan op zaterdag: een core flow yoga workshop van Marlene Henny. Drie uur lang op een matje bezig zijn met je core, ik werd er erg blij van!

image_print

4 Comments

Eveline 10 februari 2016 at 07:29

Leuk dagboekje weer, altijd leuk om even mee te kunnen kijken! Die hardlooptraining klinkt super interessant, ga je daar denk je nog een uitgebreide blog over doen? Ben erg benieuwd of je er uiteindelijk inderdaad veel aan hebt. Ik ben ook nog steeds van plan die 10km in <45min te lopen, ben nu aan het trainen voor mijn eerste marathon (half mei) en wil proberen om begin april een 10km race te doen om te kijken wat ik dan kan :) ps. ik ben nu wel benieuwd wat je gebakken had!

Reply
jessica 10 februari 2016 at 08:56

Heb ik nog niet zo specifiek over nagedacht maar wil ik wel doen hoor! Waar ben je dan precies benieuwd naar? Dan houd ik daar rekening mee :) zal sowieso delen wanneer ik mijn doel heb behaald maar denk niet dat dat al na 10 weken is. 3 min is best veel op 10 km… ik denk dat ik op zoek ga naar een haas!

Spannend je eerste marathon! Heel veel succes met trainen!

Had citroentaart gemaakt met heel veel citroen en heel boter en heel veel suiker, niet verantwoord wel lekker ;)

Reply
Eveline 11 februari 2016 at 03:20

Ja lijkt me erg leuk, ben vooral benieuwd naar wat het precies inhoud en natuurlijk of er nog tips/oefeningen zijn die ik zelf toe zou kunnen passen. Het is altijd handig om te weten waar je extra op kan letten :) Ik heb een aantal maanden geleden een “Running Analysis” gedaan (op een treadmill hardlopen waar een fyiso meekijkt en filmt en dan dat filmpje analyseert en adh daarvan weer advise geeft) en dat was erg nuttig en bracht al wat verbeterpunten naar boven. Heb helaas al een aantal keer last van shinsplints gehad en dat komt bij mij denk ik toch voornamelijk door techniek. En nee, ik weet het 3 minuten is inderdaad een hoop, maar met een has zou het moeten kunnen, het is toch voor een (groot) deel mentaal. En haha de taart klinkt heerlijk! En thanks, komt goed!

Reply
Karlien 8 februari 2016 at 10:46

Hopelijk voel je je weer fitter.
Looptechniek is een van de belangrijkste onderdelen van het hardlopen. Ik leer daar zoveel van. Vooral als je vermoeider wordt is je houding zo belangrijk. Veel mensen gaan verkrampen en daardoor gaat het lopen meer energie kosten.

Reply

Leave a Comment