LovePersoonlijk

Sport en eetdagboek #34

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 28 december 2015 0 comments
hoofdfoto

Hebben jullie allemaal fijne kerstdagen achter de rug? Mijne waren super gezellig, het begon al op kerstavond met een etentje en dat ging drie dagen door. Alleen maar lekker gegeten en gezelligheid. Ik heb ook iedere dag gesport, dus schuldig over de hoeveelheid eten voel ik me zeker niet. Daarbij is het maar één keer per jaar kerst! Komende week werk ik drie dagen en dan gaan we ons klaar maken voor het nieuwe jaar.

Vandaag neem ik jullie mee in de dag voor kerst, kerstavond en eerste kerstdag, leek me wel zo leuk. Zien jullie ook eens wat ik allemaal eet op zulke dagen!

Woensdag

Deze week ben ik vrij dus ik sta iedere dag wat later op dan normaal. Ik ontbijt met kwark, een halve banaan en granola. Daarbij twee mandarijnen. De halve banaan is pure noodzaak want mijn vriend wil hetzelfde ontbijten en we moeten boodschappen doen. Normaal gesproken zou ik gewoon een hele banaan eten. Na het ontbijt ga ik direct naar de mark en Albert Heijn voor alle kerstboodschappen. Na de boodschappen eet ik bij een kopje thee een kaneelster van Bolletje, de lekkerste koekjes die er zijn als je het mij vraagt! Ik lunch met veldsla met tomaat en avocado en daarbij drie rijstwafels met hummus.

Einde middag ga ik crossfitten, voor de les eet ik drie chocolade-dadelballetjes van Clean Cuisine. We doen een 12 days of Christmas WOD. Deze is zwaar! We starten met 1 (handstand push up), dan 1-2, dan 1-2-3, dan 1-2-3-4 en ga zo maar door tot 12. De nummers zijn ook tevens het aantal herhalingen, dus bijv. 3 wall balls per keer en 10 burpees per keer. Super leuke training en moe en hongerig kom ik thuis. Ik maak parelgort met pompoen (recept komt nog online), maar omdat ik zo’n trek heb eet ik tijdens het koken twee amandelkoekjes. Met als gevolg dat ik maar een half bordje parelgort eet. Dom dom dom, want die parelgort is natuurlijk veel lekkerder!

woensdag

Donderdag

Vandaag ga ik weer naar crossfit, dit keer in de ochtend en voor de training eet ik twee rijstwafels met pindakaas. Ik weet niet eens meer wat we allemaal doen, maar ik weet wel dat we weer handstand push-ups moeten doen. Omdat ik deze nog niet kan, doe ik een push up vanaf een box, dat ziet er dus heel charmant uit. Komend jaar zorgen dat ik wel een handstand push up kan! Na de training maak ik een smoothie met kwark, mango, framboos, blauwe bes en sinaasappel.

Ik ga de keuken in en maak voor vanavond een crumble met blauwe bes en appel en voor het dessert van morgen witte chocolade mousse, van beiden snoep ik een paar hapjes. Als dit klaar staat, ga ik verder met een lunch: een salade met geroosterde biet, aubergine, courgette, geitenkaas en honing.

Einde middag rijden we naar familie waar we kerstavond vieren; heel traditioneel met soep. We eten een overheerlijke minestronesoep met daarbij broodjes, kaasjes en lekkere dipjes. Het toetje is de crumble met een bolletje kaneelijs. Bij het eten drink ik een glas rode wijn en later op de avond bij de thee nog een paar pindarotsjes.

donderdag

Vrijdag

We waren gisteren tegen twaalven thuis, dus ik sta laat op. Als ik op sta ga ik eerst een blog schrijven, dus we ontbijten pas rond een uur of 10 met een bruin pistoletje uit de oven – deze beleg ik half met kaas en half met roomboter en een beetje zout -, een zachtgekookt eitje, een glas verse jus d’orange en een mandarijn. Iets later eet ik nog twee chocolade-dadelballetjes en ga ik 11,5 km hardlopen. Ik ben van plan om 10 km te lopen, maar omdat het onverwachts zo lekker gaat, plak ik er nog een klein rondje aan vast. Als ik terug kom doe ik nog wat yoga oefeningen en maak ik een smoothie met kwark, een halve banaan en wat rood fruit.

Daarna duik ik de keuken in voor het diner van die avond. Mijn beste vriendinnetje en haar vriend komen eten, en aangezien we allemaal van heel lekker eten houden, heb ik er onwijs veel zin in. Mijn vriend en ik maken kastanjepuree, nog nooit gedaan, maar wat een klus is dat. Voordat er ruim een kilo kastanjes is gepeld, zijn we twee uur verder en moet ik haasten om me klaar te maken voor het diner.

We starten met een prosecco en een borrelplankje met allerlei hammetjes, paté, kaasjes en dipjes. Het voorgerecht hebben zij gemaakt en is een stukje kabeljauw op een bedje van bloemkoolpuree, met hazelnoten en een grapefruitsaus. Super lekker bereid, volgens een recept van De Librije. Daarbij een bijpassende witte wijn, die vind ik zo lekker dat ik nog een glaasje neem. Het hoofdgerecht hebben wij gemaakt en is een hertenbiefstuk op een bedje van rucola, kastanjepuree, gebakken champignons met daarbij cranberrycompote en wat haricot verts gewikkeld in rauwe ham. Bij het hoofdgerecht hoort natuurlijk een glas rode wijn. Als dessert komt er witte chocolademousse met stukjes pure chocolade en rood fruit op tafel. Dit is een recept van mijn moeder en valt altijd bij iedereen goed in de smaak. Omdat ik zelf niet zo goed tegen melkproducten en room kan, eet ik maar een half glaasje. Na het eten drinken we koffie met amaretto en eten we nog wat kaneelamandelen en chocoladekransjes. Later op de avond neem ik nog een glas rode wijn. Je kunt me wegrollen, maar omdat ik de rest van de dag goed en niet teveel heb gegeten, voel ik me prima. Om 02.00 liggen we moe, maar super voldaan in bed.

vrijdag

De volgende dag word ik lichtelijk vermoeid wakker, maar na een uurtje boksen voel ik me weer topfit voor het volgende kerstdiner! Hopelijk vonden jullie het leuk om dit dagboekje te lezen! Op naar het nieuwe jaar! 

image_print

Leave a Comment