DagboekLove

Sport en eetdagboek #32

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 14 december 2015 0 comments
sport en eetdagboek

Deze week was een herhaling van vorige week waarin ik alleen maar achter de feiten aan liep. Ik merk dat het me begint op te breken: ik slaap slecht, ben continu bezig met wat ik allemaal nog moet doen, sporten schiet er bij in en de blog krijgt niet de aandacht die het verdient. Daarnaast krijgt mijn sociale leven al helemaal niet de aandacht die het verdient. Voor zover ik het kan inschatten is de ergste drukte op werk nu wel voorbij, en kan ik komende week gaan puin ruimen van de afgelopen weken. Daarna ben ik heerlijk een week vrij voor kerst! Een week waarin ik lekker ga bij slapen, sporten, aan mijn blog werken en kerst vieren met familie en vrienden.

Deze week hadden we een bedrijfsuitje met werk; het leek me daarom leuk om jullie die dagen eens mee te nemen in mijn dagboekje dan zien jullie ook hoe ik daar mee om ga!

Donderdag

Vandaag heb ik een super drukke dag voor de boeg die ik het liefste was gestart met een rondje hardlopen. Ik word wakker na een hele korte nacht en met mega spierpijn van crossfit van de avond ervoor, dus besluit dat het lekkerder is om nog een uurtje in bed te blijven. Ik ontbijt daarna met magere kwark, granola en blauwe bessen. Op kantoor ga ik de ene na de andere meeting in. Ik lunch met een zakelijke relatie; twee mini pistoletjes met geitenkaas en komkommer en een kikkererwten salade. ’s Middags ligt er ineens een stapel chocoladeletters bij ons op kantoor en ik kan het uiteraard niet laten om er een stukje van te nemen.

Om kwart voor 6 fiets ik weg van kantoor, om vervolgens om half 7 op het kantoor van Runner’s World aan te komen, een flinke fietstocht dus! Daar maak ik kennis met TomTom Spark, hun allernieuwste sporthorloge met ingebouwde muziekplayer en activitytracker. Daarna krijg ik een tof setje van Nike aangemeten om op de foto te gaan voor de cover van het voorjaarsnummer. Super tof, helaas mag ik nog niet echte beelden delen omdat het de nieuwe spring collectie betreft, maar ik kan je vertellen dat die heel tof is! Na de shoot krijgen we nog een DJ workshop van DJSchoolAmsterdam waarbij we leren om te mixen, de mix wordt vervolgens op onze nieuwe horloges gezet. Stuiterend van enthousiasme stap ik op de fiets en kom ik moe maar voldaan na een half uur fietsen weer thuis.

sport en eetdagboek

Vrijdag

Een zeer kort nachtje want ik kon weer niet slapen, maar om kwart over 6 gaat de wekker omdat ik samen met een vriendinnetje nog even een les Crossfit ga doen. Ik heb nog steeds spierpijn van woensdag en de WOD is gelukkig heel relaxed; we moeten 5 km roeien. Verder rekken en strekken we veel en kijken we naar techniek. Voor ik wegging at ik een rijstwafel met pindakaas en als ik thuis kom maak ik een smoothie met havermout, rauwe cacao, hennepzaad, kokos en banaan. Deze neem ik mee naar kantoor want om half 10 heb ik alweer een afspraak.

Vandaag hebben we een bedrijfsuitje, dus om kwart voor 11 stap ik in de auto naar Rotterdam. In de auto eet ik een halve ananas en als ik aankom op locatie heb ik alweer trek. Ik hoopte dat we eerst zouden gaan lunchen, maar aangezien dat niet het geval is eet ik een Eat Natural reep. We gaan in teams een Breakout Room in, heel erg leuk! Daarna krijgen we lunch; ik deel samen met een collega een half tosti en een broodje kroket. ’s Middags hebben we nog een improvisatie workshop en daarna gaan we ons klaar maken voor het vijf gangendiner.

Het is een bijzonder diner en heel eerlijk; een aantal gerechtjes vind ik niet zo’n succes. Uiteindelijk eet ik dus een stukje koolvis met knolselderijpuree, een hertenstoofpotje met kastanje en peer, een paar stokbroodjes en het toetje met stoofpeertjes en bergamot ijs. De ganzenlever, pathé, lardo, mosselen en steak tartare laat ik staan. Na het eten gaan we naar een club, maar om 02.00 houd ik het daar voor gezien omdat ik de volgende ochtend een hardloopwedstrijdje heb. Gedurende de avond drink ik 1 champagne en 3 glazen witte wijn.

sport en eetdagboek

Zaterdag

Na wederom een veel te kort nachtje spring ik om 8.00 met een lichtelijk brak hoofd onder de douche. Ik slaap op de kamer met een collegavriendinnetje en die besluit ook mee te gaan. We ontbijten samen, maar ik merk dat ik niet helemaal fit ben want krijg niks weg. Uiteindelijk eet ik een banaan en een sinaasappel en zitten we om kwart voor 9 in de auto naar Amsterdam. Ik zet mijn collegaatje uit de auto en rijd zelf door naar Egmond voor de Midwinterduinloop. In de auto eet ik nog twee proteïne reepjes van Clean Cuisine. Afgelopen woensdag had ik een afspraak met de eigenaar en hij heeft een aantal tussendoortjes achter gelaten om te proberen.

Om 11.00 sta ik aan de start van de run; 7,6km door de duinen. Ik heb met een vriendinnetje afgesproken en we hebben allebei zin om lekker rustig aan te lopen, dus we lopen op een kletstempo genietend van de omgeving. Na 44 minuten passeren we de finish. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel mooi geweest want ik heb trek en ben super moe. Ik stap weer in de auto en als ik om 13.00 thuis kom, eet ik een boterham met een gebakken ei en kaas (daar had ik echt zin in!) en een dubbele boterham met pittige hummus, avocado en tomaat. Na de lunch ga ik op de bank liggen en ik val vrijwel direct in slaap met een kat op mijn buik. Twee uurtjes later word ik iets fitter wakker en ga ik samen met mijn vriendje boodschappen doen en een kerstboom halen. We tuigen deze samen op onder het genot van een kop thee, een stuk chocolade en Maria Carey (traditie van ons!). De rest van de middag rommel ik een beetje aan. ’s Avonds maak ik zalm met zoete aardappel, venkel en wortel uit de oven. Na het eten beginnen we met het nieuwste seizoen van Homeland en ben ik blij als ik eindelijk mijn bedje in kan duiken. Uitslapen!

sport en eetdagboek

image_print

Leave a Comment