DagboekLove

Sport en eetdagboek #30

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 30 november 2015 3 Comments
sport en eetdagboek

Wauw, wat een hoop reacties heb ik gehad op mijn enquête. Natuurlijk hoopte ik dat veel mensen zouden reageren, maar ik ben ook echt super blij dat zoveel mensen de moeite hebben genomen om hem ook daadwerkelijk in te vullen. Ik heb echt hele waardevolle feedback gekregen: heel veel positieve feedback, nieuwe ideetjes, maar ook opbouwende kritiek. En dat is prima! Ik zag ook dat veel mensen aan de enquête waren begonnen, maar hem niet hebben afgemaakt, je begrijpt: ik zou het super vinden als je dat alsnog wilt doen. De enquête vind je hier. Alle feedback ga ik nog verwerken, dus verwacht de komende tijd wat veranderingen. Eén veel gehoorde vraag heb ik al verwerkt; meer over sporten in combinatie met voeding. Het eerste artikel hierover verscheen afgelopen zaterdag en ik heb er een aparte subcategorie voor gemaakt.

Ook is iedereen super enthousiast over de dagboekjes die ik deel, dus die blijf ik erin houden! Ik ga proberen hier nog meer foto’s in mee te nemen zodat het niet zulke lappen tekst worden, maar ik ben heel eerlijk; dat vind ik soms lastig. Lastig omdat ik op werk ben en niet altijd collega’s wil lastig vallen met mijn foto’s en blog. Maar ik ga het proberen! Ook zal ik eens kijken of ik weer eens een eetdagboekje van iemand anders kan plaatsen.

Dinsdag

Ik start de dag met een halve banaan en ga dan hardlopen. Mijn plan is om 7 km te lopen, maar na 5 km krijg ik zo’n enorme drang naar het toilet dat ik mijn rondje eerder afbreek en een sprintje naar huis trek. Later kan ik er wel om lachen, maar als dat tijdens het lopen gebeurt is het nooit zo’n pretje. Na een toiletbezoek en 6 km op de teller (mijn horloge was ook nog eens leeg na iets meer dan 5km) eet ik de andere helft van de banaan met kwark en granola. Op werk eet ik twee mandarijnen.

Als lunch eet ik een Griekse salade met spinazie, een beetje couscous en een rijstwafel met hummus en avocado. Een collegaatje heeft zelf haver-chocoladerepen gebakken en daar eet ik ’s middags een stukje van. Om 18.00 ben ik bij 5&33 voor een truffeltasting. Het truffelseizoen is geopend, en onder het genot van een glas champagne proef ik samen met een vriendinnetje een aantal hapjes. Na iets meer dan een uurtje houden we het voor gezien en gaan we een pizza eten bij de Pizzabakkers. We delen eentje met venkelsalami en eentje met geitenkaas en spinazie. Heerlijk, want ik eet niet zo vaak pizza. Als ik ’s avonds thuis kom vind ik de foto’s van de Runner’s World shoot van een tijdje geleden in mijn inbox. Foto’s die de pagina niet gehaald hebben, maar wel super tof zijn!

Oh ja; ik wil ook nog graag de Adidas Ultraboost (geel) verkopen omdat ze niet geschikt zijn voor mijn voeten. Maat 40,5 voor de liefhebber!

sport en eetdagboek

Woensdag

Het liefst sport ik op woensdagochtend, maar ik moet om half 9 in de auto naar Breda zitten dus ik red dat niet. Ik ontbijt weer met kwark, maar nu met in kaneel gebakken appel en 30 gram gemengde ongezouten noten. Als ik in de auto wil stappen, hoor ik dat de meeting niet doorgaat. Heel irritant. Voor niks mijn ochtend programma omgegooid. Op kantoor eet ik weer twee mandarijnen.

De lunch bestaat uit diverse geroosterde groenten met zongedroogde tomaatjes, kikkererwten, couscous en nog de overgebleven halve avocado van gisteren. Het tussendoortje in de middag bestaat uit 2 rijstwafels met hüttekase en een likje biologische cranberryjam.

’s Avonds probeer ik een nieuw soepje met doperwten, courgette en prei. Super lekker dus het recept komt snel online. Ik roer er wat geitenkaas doorheen en eet er een broodje met roomboter bij. Na het eten wandelen we nog een half uurtje. En eet ik nog een schaaltje chocoladepepernoten.

sport en eetdagboek

Donderdag

Verrassend, weer magere kwark met granola en dit keer een appel. Ook eet ik weer twee mandarijnen. De hele ochtend ben ik een beetje zenuwachtig want ik moet op een event een presentatie geven voor 80 man over mijn blog. Uiteindelijk is dit superleuk en komen er veel vragen vanuit het publiek. Achter mijn bureau eet ik een salade met pompoen, rauwe ham en buffelmozzarella. Zo lekker!

In de middag weer twee rijstwafels met hüttekase en cranberryjam. Om 17.00 geef ik een bootcamptraining en daarna ga ik direct door naar de boksschool waar ik een zaktraining doe. Moe, hongerig en voldaan kom ik thuis. Mijn vriendje heeft al gevulde paprika’s gemaakt met zilvervliesrijst, gehakt, tomaat en geitenkaas.

Later op de avond eet ik nog een bakje “Stevige yoghurt” met peer, appel en vijg van Campina en twee zelfgemaakte amandel-cacao-kaneel balletjes. Ook schrijf ik me in voor twee wedstrijden, de Midwinterduinloop in Egmond op 12 december en de Kwart van Egmond op 10 januari. Mijn focus ligt momenteel niet op hardlopen, maar ik doe het meer ter ontspanning en om lekker bezig te zijn. Qua wedstrijdjes kies ik nu dus ook meer voor duin- en bosloopjes. Neemt niet weg dat hardlopen een belangrijk onderdeel van de blog zal blijven, uit de feedback van de enquête blijkt ook dat jullie dat erg leuk vinden.

sport en eetdagboek

image_print

3 Comments

I. 30 november 2015 at 17:20

Hoi Jessica,

Leuk om te lezen, die eetdagboekjes! Ik vind het ook mooi om te zien dat je gebalanceerd eet, niet alleen maar “clean” of supergezond maar ook gewoon kruidnootjes en pizza. Motiverend om te lezen voor mensen die van een eetstoornis aan het herstellen zijn. :-)

Wat ik me wel afvroeg, is waarom je een halve banaan eet voor het sporten. Ik zie wel vaker dat mensen halve bananen eten en heb nooit goed begrepen waarom je die andere helft zou bewaren, bij appels oid hoor je dat nooit.

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 30 november 2015 at 17:27

Dank voor je comment, fijn om te horen dat ik je motiveer!

Achter de banaan zit eigenlijk niet echt een reden :) Ik vind het lekker om voor het hardlopen iets met koolhydraten te eten, een banaan of rijstwafel met pindakaas werkt dan altijd goed voor mij. Daarna eet ik meestal iets met eiwitten, in dit geval kwark en daar wil ik ook fruit in eten omdat ik het anders zo saai vind. Aangezien mijn fruitmand verder leeg was en ik ook geen rijstwafels meer had, heb ik het zo opgelost ;)

De reden dat veel mensen een halve banaan eten is denk ik omdat het relatief veel calorieën bevat; een banaan bevat 125 calorieën terwijl een appel er maar rond de 60 bevat. Maar, dit is voor mij geen reden hoor. Was nu uit pure noodzaak dat mijn fruitmand leeg was!

Reply
I. 1 december 2015 at 12:27

Ik dacht al dat het aan de kcal lag. Echter is een normale tot grote appel is ook al gauw rond de 100 kcal, veel mensen zullen echter hun fruit nooit afgewogen hebben ;-)

Reply

Leave a Comment