LovePersoonlijk

Sport en eetdagboek #29

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 23 november 2015 0 comments
eet en sportdagboek

Een iets rustiger week op kantoor, maar dat kwam er lichamelijk uit. Moe, hoofdpijn, keelpijn en verkoudheid waren symptomen waar ik deze week vrijwel dagelijks mee te maken had. Ik heb geprobeerd een hele hoop slaap in te halen, ’s avonds weinig te plannen (voordeel is dat ik nog steeds niet voluit kan sporten) en vooral gewoon lekker rustig aan te doen. Deze week besloot ik ook dat het tijd werd om jullie mening over mijn blog te vragen. Echt super om te zien hoeveel leuke, positieve en ook kritische feedback ik heb gehad. Vind ik heel waardevol, mocht je de enquête nog niet hebben ingevuld, maar dat wel willen doen; dat kan hier.

Woensdag

Eindelijk weer eens een ochtendtraining gepakt bij Bodytime. De afgelopen weken kon ik deze training vanwege mijn pols helaas niet mee doen, en ook nu merkte ik dat ik nog niet de oude ben. Een deel van de oefeningen moest ik overslaan en aan het einde was mijn pols toch weer wat gevoelig. Nog even oppassen dus! Toen ik om 8.30 thuis kwam, maakte ik havermout met kurkuma en kaneel, een heerlijk ontbijtje waar ik de rest van de ochtend op kan teren. Overigens at ik voor de training een nieuwe reep van TREK; een proteïne reep die perfect is om voor of na de training te eten en snel energie geeft. En laten we de smaak niet vergeten, deze met cacao en kokos is echt de bom. Die repen ga ik zeker vaker in huis halen!

Terwijl mijn ontbijtje stond te pruttelen op het vuur, heb ik ook een omelet gemaakt voor de lunch. Drie geklutste eitjes, spinazie, cherrytomaatjes en geitenkaas. Op smaak gebracht met wat peper en tijm is dit echt een goede eiwitrijke lunch. Ook vind ik het heerlijk om deze koud te eten. Bij de lunch pakte ik er nog een klein speltbroodje bij met wat roomboter. Later in de middag eet ik een stukje Tony’s Rabarber Crumble en aan het eind van de middag een droge rijstwafel. Deze had ik bij de lunch meegenomen om als tussendoortje op te eten met beleg, maar dat kwam er niet van. Daarbij had ik ook niet echt trek en toch stopte ik deze rijstwafel gedachteloos in mijn mond. Vraag me niet waarom, want zo lekker vind ik een droge rijstwafel niet.

‘S avonds staat er een heerlijke stoofpot met pompoen en pastinaak op me te wachten, mijn favoriet voor de winter! Maar ik voel me helemaal niet lekker en eet dus ook niet zo veel. Met knallende hoofdpijn ga ik na het eten op de bank liggen. Mijn vriend ga sporten en als hij thuis komt, maakt hij me wakker. Ik wil nog even bloggen maar besluit gewoon naar bed te gaan, dus lig er al voor 22.00 in, een unicum voor mij!

eet en sportdagboek

Donderdag

Ik had me voorgenomen om te gaan hardlopen, maar als ik wakker word ben ik nog steeds niet lekker. Een dikke keel en verstopte neus, daar moet ik het vandaag mee doen. Ik blijf nog een uurtje in bed liggen en sta dan op. De smoothie die ik als onbijt maak met banaan, cranberry en kaneel fotografeer ik ook gelijk voor de blog. Het recept kunnen jullie dus nog verwachten. Daarna sleep ik mezelf naar werk. Een collega is jarig en het gevulde speculaas wat ze mee heeft, kan ik niet weerstaan. Daar kun je me momenteel voor wakker maken!

Als lunch eet ik een kom soep, een speltbroodje met roomboter, een gekookt eitje en een salade met geroosterde groenten. Later op de middag nog een kommetje yoghurt met een eetlepel jam. Tegen half 6 ga ik moe naar huis. Thuisgekomen plof ik eerst op de bank, maar later op de avond gaan we toch koken: spaghetti met een saus van cherrytomaatjes. Ik sluit de avond af met wat bloggen, lezen in het I Love Health boek van medeblogger Daisy en foam rollen voor mijn rug.

Vrijdag

Vandaag heb ik een superleuke dag voor de boeg want ik ga naar Sportcentrum Papendal voor een Sport & Voeding congres. Om half 7 zet ik mijn wekker en loop ik eerst nog een rondje van 6km hard. Als ik thuis kom maak ik bananenpannenkoekjes met een eetlepel Chiafruit van Mister Kitchen’s. Om 8 uur stap ik in de auto richting Arnhem. Deze dag staat dus in het teken van heel veel informatie tot me nemen over sport en voeding. Oorspronkelijk is deze dag georganiseerd door Friesland Campina bestemd voor sportdiëtisten, maar ik haal er super veel nuttige informatie uit. O.a. Epke Zonderland en de kok uit het topsportrestaurant spreken.

Na de eerste lezing kom ik een oude bekende tegen, heel erg leuk om haar hier te zien en gelijk een kletsmaatje te hebben voor de rest van de dag! Als lunch eet ik moutbrood met oude kaas en pesto, een speltbroodje met ossenworst en gefrituurde hapjes gevuld met champignons. Dit zijn ‘cheat’ snacks bedacht door de kok uit het restaurant ter vervanging van bitterballen etc, maar dan gebakken in olijfolie en gevuld met een gezonde vulling. Super lekker en leuk idee! Tijdens de middagpauze proef ik nog een bakje Campina Stevige yoghurt met appel, peer en vijg en een klein stukje energiereep, ook weer gemaakt door dezelfde kok.

Rond 17.00 rijd ik weg en kom ik in een ellendelange file waardoor ik als ik eenmaal thuis ben, weer super moet haasten om naar de volgende afspraak te gaan. Met een vriendinnetje ga ik naar de avondmarkt in Roest, het valt ietwat tegen dus we houden het snel voor gezien. Na kort overleg besluiten we naar Instock te gaan, een restaurant waar ik al veel over heb gehoord, maar zelf nog niet ben geweest. Dit restaurant gaat voedselverspilling tegen door gebruik te maken van producten die niet meer verkocht kunnen worden. Een super goed initiatief vind ik! Ik neem alleen een hoofdgerecht wat bestaat uit stoofvlees gegaard in rode wijn met geroosterde bloemkool, broccoli en aardappel. Daarbij drink ik een glas rode wijn. We blijven nog even kletsen met een theetje en iets voor twaalven ben ik thuis.

eet en sportdagboek

Dat was mijn week alweer! Hoe was jullie week? 

image_print

Leave a Comment