LovePersoonlijk

Sport en eetdagboek #28

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 16 november 2015 0 comments
Untitled-1

Het was deze week zo druk, dat ik van voren niet meer weet wat ik van achteren heb gedaan. De laatste weken was ik heel erg bezig met mijn voeding tracken, maar de drukte heeft ervoor gezorgd dat dat er een beetje bij in is geschoten. Ik heb deze week alleen maar tegen deadlines aan gewerkt en ben woensdag een dagje op en neer naar Hamburg geweest voor de lancering van de nieuwe Sylvie Sport Collectie van Hunkemöller. Ook was mijn sportschema nog niet helemaal zoals ik zou willen, maar ben wel weer begonnen met trainen. Tot nu toe gaat dat goed, dus hopelijk kan ik ook dat weer snel opbouwen. Ik ga dus proberen om te bedenken wat ik allemaal heb gedaan deze week in de juiste volgorde!

Dinsdag

Omdat ik al weet dat deze dag complete chaos wordt, wil ik koste wat het kost ’s ochtends even hardlopen. Ik zet om half 7 de wekker en wonder boven wonder lukt het ook daadwerkelijk om eruit te komen. Ik ren ruim 7km door het centrum van Amsterdam en nog een klein stukje door het Westerpark waar ik ook nog even stop bij een rek om wat buikspieroefeningen te doen. Als ik thuis kom maak ik havermout met kokosmelk, banaan en blauwe bessen. Heerlijk ontbijtje! Op kantoor eet ik een handje walnoten met gedroogde abrikozen.

De lunch bestaat uit drie rijstwafels met avocado, rosbief en komkommer. Daarbij nog een gekookt eitje en een kom kippensoep. Het laatste neem ik vooral omdat ik het al de hele dag super koud heb. ’s Middags werk ik zo mogelijk nog harder dan ’s ochtends en tussen alle bedrijven door eet ik 200 gram rauwe wortels en een stuk Tony’s Zeezout Karamel. Om half 8 vertrek ik van kantoor en heeft mijn vriendje voor het eten gezorgd, zelfgemaakte nasi met kip, saté saus en kroepoek. Heerlijk! Na het eten kruip ik weer achter de computer en werk ik tot een uur of 22.00 door (voor werk).

Woensdag

De wekker gaat extreem vroeg, half 6. Even vraag ik me af waarom het zo vroeg is maar al snel realiseer ik me dat ik naar Hamburg ga om Sylvie te ontmoeten! Ik kleed me snel aan, doe mijn 4 minuten Tabata training en eet kwark met gebakken appel met kaneel (vorige avond klaar gemaakt) en een handje walnoten. Om 7.00 sta ik op Schiphol en om half 9 zitten we in het vliegtuig naar Hamburg. Als we aankomen gaan we met de trein naar het centrum en ontbijten we bij Café Paris. Een superleuke tent met heel lekker eten. Ik eet twee gepocheerde eitjes met breadsticks. Erg lekker. Na het eten hebben we een vrij uurtje en wandelen we door de stad om deze te verkennen.

Om 13.00 gaan we naar de locatie waar de lancering van Hunkemöller sportcollectie is. Tijdens de lancering eet ik een kopje pompoensoep, wat kleine toastjes met rosbief en een minimuffin. Natuurlijk ontmoet ik ook Sylvie en wat is zij leuk! Ik was een beetje sceptisch omdat ik haar op TV en foto’s nooit zo heel leuk vind overkomen, maar ze was super spontaan, hartelijk en lief. Rond een uur of 17 vertrekken we weer van de locatie en gaan we richting vliegveld. Daar eten we met elkaar hele lekker pizza en met twee andere meiden deel ik er twee omdat ik ’s avonds ook nog thuis eet. Een lekker stukje pizza met Serranoham en een stukje met gerookte zalm. Als ik om 21.00 thuis kom, heeft mijn vriendje weer gekookt; dit keer wraps met kip, bonen, sla, guacamole en tomaat. Ik smul van twee wrapjes en kruip na het eten weer snel achter mijn laptop om het interview uit te werken. Volgens mij lig ik na 00.00 in bed, veel te laat gezien de tijd die ik er donderdag weer uit ga.

Untitled-2

Donderdag

De wekker staat weer om half 7, dit keer omdat ik het gewoon echt super druk heb op werk en dus vroeg wil beginnen. Voor 8.00 zit ik al op kantoor met een meegebrachte smoothie van banaan, cranberry, kaneel en honing. Dat is mijn ontbijt waar ik de ochtend wel mee door kom. Ik heb een zakelijke meeting in Nieuwegein en als ik om 12.00 terug in de auto zit, eet ik een kokos/chia reep van Wild Thing die in de Healthbox van deze maand zat.

Op kantoor ga ik vrijwel direct lunchen met een halve wrap met zalm en komkommer en een couscoussalade met tomaat, komkommer en munt. De rest van de middag zit ik als een soort typegeit achter mijn computer want moet een belangrijke presentatie voor vrijdag voorbereiden. Ik twijfel of ik ga trainen vanwege de drukte, maar ik moet mijn energie en frustratie kwijt en wil even ontspannen thuiskomen. Om 18.00 rijd ik dus weg van kantoor voor een uurtje boksen en in de auto daar naar toe eet ik nog een halve bak druiven. Omdat het de eerste keer is in drie weken vanwege mijn pols doe ik voorzichtig en doe ik oefeningen waarbij er vol op de pols gesteund wordt niet mee. Ook stoot ik wat minder hard dan normaal op de zak. Met goedkeuring van de fysio draag ik een sportbrace en moet ik vooral zelf goed aanvoelen hoe het gaat. Gelukkig krijg ik geen reactie achteraf en dat stemt me positief. Ook nu heeft mijn vriendje al gekookt als ik thuis kom, wat een luxe! Dit keer pompoenquiche met een lekkere salade. Na het eten moet ik helaas weer mijn werklaptop openslaan en werk ik nog tot 00.00 door aan de presentaties van vrijdag.

De presentaties gingen gelukkig goed, maar je kunt je voorstellen dat dit een pittige week was. Dit weekend heb ik dan ook veel bijgeslapen en geprobeerd een beetje te bloggen. Ik merk dat mijn hoofd erg vol zit door werk, en daardoor minder inspiratie heb om te bloggen. Tenminste, de inspiratie heb ik wel, maar niet de rust en energie om de blogjes uit te werken. Dinsdag heb ik nog een hele belangrijke presentatie op werk en dan is hopelijk de ergste drukte een beetje voorbij. Vrijdag heb ik een superleuke dag voor de boeg (daarover later meer!). Hoe was jullie weekje? 

Leave a Comment