DagboekLove

Sport en eetdagboek #27

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 2 november 2015 0 comments
eetdagboek hoofd 2

Afgelopen week was ik samen met een vriendin in Sevilla, heb je mijn tips al gelezen? Vandaag een terugblik op de laatste twee dagen plus een vrije dag in Amsterdam, die niet zo mijn dag was.

Dinsdag

Heerlijk om geen wekker te hoeven zetten. Deze dagen heb ik weinig gevoel van tijd dus ik beschrijf gewoon wat we hebben gedaan in plaats op welk tijdstip ik wat heb gegeten. Wanneer ik wakker word ga ik een rondje hardlopen. Gisteren heb ik in de supermarkt energierepen gekocht, het blijkt een kruising tussen ontbijtkoek en een mueslireep te zijn. Goede energie voor mijn rondje van 4 kilometer. Het is een korter rondje dan ik in gedachten had, maar beter iets dan niets!

Gezond ontbijten is in Sevilla nog best een uitdaging, maar we hebben een superleuk tentje gevonden: Coq & Roll market. Ik bestel een bietensap met wortel en sinaasappel en yoghurt met granola en blauwe bessen. Na het ontbijt gaan we  op zoek naar een fietsverhuur en huren we fietsen voor een dag. We fietsen de stad door, bezoeken Playa d’Espana en fietsen naar een park buiten de stad. Onderweg eten we tapas bij Torrito Rojo net achter de kathedraal: we delen een bordje Iberico ham, camembert met sinaasappeljam, risotto met spinazie en maiskroketjes. Wanneer we terug naar de stad fietsen komen we Mercado Lonja del Barranco tegen. Een soort foodhallen met allemaal kleine eettentjes waar je iets kunt halen en op kunt eten op het terras. We hebben niet zo’n trek, maar bestellen wel bij de bijbehorende cocktailbar een Gin & TonicL. Het terras ligt heerlijk in de zon met uitzicht op het water. Dan is het tijd om de fietsen in te leveren. We wandelen terug naar het appartement en onderweg halen we bij de supermarkt water en chocoladepinda’s. In het appartement eet ik twee handjes en maken we ons klaar voor de avond. ’s Avonds eten we bij Fargo, een biologisch Spaans restaurant. Het restaurant zelf ziet er wat kil uit, maar de bediening is super vriendelijk en zoals we later achter komen, het eten voortreffelijk! Vooraf delen we hummus met aubergine croissant. De aubergine is heel dun gesneden en volgens mij in honing gebakken en smaakt echt als een crossant, heel bijzonder. Als hoofdgerecht kies ik eendenborst met mango chutney, daarbij wordt gegrilde courgette en boerenkool geserveerd. Op advies van de ober kies ik een pittig glas rode wijn, die er heel lekker bij smaakt. Na het eten ontplof ik en realiseer ik me dat ik de chocoladepinda’s beter had kunnen laten staan. Gelukkig hebben we nog een goede wandeling naar het appartement en plof ik moe maar voldaan weer in bed.

eetdagboek 2

Woensdag

Volgens mij werd ik rond een uurtje of half 9 wakker. We starten rustig op, drinken een kopje thee en gaan daarna voor de tweede keer ontbijten bij La Crème de la Crème. Ik bestel een “tostada con tomata” (het meest bestelde ontbijt in Sevilla), drink twee koppen kamillethee en als toetje delen we een stuk chocoladetaart. Deze hebben we eerder ook al een keer gedeeld en is echt de lekkerste chocoladetaart die ik ooit heb gegeten. Daarna wandelen we naar Aire de Sevilla; de hammam waar we een reservering hebben voor een massage en 90 minuten badderen. De massage is heerlijk en veel te kort, mocht je tijd hebben dan moet je zeker een keer naar een hammam gaan en een relax massage van minimaal een half uur boeken. Verder komen we bij in een warm, nog warmer en heel koud bad, een hele grote jacuzzi en de sauna.

Na de hammam winkelen we nog wat en is het al na drieën als we bij La Chala neerstrijken. Omdat we niet echt gaan avondeten in verband met de avondvlucht hebben we het eten uitgesteld en bestellen we nu iets meer dan normaal tijdens de lunch. We willen zes tapas bestellen, maar de ober kijkt ons zo verbaasd aan en adviseert om er eentje minder te bestellen dat we dat doen. Gelukkig hebben we zijn advies opgevolgd want vijf tapas was meer dan voldoende! We sluiten af met een espresso. Daarna wandelen we naar Rayas (bekend als de beste ijssalon van de stad) waar ik een bakje met Snickersijs & Crema de Limon bestel. Vooral die laatste smaak is echt heel erg lekker. En dan is het alweer tijd om naar het appartement te gaan, de laatste spulletjes in te pakken en richting vliegveld te gaan. De bus naar het vliegveld duurt heel lang en uiteindelijk zijn we de laatsten die inchecken waardoor we jammer genoeg heel ver bij elkaar zitten. Ik heb een schrijfblok bij me, dus begin alvast met wat blogs uitschrijven. Ook eet ik in het vliegtuig twee pruimen en een appel die prima voldoen na de grote maaltijd einde middag. Iets na twaalven ben ik thuis nadat mijn vriendje mij heeft opgehaald en geniet ik nog even na van de leuke trip.

eetdagboek

Donderdag

De eerste dag na Sevilla, ik vind het jammer maar ook lekker dat ik weer thuis ben. Sevilla was te gek en dan is de eerste dag erna altijd weer een beetje inkomen. Daarbij heb ik enorm last van mijn pols en kan ik niet lekker gaan sporten en bloggen zoals ik had gehoopt. Om half 12 heb ik een afspraak bij de dokter om er toch even naar te laten kijken en waar ik al bang voor was, wordt bevestigd; RSI (wordt tegenwoordig KANS genoemd). Ik krijg pijnstillers mee voor de ergste pijn en moet zo snel mogelijk een afspraak maken bij de fysio. Tot die tijd mijn pols zo min mogelijk belasten en dus op zoek naar alternatieven. Maandag kan ik terecht bij de fysio, dus jullie zullen vast snel horen hoe verder! Ik ontbijt met roggebrood met rozijnen, ongezouten roomboter en een grapefruit. Na mijn doktersbezoekje eet ik een schaaltje magere kwark met banaan en gemengde noten.

In de middag eet ik twee energierepen die ik in Sevilla kocht waarna ik een korte intervaltraining doe; 3x 1 kilometer lopen op hoog tempo met daartussendoor 400 meter wandelpauze. Thuis gekomen hoepel ik nog 10 minuten, doe ik wat squats, hiptrusters met gewicht en wat buikspieroefeningen. ’s Avonds eet ik zoete aardappelsoep met een handje cashewnoten. Later op de avond kijken we Penoza en eet ik nog 3 speculaasjes.

De vakantie zit er weer op, deze week ga ik weer aan het werk. Ik heb nog weinig gepland staan, dus ik zie wel wat de week mij brengt! Hoe was jullie week?