DagboekLove

Sport en eetdagboek #21

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 14 september 2015 0 comments
sport en eetdagboek 21

Na een hectische week op Ibiza ging ik afgelopen week weer back to normal, heerlijk om weer thuis te zijn en mijn eigen eten voor te bereiden. Een drukke maar leuke week met een event van Asics, een event van Puma, een aantal trainingen en voorbereidingen voor mijn blog. Als jullie dit lezen zit ik alweer twee dagen in Praag, dus ik wilde het een en ander klaarzetten.

Maandag

Zondag heb ik courgette lasagne gemaakt en daar heb ik nog een portie van over die ik meeneem als lunch. Omdat deze nagenoeg geen koolhydraten bevat, begin ik de dag met een goed ontbijt van havervlokken, dadels, noten en kokos met daarbij blauwe bessen en een nectarine. Dit is stiekem ook wel een hele grote favoriet, maar gezien de hoeveelheid calorieën eet ik die niet elke dag. Voordeel is wel dat ik tot de lunch vol zit. Ik geniet dan van de courgette lasagne, ook koud heel erg lekker, en eet daarbij nog een gekookt eitje.

Tegen het einde van de middag eet ik een bakje kwark en een halve bak witte druiven voor ik naar Zandvoort vertrek voor een event van Asics. Daar aangekomen krijgen we een presentatie van Koen de Jong over ademhaling en van Ivo Spanjersberg over zelfvertrouwen. Daarna lopen we nog 20 minuutjes over het strand voor we aan kunnen schuiven aan tafel. Vooraf had ik mijn voorkeur al doorgegeven en ik krijg zeewolf met spinazie en tomaatjes voorgeschoteld. Daarbij eet ik nog een paar verse frietjes. Rond een uur of 23 ben ik thuis, en eet ik nog een stukje Cote d’Or met gekarameliseerde amandelen die ik kreeg van een vriendinnetje omdat ze zondag mee mocht naar de bootcamp brunch van Claartje.

sport en eetdagboek 21

Dinsdag

Na de presentaties van maandagavond besluit ik voor mezelf dat ik iets meer mijn rust wil nemen en het yoga weer op wil pakken. Sinds Ibiza in juni heb ik op een paar zonnegroeten thuis en een enkele les geen yoga gedaan, terwijl ik weet hoe fijn het is. Ik start de dag dus met een lesje hot yoga bij Hot Flow Jordaan en ben zo blij dat ik ben gegaan, mijn dag kan niet meer kapot. Voor de les heb ik twee gele kiwi’s gegeten. Deze ochtend heb ik vrij van werk omdat ik naar de lancering van de nieuwe trainingscollectie van Puma ga, dus ik kan lekker rustig aan doen. Ik fiets langs Dr. Blend om foto’s te nemen en eet daar mijn ontbijtje; een mix van kokosyoghurt en magere yoghurt met granola en blauwe bessen en een juice van biet, wortel, appel, gember en citroen. Daarna fiets ik door naar Crossfit Amsterdam en zie ik dat er een hele hoop leuke bloggers ook bij de presentatie aanwezig zijn. Alles over de lancering konden jullie zaterdag al lezen. Na de training eet ik nog een dadel-kokosballetje en een roggereep en fiets ik een half uur door Amsterdam om op kantoor te komen.

Op kantoor eet ik achter mijn bureau 3 vezelrijke crackers met avocado, hummus, tomaat en komkommer met daarbij een kleine salade met tonijn. ’s Middags heb ik een brainstormsessie op kantoor en eet ik twee handjes gele M&M’s. Met collega’s bestellen we sushi, bij elkaar eet ik zo’n 8 stukjes en wat edamame boontjes en zeewiersalade. Rond een uur of 21.00 ben ik thuis en werk ik tot veel te laat door aan mijn blog.

sport en eetdagboek 21

Woensdag

Ik kom moeilijk in slaap, niet zo gek als je tot 00.00 als een kip zonder kop achter de computer zit te tikken en wordt dus compleet gaar wakker. Ik sleep mezelf uit bed en eet een bakje magere kwark met blauwe bessen. Tussendoor op kantoor 2 gele kiwi’s. Als lunch heb ik weer eens de kikkererwtensalade met spinazie en feta gemaakt. Super lekker, moet ik vaker doen!

Iets voor half 6 ben ik thuis en ligt er een enorm pakket van Adidas op me te wachten, wat word ik verwend deze week! Ik ga snel aan de slag met het eten omdat ik 19.00 weer ga trainen. Er staat een curry met zoete aardappel op het programma, normaal gesproken heel erg lekker, maar vandaag even niet. De curry maak ik altijd zelf en de rode pepers die ik gebruik zijn heet, heel heet. Zo heet dat ik mijn maag er van omdraait en ik maar een half bordje op krijg. Als alternatief eet ik nog wat extra cashewnoten en een sesamreep.

Om 19.00 sta ik bij Bodytime voor een krachttraining waar we alleen maar squats doen in alle mogelijke vormen. We sluiten af met een klein circuitje met kettlebell swings, ab twits, battle ropes. burpees, boksen en jumps. Bij het PUMA event van gisteren kreeg ik een smoothie van Juicebrothers die ik niet opdronk, dat doe ik dus nu; amandelmelk met rauwe cacao. Ik fiets door naar het Sarphatipark waar ik training geef. Rond 22.00 ben ik thuis en zwicht ik voor een schaaltje chocoladepepernoten die mijn vriend al heeft gekocht. Dat moet geen gewoonte worden want dan ben ik aan het einde van het jaar tonnetje rond. Ze zouden moeten verbieden dat er in september al pepernoten in de winkel liggen, zo lekker zijn die krengen!

sport en eetdagboek 21

Deze week dus in Praag en zondag de Dam tot Damloop! Hoe was jullie week? 

image_print

Leave a Comment