LovePersoonlijk

Sport en eetdagboek #20

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 7 september 2015 0 comments
sport en eetdagboek

Vorige week vrijdagnacht vertrok ik naar Ibiza waar ik tot en met donderdag was. Het was een werkgerelateerde trip met 15 collega’s waarbij ik veel werkte, maar ook wel wat vrije tijd had. Het was heel warm, weinig zon, veel regen en nog meer wind en onweer. Ondanks dat het een vermoeide week was, heb ik genoten en was de trip echt top. Voor mijn eigen ontwikkeling, maar ook door de inspirerende collega’s. Ik besloot mijn dagboekje van maandag t/m woensdag bij te houden, drie volle dagen Ibiza met eten in het hotel, alcohol en een paar trainingen. Ook ik vind het op reis lastig om verstandige keuzes te maken, maar ik heb mijn best gedaan. Op de hoeveelheid alcohol voor mijn doen na, ben ik best tevreden. Lezen jullie mee?

Maandag

Om kwart voor 8 heb ik mijn wekker gezet om samen met een collegaatje te gaan trainen. Het is stiekem toch wat later geworden dan ik had verwacht en ik heb erg slecht geslapen, maar afspraak is afspraak! Ik eet een banaantje en om 8 uur stappen we in de taxi naar Talamanca Beach waar naast the Harbour Club een workout is van The Workout Club Ibiza. Het blijkt dat dit van twee Nederlanders is en dat de trainster dus ook Nederlandse is, super leuk. We zijn totaal maar met drie mensen, dus krijgen bijna een personal training. We doen eerst een aantal mobility oefeningen en gaan daarna aan de slag met kettlebells, body weight oefeningen, kikkersprongen, burpees en suicides run. Toch wel iets andere koek met blote voeten in het zand en de vochtige warmte. Het zweet loopt in straaltjes naar beneden maar om half 10 zijn we ready to rock the day! Samen met mijn collegaatje lopen we langs Passion Café waar we een proteïne shake to go halen. We pakken de taxi weer terug en om 11.00 begint het dagprogramma weer. We gaan debatteren, discussiëren en brainstormen. Erg leuk! Tussendoor lunchen we op het strand, waar ik een overheerlijke salade met geitenkaas eet. Iets te veel dressing, maar de ober begreep niet helemaal dat ik dressing apart wilde. Maar alsnog smullen! Tijdens de middagsessie eet ik nog een klein stukje citroencake en brownie.

Vanavond hebben we lopend buffet in het hotel, maar voordat ik daar aanschuif, eet ik nog een handje ongezouten cashewnoten. Van het buffet pak ik een stukje zalm, runderrollade met champignons, gekruide aardappelpartjes en een salade van groene sla, tomaat, wortel en witte kool. Ook neem ik nog wat van het toetjes buffet; een plak ananas, een paar aardbeien en een stukje amandelcake. Na het buffet duiken we de stad om drankjes te doen; ik drink 2,5 Gin Tonic, eet een paar nacho’s en lig om half 2 in bed.

Dinsdag

Om kwart voor 9 word ik wakker, deze ochtend hebben we vrij. Ik wilde eigenlijk even gaan hardlopen, maar de workout van gisteren heeft er iets meer ingehakt dan ik dacht, in combinatie met de drukkende warmte besluit ik over te slaan. Bij het ontbijtbuffet pak ik twee American Pancakes en 2 kiwi’s. Na het ontbijt ga ik even werken, neem ik een duik in het zwembad en lees ik nog wat in de zon. Heerlijk ochtendje.

De lunch bestaat uit een salade caprese met buffelmozarella en 2 broodjes. Daarna pak ik met twee collegaatjes de taxi naar Ibiza stad om een beetje te shoppen. Maar als we aankomen, begint het me toch een partij te regenen. Het ziet er niet naar uit dat het gaat stoppen en eten eerst een ijsje. Het blijft maar regenen, dus uiteindelijk pakken we de taxi weer terug naar het hotel. Ik lig nog een uurtje op bed en maak me dan klaar om naar Usuaia te gaan waar Hardwell draait. Het wordt een gekke avond zonder eten omdat we al om half 6 weggaan. Nu moeten jullie net doen alsof jullie dit niet lezen want mijn avond maaltijd bestond uit een banaan, een snickers en twee Gin Tonic. Oeps. Als Hardwell om 00.00 is afgelopen wandel ik met een paar collega’s over het strand terug naar het hotel en lig ik om 01.00 in bed.

Woensdag

Om 8.00 gaat de wekker alweer, vandaag echt hardlopen! Helemaal na dat rare diner van gisteravond, daar voel ik me toch niet echt prettig bij. Ik eet een banaan en stap naar buiten. Regen! Heh bah, omdat ik nu toch al buiten sta, loop ik snel door. Ik loop ruim 3km over het strand en door een natuurgebied en ga dan via de boulevard weer terug naar het hotel. Het zijn 6 kilometers, maar het lijken er wel 12. Moeie benen van het dansen, weinig slaap en niet goed eten hakken er toch wel in! Ik loop direct door naar de ontbijtzaal waar ik een flinke bak yoghurt met pompoenpitten, zonnebloempitten, walnoten en cranberries eet met daarbij ananas en blauwe druiven.

Na het onbijt werk ik weer een uurtje en om 11.00 sta ik in de lobby om een duck tour met oude eendjes te doen. Het regent pijpenstelen dus dat wordt een hilarische tocht waarbij we zeiknat in de auto worden. Uiteindelijk wordt het droog en kunnen we zelfs het dakje open doen. In de auto eet ik twee granenkoekjes. We touren over het eiland en stoppen bij Gare Du Nord in San Joan voor een overheerlijke driegangen lunch. Het voorgerechtje is een gazpacho met komkommer. Normaal gesproken houd ik niet zo van Gazpacho, maar deze is echt te lekker! Het hoofdgerecht is een groentenlasagne en als toetje een huisgemaakte citroentaart die ook al zo lekker is. We rijden weer terug en einde middag ga ik weer even aan het werk.

’s Avonds eten we in het hotel van het buffet. Ik eet een stukje zalm, een paar plakjes kalfsfricandeau, veel salade en als toetje nog wat ananas, aardbeien en een half stukje cheesecake. Na het eten gaan we de stad in voor een drankje, omdat iedereen vrij moe is, houden we het rustig. Ik bestel een Gin Tonic, maar na drie slokken geef ik hem aan mijn buurman aangezien hij me helemaal niet smaakt! Zelf stap ik over op sparkling water. Om 01.00 lig ik uiteindelijk in bed.

sport en eetdagboek

Donderdagavond kwam ik weer thuis. Poeh dat was me een weekje wel. Ook ik ben een mens, drink af en toe teveel alcohol en eet teveel toetjes. Vrijdag voelde ik me alles behalve fit en weer mega zin om het gezonde eten weer op te pakken. Deze week weer back to normal met gezonde keuzes! In een hotel ben je toch altijd een beetje afhankelijk van wat er wordt geserveerd. Op de alcohol en zoete dingen na ben ik best tevreden.