LovePersoonlijk

Sport en eetdagboek #18

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 24 augustus 2015 0 comments
eetdagboek

Deze week had ik een iets rustiger week dan vorige week, maar wel met een SAIL event van mijn werk en een bedrijfsuitje naar Pampus. Dat laatste werd afgesloten met een knallend feest in de grachten van het fort en wat was dat super. Ben al tijden niet op zo’n leuk feestje geweest en de Gin Tonics vloeiden dan ook rijkelijk. Normaliter drink ik weinig tot niet, maar dit keer had ik toch wel een katertje te pakken op zaterdag. Ach ja, dat hoort er ook bij!

Ik neem jullie in dit dagboekje mee in de eerste drie dagen van mijn week. Nog één weekje werken en dan vertrek ik weer naar Ibiza voor zes dagen! Ik verblijf daar deels voor mijn werk, maar deels vrije tijdsbesteding. Je hoort mij niet klagen.

Maandag

Ik had bedacht om een keer een Açai bowl te maken, maar dat is dus niet aan mij besteed. De blender begaf het, ik had haast en geen zin om iets anders te maken. Daarbij vind ik de smaak niet heel bijzonder. Het ontbijt werd dus 3 rijstwafels met pinda & cacao pasta belegd met plakjes van een halve banaan. Een collegaatje had de immens populaire kwarktaart van Jelmer de Boer gemaakt. Daar moest ik uiteraard een klein stukje van proeven, heel eerlijk? Ik vond het niet zo spannend. Ook at ik nog een grapefruit in de ochtend.

Mijn lunch bestond uit een restje courgette lasagne van gisteravond, jum. Ook koud is deze echt fantastisch en net als de vorige keer dat ik hem mee had waren collega’s heel jaloers. Daarbij een klein stukje speltbrood met roomboter. ’s Middags eet ik nog 2 crackers met pittige zelfgemaakte hummus.

Als ik thuis kom van werk maak ik snel deze gevulde zoete puntpaprika’s. Dat is een tijd geleden, maar wat zijn deze lekker! De rijst laat ik achterwege omdat ik daarna ga trainen en niet teveel wil eten. Ik doe een krachttraining bij Bodytime en we maken extreem veel squats en pull-ups. ’s Avonds eet ik nog een bakje kwark met een eetlepel speltstroop en een paar LoveChock Amandel Rocks. Door het sportvasten ben ik tegenwoordig mijn voeding aan het bijhouden in de MyFitnessPall app en ik kom vandaag uit op iets meer dan 1700 calorieën mocht je het je afvragen. Eigenlijk had ik nog iets meer moeten eten, maar voor mijn gevoel heb ik goed en veel gegeten vandaag.

maandag

Dinsdag

Vandaag start ik met een mager ontbijtje van kwark, blauwe bessen en een eetlepel lijnzaad. Als tussendoortje vond ik een verdwaalde sesam reep die nog in onze voorraadkast lag, maar zelfs na een aantal weken nog zeer goed van smaak is. Aanrader dus als je tussendoortjes voor een wat langere tijd wil maken!

Mijn lunch is een beetje een rommeltje met allemaal restjes en beetjes. Een boterham met hummus, avocado en tomaat, twee crackers met hummus, een gekookt ei en nog wat groene salade met zalm uit blik. De hele middag heb ik lekkere trek, maar in plaats van een reep chocolade te eten die op werk voor het grijpen liggen, eet ik een peer en een appel. Om 17.00 geef ik bootcamp training op kantoor aan maar liefst 28 collega’s! Een hele organisatie om dan een goede training neer te zetten, maar ook dat is weer gelukt.

Als ik thuis kom, maak ik boekotto met champignons uit het Food 2 Run kookboek, daarbij een groene salade met tomaatjes (van eigen balkon!), mozzarella en balsamicoazijn. Na het eten – ik laat mijn eten 1,5 uur zakken – ga ik hardlopen. Een extensieve interval van 8x 6 minuten rennen met 1 minuut wandelen tussendoor. Ik ging de deur al uit met lichte buikpijn en dat wordt tijdens het hardlopen alleen maar erger, ik besluit mijn rondje iets in te korten en doe 7 intervallen. Met op hol geslagen darmen kom ik thuis en moet ik een uurtje bijkomen op de bank. Het hardlopen zelf ging qua snelheid erg lekker, maar mijn buik, in geen tijden zo’n buikpijn gehad. Als alles weer rustig is en ik heb gedoucht eet ik nog een rijstwafel met pindapasta en een eetlepel kokosrasp.

dinsdag

Woensdag

Om 6.15 staat mijn wekker en na enige twijfel besluit ik er toch uit te gaan voor een circuittraining bij Bodytime. Ik eet 2 rijstwafels met pindapasta en banaan (voelen jullie een nieuwe favoriet aankomen?) en stap op de fiets. De training gaat lekker, maar ik merk dat mijn lichaam moe is. Weinig rust gehad de afgelopen tijd, dus donderdag een complete rustdag inplannen! Op werk eet ik vervolgens een bakje kwark met een mix van verse aardbeien, blauwe bessen en frambozen. Jum!

In de ochtend heb ik nog een omelet gemaakt met spinazie, tomaat en feta en deze mee genomen naar mijn werk. Mijn lunch bestaat dus uit deze koude omelet, ook al zo’n aanrader! Na de lunch snel nog even een conference call in en om 14.00 staan er diverse klanten in het pand om met ons naar SAIL-in te gaan kijken. Een collegaatje heeft smoothies met banaan, mango en sinaasappel gemaakt en we hebben cupcakes besteld. Uiteraard drink ik een half glaasje en laat ik ook de cupcake niet staan.

Op de boot drink ik een glas champagne en een glas wijn. Ook is er een buffet aan boord waar ik mijn hart kan ophalen; salade niçoise, couscoussalade, waldorfsalade, gevulde champignons en gevulde peppadews. Ook eet ik een paar stokbroodjes met olijventapenade en ga ik los op het toetje; slagroomsoesjes. Ik heb de tel niet bij gehouden, maar het zijn er veel! De dag begon goed, maar eindigde qua hoeveelheden wat minder goed. Ook dat moet wel eens kunnen!

woensdag

* Bedrijf waar ik werk heb ik weggevaagd *

Nu ik dit typ heb ik alweer een halve reep Tony’s Zeezout Caramel achter de kiezen. Als ik een paar dagen wat minder goed eet, sluipt het er vanzelf in om nog slechter te gaan eten. Morgen ga ik weer balansen zeg ik dan tegen mezelf. Herkenbaar? Ik ga in ieder geval weer een poging doen want wil natuurlijk niet mijn Sportvasten resultaten teniet doen!

image_print

Leave a Comment