LovePersoonlijk

Sport en eetdagboek #17

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 17 augustus 2015 2 Comments
eet en sportdagboek

Vorige week hebben jullie alles kunnen lezen over mijn sportvastenkuur, maandag was de laatste officiële dag. Maar dat betekent niet dat ik ineens weer alles kan eten wat los en vast zit, de komende tijd ga ik veel meer op mijn voeding letten en mijn calorie, eiwit, koolhydraat en vet inname bijhouden. Ik ga proberen op dagen dat ik train twee keer koolhydraten te eten en op dagen dat ik niet train één keer koolhydraten. Dit is voor mij best een omschakeling omdat als ik niet oplet, ik zo drie keer per dag koolhydraten eet. Ik moet dus nog beter mijn week voorbereiden, en ben daar nu nog een beetje zoekende in, maar ik hoop dat dit snel goed gaat komen. Deze week verliep een beetje rommelig door mijn verjaardag, allerlei etentjes en veel buikpijn omdat ik van veel eten echt nog last krijg.

Dinsdag

Vandaag ben ik jarig! Precies goed getimed na de sportvastenkuur en ik heb mezelf voorgenomen vandaag iets losser te zijn. Toch is er heel de tijd een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat ik moet oppassen, dat komt ook omdat ik nog geen afspraak met Lysberth heb gehad en ik dus niet precies weet wat zij onder koolhydraatarm verstaat. Maar goed, daar gaan we vandaag niet aan denken! Ik start de dag net als voorgaande dagen met kwark, dit keer 250 gram plus 125 gram blauwe bessen en een zakje Bites We Love met pure chocolade, amandelen en incabessen. Kennen jullie het concept Bites We Love? Dit is een wekelijkse box die je thuis kunt ontvangen met 4 verantwoorde tussendoortjes. Je geeft op de website aan wat jouw voorkeuren zijn en Bites We Love zoekt elke week 4 tussendoortjes uit die passen bij jouw keuzes. De kosten hiervoor bedragen €4,95 per week en is vrij opzegbaar. Ideaal als je niet zo goed weet wat je tussendoor moet eten of geen tijd hebt om zelf iets klaar te maken. Met de code “eatrunlove” kunnen jullie de eerste box met 50% korting bestellen! Deze code is geldig t/m  30 augustus.

Daarna ga ik naar werk waar mijn collega’s slingers hebben ophangen, voel je je toch altijd net wat meer jarig! Ik heb op zondag de hele avond in de keuken gestaan om muffins te bakken en daar doe ik mijn collega’s dan ook een groot plezier mee. Ik heb banaan-chocolade muffins, wortelmuffins met dadel en cranberries en muffins met amandelmeel en blauwe bessen. De laatste twee heb ik ook op de foto gezet en het recept ligt klaar, welke willen jullie als eerste op de site zien? Zelf eet ik een halve banaan-chocolade muffin en een halve met blauwe bessen. De lunch heb ik zelf meegebracht; deze goddelijke salade met kip en mango alleen heb ik dit keer volkoren couscous in plaats van quinoa, ook heb ik de rozijnen weggelaten. ’s Middags eet ik nog een grapefruit (ik kan ze eindelijk waarderen!) en geef ik een bootcamptraining op werk.

Thuisgekomen van werk douche ik snel even en maak ik me klaar om uit eten te gaan met mijn vriend. We gaan eten bij Café Flinders en het wordt een erg geslaagde avond! We eten vooraf een bruschetta met gegrilde courgette & geitenkaas en eentje met rauwe ham en paprika tapenaden. Als hoofdgerecht heb ik voor de gegrilde zeebaars met aubergine en tofu gekozen. Daarbij eet ik een salade en snoep ik wat frietjes. Een toetje mag je op je verjaardag natuurlijk niet overslaan, helemaal niet als er lemon cheesecake op het menu staat. Deze is goddelijk en wordt geserveerd met frambozensorbet en limoncello (die ik laat staan). Tijdens de avond drink ik één glas witte wijn en heel veel water. Als we thuis komen, drink ik nog een kop kamille thee en kijken we nog een paar afleveringen van Orphan Black. Helaas krijg ik als ik in bed lig enorme buikpijn waardoor ik niet kan slapen. Een gevolg van de sportvastenkuur ben ik bang, want zoveel heb ik ook weer niet gegeten.

eet en sportdagboek

Woensdag

’s Nachts ben ik nog een keer wakker geworden met kramp in mijn kuit en ’s ochtends rommelt mijn maag nog steeds. Maar aangezien ik heb afgesproken met een vriendinnetje om te gaan trainen bij Bodytime, sleep ik mezelf toch om 6.15 uit bed. Ik eet twee rijstwafels met pindapasta en een paar plakjes banaan voor wat energie en neem mezelf voor om na de training nog even in bed te kruipen. De training is heerlijk en daarna barst ik van de energie! Wel zit ik nog steeds supervol en heb ik geen trek terwijl ik normaal gesproken nu gelijk een smoothie zou maken. Ik ga lekker douchen en maak een menu voor de rest van de week en ga daarna boodschappen doen. Eenmaal op de markt geweest, eet ik 175 gram blauwe druiven en een sneetje rogge/krenten brood van AH Excellent met een beetje roomboter. Kennen jullie deze? Te lekker!

De rest van de dag staat in het teken van mijn administratie, blog en rommelen in het huishouden. Als lunch maak ik een omelet met spinazie, feta, tomaatjes en pijnboompitjes. En na de lunch ga ik gelijk door met het voorbereiden van de avondmaaltijd en maak ik een kip-kerrie salade. ’s Middags eet ik nog een banaan-chocolade muffin die over is van gisteren. Om 18.00 heb ik een afspraak met Lysberth, mijn resultaten zijn erg goed waar ik uiteraard erg blij mee ben. Nu wordt het de uitdaging om dit vast te houden. Zoals jullie aan het begin van deze blogpost lazen, ga ik meer op mijn koolhydraat inname letten. Voor de meeste mensen geldt dat ze zich na een sportvastenkuur heel streng hieraan moeten houden, maar aangezien ik veel krachttraining doe, heb ik afgesproken goed op mijn koolhydraat inname te letten, maar eigenlijk nog meer op calorie inname. Zo mag ik dus op dagen dat ik train best ’s ochtends een extra half banaantje ook al wil ik dan weinig koolhydraten eten. Dit wordt de komende tijd een beetje zoekende, benieuwd of jullie dit ook terug gaan zien in de dagboekjes!

Na de afspraak ga ik snel naar huis om te eten; een zelfgemaakte bietenburger. Het idee was om hem te fotograferen voor de blog, maar hij moet nog een beetje gefinetuned worden. Later meer dus! Daarna sjees ik weer door naar het Sarphatipark waar ik een training geef. Een productief dagje zo!

eet en sportdagboek

Donderdag

Vandaag staat de wekker weer om 6.15, dit keer omdat ik mijn intervaltraining heb gepland. Vind het stiekem wel een beetje spannend want dat doe ik nooit ’s ochtends. Ik eet weer twee rijstwafels met pindapasta en banaan en stap daarna naar buiten. Ik loop 1 km op een rustig jog tempo en doe wat loopoefeningen, daarna ga ik vol gas 14x 55 rennen met 50 seconden wandelen tussendoor. Het gaat verrassend goed en ben dan ook erg blij als ik thuis kom! Thuis doe ik nog wat plank oefeningen. Ik maak een smoothie met rood fruit, kwark, amandelmelk, proteïne en lijnzaad (weinig koolhydraten!) om mee te nemen naar werk. Daarna spring ik onder de douche en maak me klaar voor werk. De smoothie drink ik op werk en ook lunch neem ik zelf mee: 3 vezelrijke crackers met zelfgemaakte kipkerrie, daarbij wat tomaat, komkommer, augurk en een ei. ’s Middags eet ik nog een handje gemengde noten en rozijnen.

Uit werk fiets ik door naar de Albert Cuyp waar ik bij Bazar heb afgesproken met een vriendinnetje om te gaan eten. Heb haar al een paar weken niet gezien dus we hebben een hoop bij te kletsen. We starten op het terras met een schaal met dipjes en Turks brood en als hoofdgerecht neem ik een visspies van tonijn en gamba’s met daarbij couscous, gegrilde groenten en tutti frutti. Van de couscous en tutti frutti laat ik de helft staan. Ik houd het bij twee Spa Rood. Precies goed voor vandaag voor mijn gevoel, maar ook nu kom ik met buikpijn thuis. ’s Avonds kan ik niet slapen door de warmte en onweer, maar gelukkig is het bijna weekend!

eet en sportdagboek

Komende week heb ik wat minder afspraken, woensdag wel een zakelijk event van mijn werk bij Sail, vrijdag een bedrijfsuitje en verder ga ik lekker veel trainen!

image_print

2 Comments

Claudia 17 augustus 2015 at 08:32

Hoi hoe maak jij de kipkerriesalade

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 17 augustus 2015 at 09:41

Kip koken en plukken, sausje maken van kerrie, kurkuma, peper, kwark en mayonaise, en dan een bosuitje en tauge. Ga het exacte recept nog even uitschrijven en op de blog plaatsen!

Reply

Leave a Comment