DagboekLove

Sport en eetdagboek #16

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 3 augustus 2015 0 comments
eetdagboek 16

De eerste week na de vakantie viel me zwaar! Een weekje weg is toch wel erg kort, collega’s denken daar net zo over met als gevolg een ontplofte mailbox. 395 mail in één week, ik vind het nogal wat! Daarbij was ik deze week weinig op kantoor door twee extra vrije dagen en afspraken, maar we hebben het weer overleefd!

Woensdag

Vandaag ben ik een dagje vrij van werk omdat ik met een vriendinnetje een aantal hotspots in Leiden ga bezoeken! Mijn wekker staat wel om 6.15, want om 7.00 doe ik eerst nog circuittraining bij Bodytime met een ander vriendinnetje. Ik eet een bakje volle yoghurt met boekweit granola en verse aardbeitjes. Omdat ik de laatste dagen weinig heb geslapen en ontzettend moe ben, duik ik nog een uurtje in bed als ik thuis kom. Ik ga niet echt slapen, maar gewoon lekker een beetje dutten en uitrusten. Heerlijk, want als ik er een uurtje later weer uitstap, voel ik me herboren. Mijn favo smoothie met proteïne, cacao en banaan gaat er wel in.

Ik blog nog wat en om 13.00 zijn we bij onze eerste hotspot: Lot & de Walvis. De keuze is reuze, en dat betekent dat we echt niet kunnen kiezen. Uiteindelijk ga ik voor een salade met gerookte tonijnfilet (gemaakt van verse tonijn) en wasabi. Te lekker! Als toetje delen we een chocoladetaartje, ook heel erg lekker. We slenteren wat door de stad, shoppen wat en gaan door naar onze volgende hotspot: Cityhall. Een luxe, Italiaanse bistro met focus op echt Italiaans eten. En dat kunnen we niet ontkennen! We bestellen een witte wijn met een plateau met burrata, rauwe ham, groene olijven en tomaat. Daarna zitten we eigenlijk vol, maar we laten ons over halen om nog wat te proeven. Er komen gamba’s aan en nog een mix van bruschetta’s. Daarna zitten we echt vol, maar volgens de serveerster mogen we de limoncellotaart – specialiteit van het huis – niet missen. Weer laten we ons overhalen om het taartje te delen en daar zijn we heel blij om, ze heeft geen woord gelogen want de taart is voortreffelijk. Voldaan van alle lekkere dingen gaan we naar huis. Ik fiets snel door naar mijn volgende afspraak; mijn intake met Lysberth voor de start van het sportvasten.

Om 21.00 ben ik dan eindelijk thuis en eet ik nog een heel klein restje pasta met cherrytomaatjes om het kleine beetje trek gevoel wat ik heb te stillen.

eetdagboek 16 1

Donderdag

Ik zet mijn wekker om 6.15 omdat ik wil gaan hardlopen, maar ik slaap slecht en voel dat mijn lichaam op is. Na vanaf zondag non-stop gesport te hebben, is het goed om even mijn lichaam wat extra rust te geven. Bovendien staat er ’s avonds weer een training op het programma. Ik zet mijn wekker opnieuw om 8.15, keer me om en val weer in slaap. Als ik opsta, maak ik een smoothie van blauwe bes, framboos, banaan, havermout, chiazaad en proteïne. Weer eens wat anders dan mijn tegenwoordige standaard smoothie. Als tussendoortje eet ik een notenreep die ik nog had liggen uit Cyprus.

De lunch bestaat uit een zuurdesemboterham met hummus, avocado, tomaat en komkommer. Daarbij een kopje tomatensoep en een kom rauwkostsalade met geitenkaas. Dat had onze catering goed gemaakt! ’s Middags eet ik nog 200 gram cherrytomaatjes en een gekookt eitje.

Om half 6 vlieg ik weer naar huis, schuif ik twee broodjes zelfgemaakte hamburger naar binnen en stap ik in de auto naar het Sloterparkbad. Samen met alle meiden die in de Girls Love 2 Run crew zitten hebben we zwemtraining. Madelon heeft de training georganiseerd en heeft de jongens van Personal Swimming weten te strikken om de training te geven. Daarnaast krijgen we een badpak, zwembril en muts van Speedo. Hun nieuwste badpak valt binnen de categorie Body Positioning Swimwear. Bij het zwemmen is het belangrijk om je lichaam horizontaal in het water te houden (niet teveel draaien) om zo de minste belemmering te hebben en weinig energie te verspillen. De core helpt hierbij om deze positie te behouden. Hoe beter jouw houding in het water is, hoe stabieler je bent en hoe sneller je je door het water beweegt. Speedo heeft samengewerkt met een aantal atleten, coaches en fysiotherapeuten om deze houding beter begrijpen en daar de juiste zwemkleding bij de ontwikkelen. Zo zitten er in het badpak compressiepanelen voor meer bewustwording van de core waardoor je beter in het water ligt. Daarnaast zit er een sterke borstondersteuning in het badpak. Na twee uur spartelen, hebben we best veel geleerd en heb ik de borstcrawl toch weer wat beter onder de knie. Een triathlon begint toch ook weer te kriebelen en sluit ik niet uit! In de auto eet ik een smartbar van Body & Fit die in de goodiebag zat.

eetdagboek 16 2

Vrijdag

Een dagje vrij van werk, maar ik sta wel om half 7 op om nog het een en ander te versturen (deadlines van werk). Daarna maak ik me klaar om naar Rotterdam te gaan; ik eet een bakje volle yoghurt met muesli en granaatappelpitjes en daarbij een appel. De reden dat ik naar Rotterdam ga? De lancering van de nieuwste sportcollectie van Hunkemöller, wat overigens pas de tweede collectie voor hen is. De hoofddesigner vertelt ons alles over de nieuwe collectie en hoe deze tot stand is gekomen. Fashionable is een belangrijke pijler voor Hunkemöller, daarom werken ze met drie soorten sportbh’s; level 1, 2 en 3. Koop je een sportbh uit de eerste range dan lijkt hij het meeste op een reguliere bh, incl. push up effect. Deze sportbh is dus met name geschikt voor low impact sporten. Daarna loopt het op waarbij een sportbh uit level 3 logischerwijs de meeste ondersteuning biedt. De designer gaf toe dat deze bh’s er niet zo sexy uit zien, maar dat het wel hun best verkochte sportbh is. Na deze introductie was er een fitting en mochten we zelf een volledige outfit uitkiezen. Ik heb gekozen voor een Level 2 bordeauxrode sportbh met fluoriserend oranje afwering, bijpassende shorts en top. Tijdens de fitting at ik nog een appel-noten reep van Zonnatura en na de fitting was het tijd om te vertrekken. We verlieten de winkel hardlopend richting Crossfit010, waar we een workout zouden doen. Onderweg waren er nog de nodige stops om foto’s te maken. Bij Crossfit010 stond er diverse workouts op ons te wachten. Uiteindelijk ben ik voor een 10 minuten durende backsquat workout gegaan en daarna nog een 5 minuten workout met kettlebell swings, touwtje springen, kettlebell lunges, squats en sit-ups. Na het hardlopen en de workout kon ik de conclusie wel trekken dat de sportbeha de ren- en springtest heeft doorstaan. Wat een fijne sportbeha zeg! Wordt mijn nieuwe favoriet denk ik.

Om een uur of 13.00 waren de trainingen afgelopen en dat was ook het moment dat mijn maag flink aan het knorren was. We liepen naar het naast gelegen Fenix Food Factory, een overdekte hal met allerlei lekkere eettentjes. Voor ons was een zaaltje afgehuurd met een mooi gedekte tafel. We konden daarna aanvallen op diverse broodjes, salades en smoothie die allemaal afkomstig waren van de lokale ondernemers die in de Food Factory staan. Ik had uiteindelijk vier halve boterhammen met rosbief / tonijnsaus, makreelsalade, vegan hummus met gegrilde groenten en oude kaas / mosterd / augurk. Ook nam ik nog een flinke schep van de salade met gegrilde groente en nog een klein schepje aardappelsalade. Ik dronk een smoothie met rode bessen en framboos. Een toetje mocht natuurlijk niet ontbreken. En zo kon ik eindelijk de bites van SUE food proberen. Ik had ze al veelvuldig voorbij zien komen, maar omdat ik zelf natuurlijk niet uit Rotterdam kom, ze nog niet kunnen proeven. Samen met Marije, deelde ik een snickers en kokosbite. SUPER lekker!

Einde middag ga ik weer naar huis met de trein, in de trein komt al hoofdpijn opzetten dus als ik thuis kom ga ik eerst even op de bank liggen. ’s Avonds maak ik nog de overheerlijke curry met gamba’s.

eetdagboek 16 3

Op naar een nieuwe week waarin ik dus ga Sportvasten, ik twijfel nog of volgende week maandag een standaard sport- en eetdagboek online komt, of een verslagje van het Sportvasten. Mijn week zal er namelijk niet zo spannend uit gaan zien.

image_print

Leave a Comment