LovePersoonlijk

Sport en eetdagboek #15

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 27 juli 2015 4 Comments
Sport en eetdagboek

Afgelopen week was ik met mijn schoonfamilie in Frankrijk, op 1,5 uur rijden van Bordeaux in het binnenland. Het park waar we zaten was uitgestorven, we hadden geen internet en überhaupt weinig bereik en in de omgeving is weinig te beleven. Ik heb dan ook erg weinig uitgevoerd en ben goed uitgerust, maar met 10 volwassenen en 8 kinderen was het erg gezellig. Met het sporten zat het wel goed: ik heb vier keer hardgelopen, touwtje gesprongen en oefeningen met de weerstand band gedaan. Maar ik heb ook veel gegeten. De hoofdmaaltijden waren redelijk gezond, maar alle lekkere tussendoortjes en stokbrood maakten het toch lastig om er een hele gezonde week van te maken. Ach, daar is het vakantie voor en het is maar één weekje!

De dag dat we vertrokken, ontving ik van Asics wel een heel leuk pakketje; de Limited Edition Gel Nimbus. Die gingen dus gelijk mijn koffer in in plaats van mijn oude hardloopschoenen. Een klein beetje tricky omdat ik normaliter op Gt2000 loop (voor lichte overprontatie), maar ze zitten als slofjes!

En toen ik thuis kwam, zag ik tot mijn grote verrassing dat ik door Runner’s World ben genomineerd voor hardloopblog van het jaar. Super leuk, stemmen kan t/m 31 augustus.

Maandag

Om 7.45 sta ik uitgerust naast mijn bed, heerlijk om op vakantie zo vroeg wakker te worden. Ik maak voor de hele familie smoothies met bietjes, rood fruit, sinaasappel en havermout. Als ik klaar ben ga ik met de blenderkan langs alle huisjes om de smoothies uit te delen. Ze vallen in goede smaak! Ik spring ongeveer 10 minuten touwtje en doe wat bil- en beenspieroefeningen met een weerstand band. Daarna eet ik nog 2 el kwark met een beetje muesli en een halve banaan. Tijd voor boodschappen! We brengen ongeveer een uur door in de supermarkt en als we terugkomen gaan we naar het strandje bij het meer waar we zitten. Om een uur of 13 terug naar het huis waar ik met mijn vriend een groene salade met tonijn, feta, komkommer, paprika, tomaatjes en olijven maak en samen opeet. Daarbij een paar stukjes stokbrood met roomboter. Rond 17.00 zetten we de barbecue aan, iedereen maakt wat klaar dus er is genoeg te eten. Ik eet een halve scholfilet, een zalmpakketje met groenten en een halve hamburger. Ook eet ik nog een schepje salade met krieltjes, een tomaat-mozzarellaspies, een groentespies en wat broodjes met roomboter. Daarbij een glas witte wijn en als toetje 4 marshmellows. Later op de avond nog wat stukjes pure chocolade.

Sport en eetdagboek

Dinsdag

Vandaag ga ik hardlopen met mijn schoonzus, een rondje rond het park is circa 3,5km. We lopen hem twee keer; de ene keer linksom en de andere keer rechtsom. Op deze manier vinden we het niet saai en komen we de heuvels van diverse kanten tegen. We eindigen met een flinke heuvel en 7km op de teller. Bij het huisje pak ik nog even mijn springtouw erbij en gaan we met een aantal mensen omstebeurt touwtje springen. Ik ontbijt daarna met 3 el kwark, een halve banaan, 125 gram aardbeien en wat muesli. Ook eet ik ergens halverwege de ochtend twee handjes kersen. Het is vandaag prachtig weer dus we vertrekken snel naar het strandje. Ik zwem 500 meter in het meer en lig verder te relaxen op mijn handdoek met een boekje. Als lunch eet ik samen met mijn vriend een restje pastasalade die over is van de bbq. Daarna vertrekken we op de fiets naar een internetcafé in een nabij gelegen dorpje waar we een groot deel van de middag doorbrengen. Op het park zelf hebben we nagenoeg geen bereik en al helemaal geen internet en ik werd toch lichtelijk zenuwachtig en wilde nog wat blogjes klaarzetten. Als we terugkomen worden er net ijsjes uitgedeeld – ik neem een cornetto – en nemen we nog snel een duik in het water. Ik zwem weer 500 meter. Om 18.00 vertrekken we naar een nabijgelegen dorpje waar een eetmarktje is. We strijken neer bij een grote picknicktafel en we gaan omstebeurt allerlei lekkere dingen halen. We eten stokbroodjes met geitenkaas, rauwe ham en salami. Paëlla met gamba’s, mosselen, beenham, kabeljauw met geroosterde groenten en een paar aardappeltjes. Als toetje crepes met Nutella en aardbeien. Ook drink ik twee kleine glaasjes witte wijn. Het lijkt allemaal heel veel, maar we zijn met 11 man en we delen alles, dus ik neem overal kleine beetjes van. Teruggekomen op het park gaan we bij één van de huisjes zitten en drink ik nog een kop thee.

Sport en eetdagboek

Woensdag

Ik word wakker van het gekletter van de regen op de ramen, daar hadden we niet om gevraagd! Na een kort overleg met mijn zwager besluiten we toch te gaan hardlopen, gelukkig maar want het klaart al heel snel op! Hij had al eerder deze week een langer rondje gelopen, dus datzelfde rondje doen we nu weer. 9 km door een glooiend landschap en twee flinke bergen doen de kuiten flink branden. Het is aanpoten, maar we lopen op een heerlijk tempo. Uiteindelijk zijn we terug in 51 minuten en dat vind ik gezien de bergen en warmte een behoorlijk goede prestatie. Voor het hardlopen heb ik al een banaan gegeten, na het hardlopen maak ik weer smoothies voor de hele familie (spinazie met tropisch fruit). Ik drink zelf een half glas, eet nog een rozijnenbroodje en twee handjes kersen. Het is vandaag echt vies weer, dus voorlopig kom ik het huisje niet uit. Een pot thee, een paar stukjes stokbrood met Nutella en mijn laptop en ik vermaak me wel. Als lunch maak ik quinoasalade met kip en mango en na de lunch trekt het eindelijk een beetje open. We gaan lekker naar het strand en ik eet nog een handje gezouten nootjes. ’s Avonds eten we met zijn tweeën bij het huisje, ik heb een tonijnsteak gekocht alleen de koelkast staat te koud dus ik kom erachter dat de tonijn is bevroren. Dat wordt dus een salade Niçoise zonder tonijn. In plaats van tonijn voeg ik wat feta toe aan de salade en zo is het samen met wat aardappeltjes uit de oven toch een heerlijke maaltijd. De tonijn wordt de volgende dag tijdens de lunch opgegeten! Na het eten lopen we nog even naar het meer waar we een ijsje halen. En ’s avonds komen we weer bij een met de familie voor een drankje en zoals bijna elke dag een stukje chocolade.

Sport en eetdagboek

De rest van de week zag er een beetje hetzelfde uit als bovenstaande dagen, ik heb genoten en vond het super jammer om weer naar huis te gaan. Een weekje vakantie is dan eigenlijk veel te kort! Maar, komende week staan er leuke dingen op het programma. Vandaag heb ik een hardloop event van Asics, woensdag ben ik een dagje vrij om naar Leiden te gaan, donderdag hebben we een zwemdate met de meiden van de Girls Love 2 Run crew, vrijdag heb ik een event van Hunkemöller in Rotterdam en zaterdag zit ik op een boot tijdens de Gaypride. En niet te vergeten, zaterdag starten ook de bootcamptrainingen! Heb je zin in een leuke training in de buitenlucht met na afloop een gezonde smoothie om je energievoorraad weer aan te vullen, neem dan zeker even een kijkje bij “trainingen”. Ik hoop een grote groep meiden te mogen trainen!

4 Comments

Nathalie 28 juli 2015 at 23:50

Wauw je bent goed sportief bezig geweest op vakantie! Is ook mijn plan, maar nu nog uitvoeren ;)

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 29 juli 2015 at 22:50

Gewoon doen! ’s Ochtends werkt het beste, minst warm en je bent de rest van de dag happy dat je bent geweest! Succes, laat je weten hoe het is gegaan?

Reply
Joyce 27 juli 2015 at 19:21

Wat een fijn eetdagboek en wat een heerlijke foto’s!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 27 juli 2015 at 23:12

Precies zoals een vakantie hoort te zijn :)

Reply

Leave a Comment