LovePersoonlijk

Sport en eetdagboek #14

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 20 juli 2015 0 comments
sport en eetdagboek

Laatste weekje voor de vakantie. Op de één of andere manier duurt die altijd heel lang, terwijl ik het super druk had op werk, what’s new?

Dinsdag

Ik ontbijt met een muffin van LoveMe Cakes, vorige week kreeg ik er een aantal bezorgd om te proberen en het is het perfecte ontbijtje zonder toegevoegde suikers, gluten en zuivel. Daarbij eet ik twee eetlepels Griekse Yoghurt en een nectarine. Op kantoor drink ik een sapje van watermeloen, komkommer en peer. Om 12.00 ga ik de deur uit naar een zakelijke afspraak en daar eet ik twee biologische volkoren boterhammen met geitenkaas en gegrilde groenten. ’s Middags op kantoor nog twee handjes cashewnoten en een vroeg diner omdat ik ga trainen. Om half 6 eet ik Griekse gehaktballetjes met zilvervliesrijst, courgette en komkommer. Om 19.00 doe ik een “Workout of the week”, een pittige kracht / circuittraining, de oefeningen die we moesten doen staan op de foto! Aansluitend doe ik nog een lesje yoga, ben al een tijd niet geweest en vind het heerlijk! Thuis gekomen eet ik nog een bakje Griekse yoghurt met een eetlepel honing en een paar eetlepels boekweitgranola.

sport en eetdagboek

Woensdag

Mijn wekker gaat, maar ik slaap er gewoon doorheen waardoor ik om 8.00 wakker schrik. Ik maak snel een smoothie met spinazie, banaan, nectarine, vitamine C en proteïne en vlieg naar kantoor. Op kantoor eet ik nog twee speltbeschuitjes met zachte geitenkaas en 100 gram cherrytomaatjes. Mijn lunch heb ik zelf meegebracht: zilvervliesrijst met kikkererwten, cherrytomaatjes, bosui en avocado. Een beetje saai, maar wel goed vullend! Aan het einde van de middag eet ik nog 200 gram wortels met hummus en schuif ik nog 4 scholiertjes naar binnen (ja, het is weer de periode van de maand…) Gelukkig sta ik om 19.00 weer bij Bodytime voor een pittige krachttraining; ik kan eindelijk 2 losse chin-ups achter elkaar, yeah! Nu verder oefenen naar meer herhalingen en de pull-ups. Thuis gekomen heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer om te koken, maar ga ik toch in de keuken staan voor kip-courgette burgers. Vandaag ging ook de blog live waarin ik vertel bootcamps te gaan geven. Best een beetje spannend, maar heb alleen maar leuke reacties gekregen. De eerste trainingen starten volgende week, doen jullie mee?

sport en eetdagboek

Donderdag

Riep ik zondag nog dat maandag mijn trainingsschema zou starten, uiteindelijk loop ik mijn eerste rondje pas deze dag. Ik zet de wekker om half 7, schuif een rijstwafel met pindakaas naar binnen en stap naar buiten. Ik ren 8 km in 48 minuten in D1, ik zit aan de hoge kant met mijn hartslag, de krachttraining van gisteren heeft er toch meer ingehakt dan ik dacht. Het rondje doet me wel goed, want het is al heerlijk weer om te lopen. Thuis maak ik snel mijn favo smoothie en ga ik naar kantoor. Ik start de dag met allerlei zakelijke meetings en heb om 12.30 een lunchafspraak bij Dophert, waar ik een te lekkere vegan burger eet. Na de lunch heb ik stress, ik kom erachter dat de achternaam van mijn vriend verkeerd gespeld staat op het ticket en ben een uur bezig om Easy Jet te pakken te krijgen, maar het is gelukt en wonder boven wonder hebben ze het gratis voor me aangepast! ’s Middags nog 2 speltbeschuitjes met hummus, avocado en 250 gram cherrytomaatjes. Door het gedoe van vanmiddag, stap ik pas  om 19.00 op de fiets naar een vriendinnetje in Amsterdam Oost. En dan ben ik nog niet eens klaar op werk, moet vrijdagochtend dus nog even wat dingen doen. Niet meer aan denken. Ze heeft overheerlijke risotto gemaakt met doperwtjes, prei, paprika en worteltjes, daarbij drink ik 2 glazen witte wijn. Na het eten nog een kopje thee en een bonbon.

Vrijdagochtend heb ik nog even gesport, gewerkt, geblogt en koffer ingepakt en zijn we naar Frankrijk vertrokken voor een weekje vakantie met mijn schoonfamilie, mijn hardloopschoenen zitten in de koffer samen met een springtouw en resistance banden. Ik heb geen idee hoe het internet daar is, maar ik doe mijn uiterste best om de blog bij te houden. Ik heb al het een en ander ingepland dus dat moet goed komen!

Hoe was jullie week?

image_print

Leave a Comment