LovePersoonlijk

Sport en eetdagboek #11

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 22 juni 2015 0 comments
sport eetdagboek

Deze week was weer zo druk, waar blijft de tijd? Als ik het druk heb, vergeet ik ook nog eens op te schrijven wat ik doe en foto’s te maken dus aan het einde van de week denk ik oh ja; ik zou een dagboekje bijhouden. Dit keer dus van donderdag t/m zondag. Komende week zal ik maandag t/m woensdag weer eens proberen vast te leggen!

Donderdag

Om 6.15 gaat de wekker, ik mag weer trainen bij Bodytime! Ik ben door vakantie 2 weken niet geweest en ondanks dat het zo vroeg is, heb ik er eigenlijk best wel zin in. We doen een krachttraining met heel veel squats, press ups, kettlebell swings, kettlebell snatch en burpees. Die ga ik voelen! Ik sjees naar huis en drink een smoothie met banaan, havermout en een scoop Enjoy Natural Cacao. Op werk eet ik als tussendoortje een plakje zelfgemaakte ontbijtkoek en een peer. De lunch is vandaag heerlijk op kantoor! Ik eet een spinaziesalade met mozzarella, zongedroogde tomaatjes, couscous, courgette en tomaat. Ook eet ik er een speltbroodje met ongezouten roomboter bij. Einde middag eet ik nog twee rijstwafels met hüttekase en rookvlees. ’s Avonds heb ik met een oud-collegaatje die ik veel te lang niet heb gezien geborreld en gegeten bij De Walvis. Ik eet een hamburger (te lekker daar!) en een paar frietjes en drink een glas witte wijn en een Spa Rood.

Vrijdag

Ondanks dat ik om 7.00 wakker word met lichte spierpijn, besluit ik te gaan lopen. Ben de hele week nog niet geweest en dat zit me dwars. Het hardlopen gaat niet van harte, ik pers er met pijn en moeite 5 km uit, maar ben blij dat ik ben gegaan. Thuisgekomen drink ik een smoothie met spinazie, banaan, sinaasappel en een scoop proteïne. Een kort dagje op kantoor want ik ga naar de Volvo Ocean Race! Ik eet om 11.00 een Eat Natural reep en om 12.00 vertrek ik richting Scheveningen. We krijgen daar een late lunch; een super lekkere linzensoep en broodjes. Ik eet twee kleine kommetjes linzensoep en twee broodjes met kaas, tomaat, komkommer en rode kiemen. Na de lunch krijgen we een presentatie van een oud-deelnemer en gaan we op een ribboot de zee op. Heel tof. Diner is ook verzorgd; allemaal kleine hapjes. Ik eet o.a. een glaasje met biet & haring, hollandse garnalen met wortelpuree, aspergemousse, couscous met lamsvlees en gemengde vis met pasta. Als toetje nog een half glaasje yoghurt met rode vruchten, een half glaasje butterscotch mousse en een klein chocolade dingetje. Veel verschillende dingen, maar ik zit niet vol omdat het allemaal kleine hapjes waren. Ook drink ik één glas witte wijn. Na het diner mogen we nog naar het concert, mijn hoofd explodeert van de hoofdpijn, maar we kijken toch nog Racoon & Golden Earring. Om half 12 zijn we thuis en ga ik eerst op de bank liggen met twee ibuprofen. Ik heb zo’n hoofdpijn dat ik niet eens meer kan verplaatsen. Mijn vriend maakt me later wakker en dan verplaats ik richting bed.

sport eet 11-2

Zaterdag

De wekker gaat om kwart voor 9, ik heb genoeg geslapen maar nog steeds een wattenhoofd. Heel vervelend, maar ik moet eruit want om 10.00 geef ik iemand Personal Training in het Vondelpark. Ik drink een smoothie met banaan, mango, havermout en proteïne en spring op de fiets. Om 12.00 ben ik met een tas boodschappen, een klein tasje van Douglas en enorme trek weer thuis. Ik maak snel twee speltboterhammen met mierikswortel, hüttekase, gerookte zalm, avocado, komkommer en rucola. Daar had ik zo’n zin in! Ook heb ik roggebrood met rozijnen gehaald. Super lekker zo vers, dus daar eet ik nog een kontje en het eerste kleine plakje van met ongezouten roomboter. Na de lunch ga ik 10 minuten hoepelen en doe ik nog de 5 min workout met de medicin ball. Verder sport ik niet, want ik moet zondag 6 uur lang het bos in tijdens mijn bootcamp opleiding, de docent gaf het advies om vooral niks te doen zaterdag dus dat doe ik ook maar niet. Ik rommel een beetje in huis, fiets nog langs de Xenos voor wat nieuwe spulletjes, blader door wat nieuwe kookboeken, schrijf aan mijn blog, maak foto’s etc etc. Gedurende de middag eet ik nog een plakje zelfgemaakte ontbijtkoek en een handje ongezouten noten/rozijnen. Om half 8 eten we lasagne met spinazie, ricotta en geitenkaas. Een hele goede combinatie die ik ook op de foto zet voor de blog! Na het eten, open ik de reep Tony’s Chocolonely met kokos en pecannoten die ik voor mijn trip naar Cyprus (!) kocht. Samen met mijn vriend eten we de helft op.

Zondag

Weer gaat de wekker om kwart voor 9, dan heb ik nog even tijd om een ontbijtje en lunch voor te bereiden. Vandaag de laatste opleidingsdag van de AALO tot bootcamptrainer, en het belooft een pittig dagje te worden. Ik maak speltpannenkoeken en eet er vier met aardbeien. Daarna snel richting Hilversum voor de trainingen. Het is enorm slecht weer onderweg, dus dat maakt mijn zin niet heel veel groter. Het eerste deel bestaat uit een training van 2,5 uur op de hei. We worden gedrild door een trainer die militair is geweest, rennen door de stromende regen, kruipen door de modder en klauteren bergen op. We springen bokje, kruipen onder anderen mensen door, maken kikkersprongen, burpees, bear crawls en ga zo maar door. Doorweekt kom ik bij de auto aan waar ik snel mijn meegebrachte lunch verorber: twee speltboterhammen met hummus, avocado, komkommer en rucola en twee roggebroodjes met rozijnen en geitenkaas. Ik trek een droog shirt aan en maak me klaar voor het tweede deel. Een blok van 1,5 uur waarbij we elkaar training gaan geven. Heel toevallig (of niet); bijna iedereen heeft burpees in zijn training zitten en de vermoeidheid slaat al snel toe. Gelukkig is het wel droog, maar ik ben blij als ik in de auto naar huis stap. Ik heb vanmorgen ook een proteïne shake met banaan, havermout, hennepzaad en cacao gemaakt, dus die drink ik samen met een bidon water op in de auto. Thuis gekomen spring ik snel onder de douche en plof ik op de bank met een handje nootjes en rozijnen. ’s Avonds heb ik een salade uit het kookboek van SLA op de planning staan. Een super lekkere salade met snijbiet, quinoa, gerookte zalm, venkel, groene asperges, alfalfa en een zelfgemaakte dressing. Het kon niet uit blijven; na het eten gaat de andere helft van de Tony’s op (deel hem weer met mijn vriend).

sport eet 11-3

Vanaf komende week ga ik een strak sportregime aan, of in ieder geval, wat meer regelmaat. De laatste tijd was een beetje rommelig qua trainingen, ik wil proberen hier wat meer structuur in aan te brengen zodat ik ook sneller toe kan werken naar mijn doel. Zoals jullie wellicht gemerkt hebben, loop ik de laatste tijd minder hard. Dit ga ik wel weer gaan oppakken want ik ga in september weer de Dam tot Damloop lopen. Ik ben van plan om een schema te gaan lopen met 2 à 3 trainingen per week, maar ik wil even kijken hoe het uitpakt naast mijn andere trainingen. Deze week ben ik van plan om te gaan starten met 2x krachttraining, 1x crossfit en 1x boksen. Achter één van deze lessen wil ik een lesje yoga vastplakken en ik wil dus het hardlopen ertussen fietsen. Sowieso ga ik niet meer dan 6x per week trainen, maar het liefste houd ik het bij 5x. Mijn lichaam moet ook voldoende tijd hebben om te herstellen. Even kijken hoe het in de praktijk dus uitpakt!

image_print

Leave a Comment