DagboekLove

Sport en eetdagboek #10

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 15 juni 2015 0 comments
sport en eetdagboek

Sinds donderdag ben ik weer terug in Nederland en mis Ibiza nu al, ik vond het zo ontzettend leuk daar! Mijn werk startte gewoon donderdag weer, dus ben weer helemaal back to business. Deze week dus weer drie gewone dagen.

Vrijdag

Ik had bedacht om te gaan hardlopen in de ochtend, maar kan de avond daarvoor niet goed slapen dus slaap uiteindelijk maar 6 uurtjes. Te weinig energie om op te staan. Om 7.00 sta ik op omdat ik een zakelijke afspraak heb om 9.00 en ik nog wat boodschappen daarvoor moet halen. Ik drink een smoothie met spinazie, banaan, sinaasappel en lijnzaad. De afspraak die ik heb duurt tot 12.00. Als tussendoortje een Time Out koekje met een laagje chocolade. En om 12.00 drie kleine minibroodjes met zalm, brie en filet american. Daarbij een Griekse salade. ’s Middags zit ik gewoon achter mijn bureau en eet ik twee handjes met een mix van ongezouten noten en cranberries. ’s Avonds gaan we bbb’en bij vrienden en ik eet veel te veel. Dit moet ik later op de avond bekopen met enorme buikpijn. Ik heb het idee dat mijn lichaam na een week zonder vlees nog niet echt veel aan kan. Dan zijn 3 stukjes vlees, wat stokbrood en een salade met spinazie, paprika en feta gewoon echt te veel. Daarna nog een 2 stukjes chocolade.

Zaterdag

Vanochtend even geen wekker, maar als ik om 8.00 wakker word heb ik nog steeds een beetje last van mijn maag. Ik blijf lekker lang liggen in bed en ga daarna een beetje rommelen in huis. Om half 11 eet ik 4 kleine bananenpannenkoekjes met 100 gram aardbeien en een glaasje verse jus. Ik ga boodschappen doen en als ik terugkom van de markt eet ik om half 3 twee spelt boterhammen met geitenkaas, avocado en tomaat. Daarna nog 250 gram kersen die ik op de markt haalde. Ondanks dat ik op vakantie ben geweest, ben ik een beetje lamlendig en heb ik weinig zin om wat te doen. Uiteindelijk ga ik aan het einde van de middag toch even naar buiten voor een hardloop circuittraining en als ik thuis kom hoepel ik nog 10 minuten met de Bodyhoop. Na de training eet ik een handje cashew- en pecannoten en eten we mijn all time favorite pastasalade. Ik kwam er net achter dat deze nog niet online staat, dus dat moet heel snel gaan gebeuren. Goede reden om hem weer te eten. ’s Avonds ploffen we op de bank met de twee nieuwste afleveringen van Game of Thrones (super gave afleveringen weer!!!) en eet ik een klein blokje rauwe chocolade en nog een handje nootjes.

Zondag

Om 8.00 gaat mijn wekker en ik kom er maar moeizaam uit. Maar ik moet er wel uit want voor ik wegga wil ik nog even proteïne pannenkoekjes maken en deze fotograferen voor de blog. Zelf eet ik uiteindelijk 5 met 100 gram aardbeien, een halve banaan en een paar kokossnippers. Deze goede bodem leg ik omdat ik daarna naar Hilversum rijd voor een bootcamptrainer lesdag. Ja, jullie lezen het goed, ik ben begonnen met een opleiding tot bootcamptrainer. Ik vind trainen geven ontzettend leuk, dus wil hier meer mee gaan doen, een goede basis vind ik dan erg belangrijk. Het is een super leerzame dag met 2,5 uur praktijk training. Ik had me hier goed op voorbereid door een portie pastasalade van gisteren mee te nemen, een appel, een sesamreepje en een handje noten en gedroogde cranberries. Om 18.00 ben ik thuis en dan is mijn maag alweer behoorlijk aan het knorren. Ik neem nog een handje noten (funest om zulke lekkere in huis te hebben) en begin aan de quiche met asperges. Om half 8 kunnen we eten en eet ik een kwart quiche met daarbij een groene salade met cherrytomaatjes, komkommer en basilicumolie. Als de quiche in oven staat, maak ik alvast mijn lunch voor morgen klaar. Na het eten haal ik nog wat vergeten boodschapjes en plof ik op de bank met mijn laptop en een kop muntthee. Aan het einde van de avond starten we met Orange Is The New Black seizoen 3 en tijdens het kijken, hoepel ik nog 10 minuten.

Op naar een nieuwe week!

image_print

Leave a Comment