LovePersoonlijk

Persoonlijke doelen 2017

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 3 januari 2017 10 Comments
persoonlijke doelen 2017

Ja, het kan nog: ik wil jullie heel graag een gezond en sportief 2017 wensen. Dat al jullie wensen mogen uitkomen en jullie doelen bereikt mogen worden. Goede voornemens, dat klinkt zo zwaar. Daar doe ik dus ook niet aan. Op oudejaarsavond had ik het er nog over met een vriendinnetje; eigenlijk ben ik heel tevreden over hoe het nu gaat. Maar het kan altijd beter! Dit kan een valkuil zijn; ik ben niet snel tevreden en leg de lat heel hoog. Aan de andere kant hoef ik naar mijn ambitie nooit ver te zoeken en heb ik energie voor 10. Voor komend jaar heb ik ook weer een lijstje gemaakt met punten die ik graag wil afvinken of finetunen. Lees mee!

Eat.Run.Love. door ontwikkelen

Eén daarvan – en dat zal jullie niet verbazen – is mijn blog verder uitbouwen. Regelmatig zie ik het niet meer zitten of gaat de groei me niet snel genoeg, maar het merendeel van de tijd krijg ik zoveel energie van Eat.Run.Love. en zit mijn hoofd zo vol ideeën die ik jammer genoeg niet allemaal gelijktijdig kan uitwerken. Gisteren heb ik een korte enquête online gezet omdat ik heel benieuwd ben naar de feedback die jullie hebben. Op deze manier kan ik de content nog beter maken, sluit de informatie die ik bied meer op jullie behoeften aan en kan ik groeien. Binnen een paar uur hadden al zo’n 50 mensen deze enquête ingevuld en met een glimlach heb ik deze gelezen. Heel fijn om bevestiging te krijgen van de dingen die ik al dacht, maar ik heb ook ideetjes gekregen en kritische feedback waar ik wat mee kan. Mocht je de enquête nog niet hebben ingevuld dan zou ik dat heel tof vinden als je dat alsnog wilt doen: Eat.Run.Love. Enquête. Ik denk nog even na hoe ik de feedback ook met jullie kan delen en hoe ik dit ga verwerken op mijn blog. In 2017 wil ik nog meer mensen informeren en inspireren!

Een betere balans tussen werk, blog en privé vinden

De afgelopen maanden heb ik behoorlijk lopen struggelen met de balans tussen werk, blog en privé. Ik heb een drukke baan als account director, schrijf in de avonduren en weekenduren content zodat er dagelijks blogs online staan, sport 5 à 6x per week en probeer tussendoor nog af te spreken met vriendinnen. Elk vrij uurtje besteed ik in principe aan Eat.Run.Love., maar ik merk dat dat me een beetje begint op te breken. Ik voel me schuldig als ik een keer op de bank lig, een avond geen tijd heb om er wat aan te doen of in het weekend andere verplichtingen heb. En dat wil ik niet meer. Ja, ik wil nog steeds dagelijks een blog online zetten, maar ik wil ook bewust ervoor kunnen kiezen om gewoon even iets anders te gaan doen en daar van te genieten.

De beste versie van mezelf worden met CrossFit

Ik kom lekker mee hoor bij CrossFit, maar om nu te zeggen dat ik goed ben? Nee, dat bij lange na niet. Ik heb niet de ambitie om op hoog niveau aan wedstrijden mee te kunnen doen, maar ik zou wel graag lekker mee willen draaien in de box. Om dat te kunnen doen heb ik begin december besloten om mij even volledig te storten op CrossFit. Ik heb mijn abonnement omgezet naar onbeperkt en probeer nu 5x per week te gaan trainen met als doel sterker en beter worden. De eerste focus ligt op de gymnastics: pull-ups, handstand push-ups en toes to bar. De eerste twee kan ik een beetje (voor de show zeg maar), maar niet in een WOD. Ik ga eerst door met pull-ups en hanstand push-ups en als ik die goed onder de knie heb toes to bar. Daarnaast ga ik nu 1x per week een Olympic Lifting class doen, dit is meer een techniek training gericht op Clean & Jerk en Snatches, twee belangrijke bewegingen bij CrossFit.

Een kwart triathlon doen

Geen marathon, geen snelle 10km, maar een kwart triathlon. Ik merkte dat de energie voor het hardlopen even weg is, ik heb geen zin meer om te trainen voor een specifiek doel en wil gewoon lekker lopen. Dat doe ik nu ook wanneer ik daar tijd en energie voor heb. Afgelopen jaar heb ik voor het eerst aan een triathlon gesnuffeld en dat vond ik tof. Ja, het gaat dan ook om een snelle tijd lopen, maar wel in combinatie met twee andere sporten. Wielrennen gaat mij vrij makkelijk af, zwemmen daarentegen wordt een uitdaging. Daarom neem ik vanaf januari al zwemlessen. De bedoeling is dat ik dan vanaf maart / april meer specifiek ga trainen voor een triathlon. Ik weet nog niet welke het gaat worden, maar ik neig naar een buitenlandse. Wellicht in juni de Tri Amsterdam, en dan in oktober Barcelona. Mocht iemand tips hebben voor hoe ik dit aan kan pakken dan hoor ik dat graag!

Meer aan mijn mobiliteit werken

Even dacht ik om hier weer iets yoga gerelateerd op te schrijven, maar ik ken mezelf inmiddels. Ik vind niet de tijd en rust om hier wekelijks naar toe te gaan, terwijl het zo goed voor me is. Een zwakke rug, strakke hamstrings en een core die nog wel wat sterker kan. Mijn fysio wordt niet blij als hij mij ziet. Sinds kort heb ik een ROMWOD abonnementje en daar ben ik heel blij mee. Mijn doel wordt dus om 3x per week iets aan mijn mobiliteit te doen, maak niet uit of dat in de vorm van ROMWOD of yoga is.

En nog 12 andere puntjes…

♦ Vaker trainen in andere CrossFit boxen ♦ Minder spelfouten op de blog ♦ Meer weekendjes (of nachtjes) weg ♦ Vaker mijn telefoon wegleggen ♦ Minimaal 8 uur per nacht slapen ♦ Meer aandacht voor mijn familie en vrienden ♦ Vaker mijn kleurboek erbij pakken ♦ Op zoek naar professionele hulp (fotograaf, stylist, webdesigner) ♦ Op yoga- of sportvakantie ♦ Eén avond per week zonder blog ♦ 2x per week wandelen ♦ Niet alleen content schrijven voor Eat.Run.Love, maar ook andere ideeën verder uitwerken ♦

image_print

10 Comments

Denise 8 januari 2017 at 09:31

Leuk je crossfit voornemen, volg je voortgang graag! Ik heb exact dezelfde doelen, maar dan met iets minder training (te weining uren in een dag helaas)

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 9 januari 2017 at 08:43

Veel is niet altijd beter, het gaat er vooral om dat je lekker bezig bent en blij bent met de trainingen die je doet!

Reply
Madelon 4 januari 2017 at 07:39

Super leuk om te lezen! Onze doelen lopen niet zo ver uiteen. Ik voel wel weer een gezamenlijke trainingssessie aankomen! :-) Have fun!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 4 januari 2017 at 10:56

Jaaaa leuk! Ik ben voor :)

Reply
S N
S N 3 januari 2017 at 13:42

We hebben veel dezelfde voornemens. Heel veel succes en we gaan 2017 rocken!!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 3 januari 2017 at 21:19

Yes wat leuk om te horen! Zullen we een keer samen trainen?

Reply
Marjolijn 3 januari 2017 at 11:51

Leuk om te lezen! En jammer dat het hardlopen op een lager pitje komt te staan. Maar dat had je vast al begrepen uit mijn Feedback… :-)

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 3 januari 2017 at 21:19

Ik kan helaas niet zien wie exact welke feedback heeft gegeven, maar je bent niet de enige die dit heeft aangegeven. Ik zal er binnenkort aandacht aan besteden!

Reply
Linda 3 januari 2017 at 07:13

Leuke doelen! Gaat je vast wel lukken!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 3 januari 2017 at 21:20

Dank je wel! Succes met jouw doelen :)

Reply

Leave a Comment