LovePersoonlijk

Personal training iets voor jou?

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 24 april 2014 3 Comments
Untitled-1

Sinds een week of 6 heb ik Personal Training. Ik merkte dat ik al een tijdje stil stond en de discipline iets minder werd. Het leek mij daarom ideaal om één-op-één training te hebben, iemand die jou kan motiveren en een schema op maat maakt.

En zo kwam ik bij Tarek terecht, Tarek ken ik van een bijbaantje van vroeger. Hij heeft personal training en bootcamp trainingen (bij The Bootcamp Club). Ik contacte hem en we maakten een afspraak om te kijken wat hij voor mij kon betekenen. Mijn doelen: sneller worden met hardlopen en een sterke core. Zo gezegd, zo gedaan, een week later stond ik in het Vondelpark, lichtelijk zenuwachtig. Nu zijn we een aantal weken verder en ja, de trainingen zijn zwaar, maar wel super leuk! Ik kom altijd met super veel energie thuis. In de trainingen van Tarek zitten veel intervallen, sprintjes, been- en core oefeningen. Het meeste doe ik met lichaamsgewicht, maar bij veel oefeningen komt de TRX tevoorschijn.

Untitled-2

De TRX is een band met twee handvatten die wordt opgehangen. Hiermee kun je diverse oefeningen uitvoeren waarbij het lichaamsgewicht als weerstand wordt gebruikt. Je moet een goede stabilisatie en techniek hebben om de oefening goed uit te voeren. Doordat je moet stabiliseren en jezelf tijdens de oefening moet corrigeren worden je core spieren aan het werk gezet worden. Daarnaast neemt het energieverbruik in rust na de training toe doordat er veel spieren tegelijkertijd worden getraind. Het ziet er makkelijk uit, maar dat is het helemaal niet. Maar oefening baart kunst!

Resultaat begin je te zien na 6 tot 8 weken. Het kan tussen mijn oren zitten, maar ik begin eindelijk resultaat te zien op die buik! We trainen 1x per week en daarnaast heb ik mijn eigen trainingsschema die ik nu met veel plezier afwerk. Ik probeer in ieder geval nog 3x per week zelf core oefeningen te doen. Hier trek ik meestal maar een kwartiertje voor uit en doe ik oefeningen als planken, hip raises, leg raises en andere buikspieroefeningen.

Mijn training is behoorlijk zwaar en helemaal afgestemd op mijn behoeften, maar dat betekent niet dat jij het niet kan! Tarek kijkt samen met jou wat je wensen zijn en maakt daar een schema op. Ook vraagt hij jou een eetdagboek bij te houden om zo advies te kunnen geven op wat je zou kunnen verbeteren. Een training is niet goedkoop, maar zeker de moeite waard. Tarek geeft ook duotrainingen, dat maakt de kosten goedkoper en je wellicht vind je het leuk om met een maatje te trainen!

Mocht je enthousiast zijn geworden van mijn blog, neem dan vooral even contact op met Tarek en ga voor die killer summer body! tarek@top-training.nl of 020-2088020.

image_print

3 Comments

Sporten die bijdragen aan een goede slaap - Eat.Run.Love. 5 februari 2016 at 07:00

[…] een TRX (bekijk deze blog even als je niet weet wat een TRX is) is een low impact training, maar wel eentje die zorgt voor […]

Reply
Onmisbare attributen om thuis te trainen - Eat.Run.Love. 1 december 2015 at 23:38

[…] met een ab wheel getraind en voelde m’n buik- maar ook borstspieren goed branden. Met de TRX heb ik een tijdje getraind en ook die vond ik erg leuk en effectief. Hier kun je diverse oefeningen […]

Reply
Anker 24 april 2014 at 08:51

Klinkt leuk! Ik doe altijd maar wat, haha.

Reply

Leave a Comment