LoveMotivatie

Motivatie na de vakantie

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 10 juni 2018 0 comments
Motivatie na de vakantie

Normaal gesproken heb ik na een vakantie altijd ontzettend veel zin om mijn eigen ritme weer op te pakken, maar dit keer was dat totaal anders. Ik had geen zin om naar huis te gaan en ik miste al snel het relaxte surfleventje. Helaas is de realiteit dat ik weer vol aan de bak moet. In twee weken tijd heb ik één keer gecrossfit en ik merkte dat ik er na de vakantie even uit was. Ondanks dat ik Crossfit heel leuk vind, had ik er gewoon even geen zin in. Het frustreert me af en toe behoorlijk dat het lijkt alsof ik niet vooruit kom. Natuurlijk kom ik wel vooruit, maar ik had er gewoon even geen zin in. Hoe zorg je dan dat je toch weer je motivatie terug krijgt? Dat lees je in deze blog. Is jouw motivatie na de vakantie soms ook ver te zoeken? Lees dan zeker even verder!

Plan je trainingen

Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar het beste is toch echt om je ritme weer op te pakken. Bedenk welke dagen je voor je vakantie altijd trainde, en plan dit weer als vaste trainingsdagen in. Ga lekker op tijd naar bed, maak gezonde maaltijden en ga sporten; ook als je geen zin hebt. Je zult merken dat je je daarna een stuk fitter voelt!

Pak die gezonde eetgewoontes weer op

Op vakantie eet je toch altijd een beetje anders dan thuis. Je let misschien iets minder op wat je eet; ’s ochtends een croissantje, ’s middags een ijsje en ’s avonds een wijntje of gin tonic. Dat is helemaal niet erg, maar zorg dat je hier niet in blijft hangen na de vakantie. Haal gezonde dingen in huis en plan ook je maaltijden iets beter. Maak bijvoorbeeld een weekplanning en haal ook al voor een hele week (of 4 dagen) boodschappen, dan kom je ook niet in de verleiding om lekkere en ongezonde dingen te kopen.

Train lekker buiten

Grote kans dat jij veel tijd buiten hebt doorgebracht tijdens je vakantie, dan wel in een stad dan wel op het strand. Probeer ook als je thuis bent nog veel tijd buiten door te brengen. Ga lekker hardlopen of doe een workout op het strand of in het bos. Zo houd je dat vakantiegevoel nog een beetje vast.

Denk na over jouw doelen

Wat ook goed kan helpen is om een doel te stellen voor je zelf. Schrijf je in voor een wedstrijd (helaas heb je binnen crossfit niet zoveel wedstrijden), maar een hardloopwedstrijd, wielerwedstrijd of triathlons zijn super leuk om te doen. Zo heb je een stok achter de deur om te trainen. Je wilt tenslotte niet falen tijdens het moment suprême.

Zoek een sportmaatje

Samen trainen zorgt voor betere resultaten. Ik schreef er zelfs al eens een blog over. Wanneer je samen met iemand traint heb je in ieder geval een stok achter de deur om te gaan trainen, je haalt meer uit jezelf en het is ook leuker. Zorg er wel voor dat je het niet te gezellig maakt. Sporten doe je om te sporten, koffie drinken en kletsen kan daarna!

Leave a Comment