Persoonlijk

Mijn huidige eetpatroon

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 23 april 2019 0 comments
Huidige eetpatroon

Een lang weekend vrij geeft me altijd de tijd om weer even bij te slapen, na te denken en wat ruimte te creeren in mijn hoofd. En dat zorgde ervoor dat ik zin had om weer een blogje te tikken voor jullie! Daarnaast heb ik ook wat dingen veranderd aan de lay-out en het menu, valt het jullie op? Een vraag die ik momenteel heel veel krijg is of ik gekke cravings heb nu ik zwanger ben. Of ik bepaalde producten heel erg mis. En of ik nu heel veel meer eet. Daarom geef ik jullie graag een kijkje in wat ik momenteel zoal eet.

Zwangerschap cravings

Eigenlijk heb ik niet enorme cravings sinds ik zwanger ben. Ik merk wel dat ik wat makkelijker ben geworden. Als enorme zoetekauw eet ik wat meer snoep en chocolade. Waar ik voor mijn zwangerschap vrij streng voor mezelf kon zijn, laat ik nu wat makkelijker de teugels vieren. Ook haal ik nu wat vaker een lekker zondags ontbijtje; denk aan croissantjes, verse jus d’orange en eitjes. En waar ik wel al een paar keer enorme zin in heb gehad: Optimel drink. Heel raar, maar gelukkig is dat niet perse super ongezond (al laat ik normaal gesproken wel staan).

Als ik dan denk aan producten die ik sinds mijn zwangerschap niet meer mag eten, mis ik eigenlijk alleen tonijn enorm. Op mijn werk maakt de kok altijd enorm lekkere tonijnsalade en elke keer als ik die zie, heb ik daar zo’n zin in. Ik had eigenlijk nooit door dat ik dat zo lekker vind, maar dat blijkt nu wel. Andere producten mis ik niet enorm. Ik heb sowieso wat minder zin in vlees, vind de geur al vrij snel te sterk.

Meer of minder eten

Vooral in het begin van mijn zwangerschap at ik veel meer. Ik weet de exacte periode niet meer, maar ik denk zo tussen 13 en 20 weken. Ontbijt en lunch bleven wel normale porties, maar bij het avond eten schepte ik twee keer op en ook snoepte ik meer tussendoor. Mijn vriend wist niet wat hij meemaakte, haha. Inmiddels is dat weer voorbij en eet ik gewoon weer normale porties, ook ’s avonds. Wel snoep ik tussendoor dus wat meer. Het duurde vrij lang voordat ik kilo’s aankwam, maar de laatste weken gaat het wel een stuk sneller. Nu Pasen weer voorbij is, wil ik ook proberen weer wat minder te snoepen. Ik heb namelijk weinig zin in overtollige kilo’s. Ik ga zeker niet diëten, maar in plaats van snoep of chocolade kan ik ook een extra boterham eten als ik heel erg trek heb.

Overigens blijven alle hoofdmaaltijden gezond zoals ze altijd waren. Wel merk ik dat ik mijn kwark met granola in de ochtend een beetje zat ben, maar ben er nog niet over uit wat ik dan lekker vind om te ontbijten. Heb een paar keer overnight oats gemaakt en als ik wat meer tijd heb kan ik een eitje of pannenkoeken bakken. Mocht je nog een makkelijk ontbijtje weten, dan hoor ik het graag. Kan wel wat inspiratie gebruiken!

Huidige eetpatroon

Wat at ik op Tweede Paasdag

Gisteren was mijn vierde dag op rij dat ik vrij had. Ons kantoor was vrijdag ook gesloten, dus ik had een heerlijk lang weekend. Eerste Paasdag hadden we paasbrunch bij mijn ouders en iedereen heeft wat dingen gemaakt. Daar waren nog wat leftovers van over die ik heb opgegeten gedurende de dag. Verder had ik een rommeldagje: sporten, de babykamer afschilderen, boekje lezen in de zon en bloggen.

  • Ontbijt: 250 magere kwark, 50 gram granola, aardbeitjes, frambozen, blauwe bessen
  • Tussendoor: 2 paaseitjes, grote eierkoek met homemade left over lemon curd
  • Lunch: bruine pistolet met smashed avocado, feta en zongedroogde tomaatjes, beetje left over salade van Eerste Paasdag en een left over homemade kaneelbroodje
  • Tussendoor: 1 Liuk ijsje, 75 gram frambozen, plakje paasbrood
  • Diner: geroosterde groenten met geitenkaas en couscous uit de oven (de kip was vreselijk taai dus heb ik laten liggen), 250 gram aardbeien kwark

Misschien vind je deze artikelen ook leuk

Leave a Comment