GranenReceptenSaladeVegetarisch

Quinoasalade met broccoli

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 4 februari 2014 6 Comments
20140201_134240_bewerkt
Vorige week bestelde ik het Hardloperskookboek, en ik ben nu al fan. Ik sloeg het boek open op de bladzijde waar bovenstaande Quinoa-broccoli salade staat en kon niet wachten om deze te gaan maken. Een uitgebreide review van het boek zal nog volgen, voor nu alleen de salade die ik maakte.
Het recept komt dus uit het Hardloperskookboek, maar omdat ik hem voor meer personen maakte, heb ik het hier en daar iets aangepast naar smaak. Toevallig had ik alle ingrediënten in huis, dus hoefde ik niet eens naar de supermarkt. Ook voegde ik feta toe, omdat ik dat gewoon heel erg lekker vind!
Voor ca. drie personen: 
– 200 gram Quinoa
– 1 klein stronkje broccoli
– 1 klein blikje kikkererwten
– 1 bakje cherrytomaatjes
– handje rauwe amandelen
– 1 avocado
– feta naar smaak*
– sap en schil van 1/2 citroen
– koriander
* Ik gebruikte feta uit een potje waar al olie en kruiden bij zitten, waardoor ik zelf geen extra olie toevoegde aan het recept. 
 
Maak de Quinoa klaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Ik gebruikte ongekookte Quinoa dus deze moet wat langer koken. Kook ook de broccoli gaar in ca. 7 minuten. 
 
Hak de amandelen in stukjes en rooster deze kort in een pannetje met wat olijfolie en zeezout. 
 
Snijd de cherrytomaatjes en avocado. Voeg vervolgens alle ingrediënten samen, breng op smaak met citroensap/schil, koriander, peper en zout. 
Wat ik heel handig vind, is dat er bij elk recept staat hoeveel kilometer je moet/kunt hardlopen als je dit eet. Met dit recept is dat 8,5 km. Een goed vullende salade dus!

Misschien vind je deze artikelen ook leuk

6 Comments

Run || Groet uit Schoorl - Eat.Run.Love. 23 april 2015 at 20:03

[…] 10.00 nam ik mijn favo bietensmoothie, om 12.30 mijn lunch met quinoa, kikkererwten, broccoli, cherrytomaatjes, walnoten en feta. Om 13.00 stond mijn collegaatje voor de deur en sprongen we in de auto. Ruim op tijd gingen we weg […]

Reply
10 superfoods voor hardlopers uit de supermarkt | RUNNERS HIGH 21 december 2014 at 18:58

[…] is één van mijn favoriete groene groenten en erg veelzijdig in bereiding. Denk aan pasta, salade, soep, quiche of zelfs een groene smoothie. Probeer de broccoli zo kort mogelijk te koken, anders […]

Reply
Avatar
Julie Hapjesprincess 4 februari 2014 at 22:29

Heerlijk en pure salade! zo heb ik het graag! Voor mij is het zelfs een powersalade die veel energie levert.

Reply
Avatar
Jessica 4 februari 2014 at 22:37

Dat is het zeker! Hij vulde er goed, maar toch ‘licht’ waardoor hij perfect is voor het hardlopen!

Reply
Avatar
Mariska 4 februari 2014 at 12:00

Ziet er goed uit! Ik eet ook graag quinoa. Leuke blog heb je trouwens :-)

Reply
Avatar
Jessica 4 februari 2014 at 21:58

Dank je! Net een snelle blik op jouw blog geworpen, ziet er ook goed uit :)

Reply

Leave a Comment