Jessica

Leuk dat je een bezoekje brengt aan Eat.Run.Love.! Mijn naam is Jessica, samenwonend in Amsterdam met mijn vriend en twee katten. Op Eat.Run.Love. schrijf ik over mijn twee passies sport en food. Mijn workouts, eetdagboeken, sporttips, motivatie, recepten, hotspots, alles gerelateerd aan deze onderwerpen komt voorbij. Ik ga graag de diepte in met achtergrond artikelen over sport en voeding, het uitvoeren van een perfecte oefening, product informatie en de beïnvloeding van sportieve prestaties.

food 2

Food

Uiteraard geef ik je ook een kijkje in mijn leven in de vorm van eet- en sportdagboekjes omdat ik weet hoe leuk jullie het vinden om deze te lezen. Ik ben deze blog begonnen om jonge vrouwen zoals ik, te inspireren en informeren. Ik ben zeker geen voedingsdeskundige, maar doordat ik veel sport, ben ik me wel gaan verdiepen in voeding. Wat kan ik het beste eten, wat kan ik beter laten staan? Waar mogelijk probeer ik mezelf bij te spijkeren op professioneel vlak, of ik werk samen met een expert voor deze informatie.

Natuurlijk ben ik ook maar een mens en heb ik de nodige guilty pleasures. Ik ben dol op zoetigheid en laat dit ook zeker niet staan, maar probeer wel een goede balans te vinden. De ene week gaat dat beter dan de andere week, maar ik probeer de 80/20 methode na te streven: 80% van de tijd eet ik gezond en 20% van de eet ik alles wat ik lekker vind. Mijn zwakte is toch wel chocolade en drop. Over koolhydraten is veel te spreken en ik heb hier ook een aantal keer een artikel aan gewijd. Ik ben van mening dat je als intensieve sporter koolhydraten nodig hebt om goed te kunnen presteren, ik schuw deze niet en probeer een mix te vinden ik koolhydraatrijke en –arme maaltijden. Italiaans eten is veruit favoriet, dus je zult af en toe heerlijke pasta’s voorbij zien komen op Eat.Run.Love., wel kies ik altijd voor volkoren- of speltpasta.

Sport 2

Sport

Wat doe ik dan zoal aan sport? Al vanaf dat ik klein ben, heb ik veel en op hoog niveau gesport. Van korfbal en handbal tot fitness en kickboksen. Ik word chagrijnig als ik niet kan sporten. Ook ik heb wel eens geen zin om te sporten, maar omdat ik weet dat ik me altijd beter voel als ik ben geweest, ga ik toch en inderdaad, daarna voel ik me altijd “on top of the rock”.

Als puber vond hardlopen vreselijk en probeerde ik dit echt zoveel mogelijk te vermijden. Toen ik wat krapper bij kas zat en geen geld over had voor de sportschool, besloot ik het in de zomer van 2012 weer eens te proberen. Inmiddels zijn we heel wat kilometers, schoenen en wedstrijden verder en vind ik het heerlijk. Met drie halve marathons op mijn naam, heb ik in 2015 besloten om me te focussen op 10 km wedstrijden en daar sneller op te worden. Daarnaast doe ik hardlopen echt ter ontspanning en vind ik het heerlijk om naar het bos of de duinen te gaan om lekker een stukkie te rennen.

Het vele hardlopen heeft plaats gemaakt voor krachttraining, crossfit en kickboksen, hoe verslavend is dat! Ik krijg echt een kick van de gewichten, de hoge intensiteit en snelheid. Omdat ik niet zo flexibel ben, doe ik het liefst ook nog één keer per week (hot) yoga, maar dit blijft lastig combineren. Ik vind het best moeilijk, en laat deze lessen vaak als eerste schieten. Momenteel train ik 5 à 6 dagen in de week, waarbij ik yoga niet als een intensieve training zie. Op de dagen dat ik niet train, of wanneer ik tijdens crossfit vooral aan de gewichten heb gehangen, probeer ik minimaal een half uur te wandelen. Wandelen zorgt er net als hardlopen voor dat mijn hoofd leeg raakt, daarnaast bedenk ik dan de beste ideeën en verbrandt het lekker calorietjes op een lage hartslag (= vetten).

In 2017 ligt de focus op CrossFit en de 1/4 triathlon die ik in het najaar wil doen.

Dat ben ik in het kort! Sinds het najaar van 2015 zijn er een aantal gastbloggers die op regelmatige basis een artikel schrijven voor Eat.Run.Love. Wie dat zijn, lees je op deze pagina.

Veel plezier met lezen op Eat.Run.Love. en vergeet me niet te volgen op social media: Bloglovin’Facebook Instagram.