ReceptenSmoothies & Juices

Groene smoothie met cranberries

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 24 januari 2016 0 comments
Groene smoothie met cranberries

De laatste tijd drink ik vooral smoothies met kwark, maar toen ik laatst een halve zak spinazie over had, bedacht ik me dat ik maar weer eens een groene smoothie moest maken. En eigenlijk beviel dat best wel goed, dus die komen weer vaker op het ontbijtmenu te staan. Ik maakte een smoothie met mijn momenteel favoriete fruit; cranberries. Favoriet om in smoothies te verwerken, want ik vind ze te zuur om gewoon op te eten. Door avocado aan de smoothie toe te voegen wordt het een goed vullende smoothie, vol gezonde vetten.

Voor 1 persoon:

  • 125 gram (diepvries) cranberries
  • 100 gram spinazie
  • 1 banaan
  • 1/2 avocado
  • 1 1/2 glas water

Snijd de avocado en banaan in stukjes en gooi alle ingrediënten in de blender. Begin met blenden op een laag toerental en draai steeds een beetje hoger, zo krijg je een mooie gladde smoothie. Indien je de smoothie te dik vindt, voeg je gewoon nog wat extra water toe!

Voedingswaarden: 263 calorieën
6 gram eiwit – 43 gram koolhydraten – 14 gram vetten

Groene smoothie met cranberries

image_print

Leave a Comment