SportWorkout

De Fitness trends in 2018

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 6 januari 2018 2 Comments
Fitness trends 2018

Aan het begin van het nieuwe jaar vind ik het altijd leuk om weer even in de te verwachte trends voor komend jaar te duiken. Trendwatchers doen op zo ongeveer elk vlak wel uitspraken over trends. Het American Sports of Medicine College doet elk jaar onderzoek onder duizenden fitness professionals om uit te vinden wat de fitness trends in het volgende jaar gaan worden. Dit jaar dus de fitness trends in 2018. Het ASMC brengt altijd 20 fitness trends in kaart. Ik laat je vandaag de vijf trends zien die ik het benoemen waard vind.

High Intensity Interval Training

Een training die al een aantal jaren populair is en blijf is High Intensity Interval Training. Een training duurt vaak niet langer dan 30 minuten en de resultaten zijn meer dan goed te noemen. Je zet de vetverbranding lekker aan het werk en deze gaat ook na de training nog een tijdje door. Daarbij kost het niet teveel tijd en dat vinden wij natuurlijk heerlijk.

Lees ook: 5 high intensity oefeningen die veel calorieën verbranden

Body weight training

Bij Body weight training denk je al snel aan push-ups en pull-ups en dat is het natuurlijk ook, maar body weight training is zoveel meer dan dat. Een groeiende sport is Calisthenics. Dit is een lichaamsgewicht training bedoeld om kracht, conditie, en flexibiliteit te verhogen, door middel van bewegingen zoals het trekken, duwen van jezelf, buigen, springen, of swingen met alleen lichaamsgewicht als weerstand. Manon deed vorig jaar een workshop, lees hier haar ervaring als je benieuwd bent. Een sport die je niet moet onderschatten!

Fitness trends 2018

Krachttraining

Krachttraining wint ook onder vrouwen steeds meer terrein. Van krachttraining  wordt je echt geen hulk, van krachttraining wordt je sterker, zelfverzekerder en zeker ook fitter en strakker! Je kunt er voor kiezen om zelf krachttraining te doen in de sportschool, maar binnen crossfit bijvoorbeeld is krachttraining (oftewel Powerliften) ook een belangrijk onderdeel.

Lees ook: 5 redenen om krachttraining te doen

Yoga

Voor sommige mensen is yoga een sport op zich, andere mensen doen yoga erbij ter ontspanning en voor het soepel houden van de spieren. Ik behoor tot de laatste groep. Inmiddels heb ik yin yoga redelijk goed in mijn schema weten te krijgen en ga ik 1x per week naar yin yoga. Heerlijk vind ik het. Ik begrijp wel dat yoga tot de trends (blijft) behoren, want het is gewoonweg erg goed voor je.

Lees ook: Waarom iedereen aan yoga zou moeten doen

Fitness trends 2018

Personal training

Eén die ook in de lijst met fitness trends in 2018 staat is Personal Training. Ik licht deze graag uit omdat ik de laatste tijd ook steeds vaker om me heen hoor dat mensen een personal training boeken. Wekelijks een personal training is natuurlijk behoorlijk prijzig. Maar wat ik vaak hoor is dat mensen 1x per maand of per 6 weken een personal training boeken om samen met een trainer een nieuw op maat gemaakt schema te maken waar je vervolgens zelf mee aan de slag kan. Op deze manier daag je jezelf iedere maand opnieuw uit en doe je dit ook nog op een hele verstandige manier!

Foto’s gemaakt voor Skechers

Misschien vind je deze artikelen ook leuk

2 Comments

Avatar
Wivineke 8 januari 2018 at 12:40

Altijd leuk om nieuwe trends te zien. Ik doe zelf al jaren aan bodypump en train daar redelijk zwaar, maar je wordt er inderdaad geen hulk van. Je spieren zitten gewoon mooi op zijn plaats, zonder dat je enorme spierballen krijgt. Sinds een tijdje doe ik ook aan bodybalance, heerlijk! Mooie combinatie tussen tai-chi en yoga.

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 8 januari 2018 at 21:17

Wat goed om te horen, en heerlijk dat je zo lekker aan het trainen bent! Keep on going :)

Reply

Leave a Comment