RunWorkout

Fit in 15 seconden

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 20 mei 2016 2 Comments
fit in 15 seconden

Ha, dat klinkt als muziek in de oren; “fit in 15 seconden”. Mijn aandacht was in ieder geval direct getrokken toen ik een bericht in mijn inbox ontving. Toen ik verder las bleek dat het niet zo zeer om fit in 15 seconden te gaan, maar om oefeningen die 15 seconden duren. Al veel vaker heb ik verteld hoe belangrijk het is om krachttraining te combineren met het hardlopen. Kracht- én coretraining helpen om sterker te worden zodat je gemakkelijk meer kilometers loopt en het risico op blessures verkleint. En daarvoor is het echt niet nodig om uren te trainen, korte workouts zijn ook zeer effectief.

Om je hardlooptrainingen en -prestaties naar een hoger niveau te tillen heeft ASICS een trainingsplatform ontwikkeld met korte workout video’s. Deze video’s duren slechts 15 seconden en hiermee kun je eenvoudig je eigen workout samenstellen. Kies bijvoorbeeld drie of vier oefeningen uit en herhaal deze oefeningen van 15″ tien keer. Doe daarna drie setjes. En klaar is je complete workout van een half uur.

Ik vind het heerlijk om niet altijd naar de sportschool te hoeven voor een workout en doe ook graag oefeningen thuis, dit platform biedt me weer even wat inspiratie voor mijn volgende workout! Mijn favoriete oefeningen?

  1. Spiderman Push Up: de perfecte core oefening en ook nog eens goed voor sterke armen
  2. Windmill oefening met bal: een oefening om de buikspieren flink te laten schrikken, ik doe deze al zonder bal, maar met bal is hij net wat uitdagender
  3. Tuck jump burpee: voor extra explosiviteit in de benen en extra uithoudingsvermogen, een killer!
  4. Box jums: net als de burpee is deze oefening heel explosief en gericht op sterkere beenspieren
  5. Achterwaarts touwtje springen: deze doe ik al regelmatig met CrossFit en is echt een uitdaging, maar echt een goede oefening voor coördinatie en balans (ook handig bij trailrunnen)

fit in 15 seconden

Bron foto’s: Asics

Lees ook:
Krachttraining voor hardlopers
Focus op core bij hardlopen
Variatie in het hardlopen

image_print

2 Comments

Fit in 15 seconden - Run Magazine 7 juli 2016 at 08:43

[…] Ha, dat klinkt als muziek in de oren; “fit in 15 seconden”. Mijn aandacht was in ieder geval direct getrokken toen ik een bericht in mijn inbox ontving. Toen ik verder las bleek dat het niet zo zeer om fit in 15 seconden te gaan, maar om oefeningen die 15 seconden duren. Al veel vaker heb ik verteld hoe belangrijk het is om krachttraining te combineren met het hardlopen. Kracht- én coretraining helpen om sterker te worden zodat je gemakkelijk meer kilometers loopt en het risico op blessures verkleint. Lees verder op Eat.Run.Love. […]

Reply
Marvin 20 mei 2016 at 08:43

Inderdaad leuke en pittige oefeningen voor thuis. Alleen dat achterwaarts touwtjespringen… hmm, ik kan amper ‘normaal’ touwtjespringen ;)

Reply

Leave a Comment