LovePersoonlijk

Fit diary #9

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 8 september 2014 5 Comments
10593052_1614007192159245_5981859523179538327_n

Deze week startte lekker, maar halverwege de week zette de verkoudheid door waardoor ik vanaf vrijdag echt een dweil was. Daardoor verliep de week iets anders dan ik had gehoopt maar goed voor mezelf zorgen was het credo. Hopelijk verlaat de verkoudheid mijn lichaam snel en voel ik me komende week beter.

Ik schreef het vorige week al even, maar maandagavond ben ik gestart met hardlooptraining. Via mijn werk ben ik uitgenodigd om een halve marathon van Amsterdam te lopen en daar horen ook hardlooptrainingen bij. Vanaf deze week tot de halve marathon ben ik dus ook op maandag onder de pannen. De training vond plaats in Amstelveen bij de atletiekvereniging die ik nog van vroeger ken (ik zat daarnaast op school, dus wij gebruikten regelmatig de baan voor gymnastiek). Leuk om te zien dat er niks is veranderd! We begonnen met een rondje inlopen (praattempo), waarna we op eigen tempo een snel rondje moesten doen. Daarna gingen we over op allerlei losse hardloopoefeningen en sloten we af met nog een rondje op je snelste tempo wat je dan nog in je had. Deze werd geklokt, en de bedoeling is dat we trainen om sneller te worden. Het gelopen rondje wordt dus steeds sneller. Overigens was dit een wielerbaan rondom de atletiekbaan van bijna 1000m. Ik liep mijn snelste rondje in 4.20, vond ik nog best snel gezien de training die er aan vooraf ging. Heb nu alweer zin in de volgende training.

Dinsdag stond er weer een Let’s Brand 2Gether training op het programma. We verzamelden in het Martin Luther Kingpark waar we eerst een half uur werden afgebeuld door Jeroen en Paultje van Model Workout. Daarna fietsten we door naar de Mirandabad waar we een conditie zwemtraining kregen. Dat heb ik geweten, ik ging kapot. Je moest elke keer zo snel mogelijk na de overkant zwemmen. Hoe sneller je was, hoe meer rust je aan de overkant had. Nu ben ik nog niet zo’n goede zwemmer dus die rust kon ik wel vergeten. Gesloopt. Na de zwemtraining mochten we weer genieten van een heerlijk diner. Dit keer bij Rein op de Rijnstraat, waar we oathies en salades aten en groene smoothies dronken. De topper van de avond was wel de smoothie met collageen, wat een feestje! Had ik al verteld dat ik aan de andere kant van de stad woon en dus een half uur heen en een half uur terug moest fiesten? Een driedubbele work-out dus, en toen ik thuis kwam was ik uitgeteld. Met zwabberbenen liep ik linea recta naar bed.

10698404_1614007892159175_5385658173505176555_n

12270_1614008635492434_58261971506446517_n

Woensdag rust! 

Donderdagochtend stond mijn lang geplande Bikram Yoga lesje in de agenda. Ik stond even op het punt om niet te gaan toen de wekker om 6.15 ging, maar ik sleepte me toch uit bed. Een groene juice (die ik de avond er voor klaar maakte) en 3 glazen water later zat ik op de fiets. En wat ben ik blij dat ik ben gegaan. Had verwacht dat ik het heel zwaar zou vinden, maar ik vond het echt heerlijk! Bij de Bikram Yoga school waren ze zo lief om mijn oude strippen te heractiveren waardoor ik nu in ieder geval nog 3x kan gaan. Heb er nu alweer zin in! Ik besloot de kickboks bootcamp ’s avonds een keertje over te slaan omdat ik mijn lichaam nog wat rust wilde geven voor het weekend. Toen ik thuis kwam, kwam er een enorme keelpijn, hoofdpijn en verkoudheid op zetten. Ik dook dus vroeg in bed, maar helaas mocht dat niet baten want ik werd vrijdag heel belabberd wakker.

20140904_065724 blog

Gewapend met een pak zakdoekjes ging ik vrijdagmiddag toch naar de Sky Radio Run. Heel de ochtend had ik getwijfeld of ik wel moest gaan, maar ik had er echt rekening mee gehouden dus besloot het gewoon te proberen. Het zouden twee rondjes van 4.5km zijn, dus kon altijd nog na 1 rondje stoppen. En dat heb ik ook gedaan. Niet eens zo zeer omdat het slecht ging, maar omdat het een heel slecht parcours was. Het was rondom de Ouderkerkerplas, maar er was maar een klein stukje echt een goed pad. Op een gegeven moment verdween het paadje tot voetbreedte waardoor dat niet te lopen was. Ik ging dus zigzaggend over het gras, hobbels en gaten ontwijken. Omdat ik een blessure nu echt niet kan gebruiken, besloot ik na 1 rondje te stoppen. Jammer dan. Ik liep dit rondje in 22 minuten, als ik achteraf had geweten dat ik maar 1 rondje ging doen had ik nog wel iets aan gezet. Eenmaal thuis had ik dus toch niet echt een voldaan gevoel en besloot ik mijn kettlebell weer eens tevoorschijn te halen voor een korte workout gecombineerd met een serie buikspieroefeningen.

En eigenlijk kan ik over de rest van het weekend kort zijn, mijn lichamelijke gesteldheid aka griep aka verkoudheid gooide roet in het eten en zorgde ervoor dat ik niks meer heb gedaan. Met pijn in mijn hart heb ik zelfs de hardloopwedstrijd van zondag overgeslagen. Niks aan te doen. Hopelijk voel ik me morgen beter, want de hardloopbaantraining wil ik niet missen!

image_print

5 Comments

Fit diary #10 - Eat.Run.Love. 21 september 2014 at 22:34

[…] was de tweede hardlooptraining, deze verliep vergelijkbaar met vorige week. Mijn snelste rondje was dit keer 4.25, toch een teken dat ik nog niet helemaal top fit […]

Reply
Marieke 9 september 2014 at 14:48

Die zwemfoto ziet er in ieder geval wel heel profi uit. :D Beterschap!!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 10 september 2014 at 14:01

Hahah daar is ook alles mee gezegd, ben nog steeds een spartelende vis ;)

Reply
Irene 8 september 2014 at 19:17

Veel beterschap!
Toch knap hoe sportief je bent hoor.

Reply
Eline 8 september 2014 at 11:38

Ik hoop dat je je al weer wat beter voelt )

Reply

Leave a Comment