LovePersoonlijk

Fit diary #8

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 1 september 2014 2 Comments
Trainingsdagboek

Weer zo’n drukke week achter de rug! Naast de triatlontrainingen, kwamen we ook nog bij elkaar met de Girls Love 2 Run Crew en liep ik een duurloop. Bereid je voor op een lange fit diary! Nog 3 weken tot de Dam tot Damloop, nog 4 weken tot de triatlon. Daarna ga ik een maandje focussen op hardlopen om voldoende kilometers in de benen te krijgen voor de halve marathon.

Maandag ging ik op tijd weg van werk, omdat ik om 18.45 in Scheveningen moest zijn. Het was een beetje gehaast met een deadline op werk, maar ik was op tijd voor de Girls Love 2 Surf sessie. We zijn de crew ooit begonnen om maandelijks met elkaar te gaan hardlopen, maar tegenwoordig doen we dat nog maar weinig en hebben de hardloopsessies plaats gemaakt voor andere leuke trainingen. Annemerel en Nienke namen dit keer de organisatie op zich en zorgden voor een superleuk golfsurf les. Ondanks dat het met bakken uit de lucht kwam, zat de stemming er goed in. Na ons in een wetsuit gehesen te hebben, geven de instructeurs van Surfschool Heart Beach ons de eerste tips & trics. In tweetallen lopen we met twee planken richting zee waar we eerst op het droge wat oefeningen doen. Daarna mag iedereen het water in en is het wachten op de juiste golven, de omstandigheden zijn perfect als we Nienke, Martine en Tommy moeten geloven. Het is helemaal niet koud met een wetsuit aan (weet ik ook vast hoe het straks met de triatlon is) en door de pret vergeet je de regen al snel. Op het moment dat je een golf ziet aankomen, is het peddelen geblazen en zodra de golf je mee pakt probeer je omhoog te komen. Ik kom niet veel verder dan mijn hurken, maar geef mijn ijskoude voeten de schuld. Om een uur of 21.00 houden we het voor gezien en merk ik dat ik toch wel enigszins verkleumd uit het water kom. Na een warme douche praten we nog even na en eigenlijk is iedereen wel van mening dat er zeker nog een vervolg aan moet komen!

Nienke & Annemerel zorgden nog voor Vita Coco en een overheerlijke quinoa salade van Hills & Mills – met o.a. appel, cranberry, abrikozen, walnoten, munt en limoen. En natuurlijk verlaten we de Girls Love 2 Surf sessie ook niet zonder een goodiebag met een reep Tony Chocolonely (die ’s avonds nog op gaat – addicted), een waterproof telefoonhoesje van LifeProof, fijne Aveda producten en Women’s Health.

Trainingsdagboek

Trainingsdagboek

Als ik wakker word, verwacht ik spierpijn te hebben, maar dat is wonder boven wonder helemaal niet het geval. Ook dinsdag ga ik weer op tijd weg op werk, dit keer voor een spinning training in Healt Club Jordaan. Deze training is onderdeel van de triatlon trainingen die ik nu met Let’s Brand 2Gether doe. Jaren geleden deed ik wekelijks aan spinning, maar op een gegeven moment begon het me echt te vervelen. Ik vond het erg leuk om weer eens op een spinning fiets te zitten en merk dat ik het niet ben verleerd. Na afloop krijgen we een groene smoothie & power ball van Lite/Dark en een informatieve les over eiwitten. Hier ga ik nog een aparte blog aan wijden, want gebruik zelf sinds een tijdje ook proteïne poeder. De avond sluiten we af met een gezellig get 2 gether bij Venkel. Met alle crew leden van O&Ganic Health Agency, Bloggernet en Modellist ID eten we overheerlijk noten-rozijnenbrood met hummus, 3 verschillende soorten salades, wortel-gember cake en amandel chocolade melk.

Trainingsdagboek

10653731_1607734696119828_2201574603870763842_n

Woensdagavond ben ik eindelijk een avondje thuis, op het programma staan bloggen, armbandjes maken en een rondje hardlopen van 6,5km. Het is super lekker weer en in een short en shirtje loop ik op een lekker tempo van 5.18/km. Ik moet overigens wel een beetje wennen dat het weer zo vroeg donker wordt want als ik iets na 21.00 thuis kom is het eigenlijk al donker.

20140827_203613blog

De donderdagen kennen jullie inmiddels wel, dan staat de wekelijkse kickboks bootcamp weer op het programma. Het regent hard en ik merk dat ik een beetje moe ben, dus het gaat iets minder lekker dan normaal. ’s Avonds duik ik op tijd m’n bedje in, maar het lukt me niet om in slaap te komen. Ik zie ieder uur van de wekker, loop 3x naar de keuken om wat te drinken met als gevolg dat ik ook 3x moet plassen. Om half 7, als ik eigenlijk uit bed moet voor een zwemtraining in De Mirandabad, ben ik echt volledig gesloopt en zie ik scheel van moeheid. Ik besluit de training te skippen en val als een blok in slaap tot half 9. En dat moment dat je er dan uit moet is vreselijk. Ik zit als een zombie aan tafel, werk m’n ontbijt naar binnen en ga naar werk. Op werk merk ik dat het heel rustig is, en ik besluit dan ook een lekker een middagje vrij te nemen, omdat het kan!

Heerlijk ineens zo’n vrijdagmiddag vrij. Over m’n moeheid ben ik inmiddels wel een beetje heen en ik heb zin om alsnog te gaan zwemmen. Ik ga naar het Marnixbad en zwem 40 baantjes (1km) in een lekker tempo. De borstcrawl gaat me nog steeds niet echt goed af, maar ik merk wel dat ik hem een aantal slagen kan doen. Dan doe ik een aantal slagen schoolslag en probeer ik het opnieuw. Niet ideaal, maar zo kom ik er ook! Na het zwemmen fiets ik door naar de Ten Katemarkt en ga ik met twee boodschappentassen aan groenten en fruit weer naar huis. Wat ik zoal haal? Venkel, pastinaak, spinazie, peultjes, rode ui, tomaat, cherrytomaatjes, komkommer, mango, watermeloen, aardbeien, grapefruit, sinaasappel, citroen, limoen. Ik kan weer een weekje vooruit! Na het eten fiets ik op mijn normale fiets naar een vriendinnetje om vervolgens op een racefiets naar huis te gaan. Zij gaat drie weken naar Indonesië en ik mag deze drie weken haar fiets lenen, dan kan ik voor de triatlon nog even oefenen op een wielrenfiets. Het kleine stukje naar huis merk ik al dat het heel anders is. Als ik ploffen we op de bank met een nieuwe serie: The Blacklist en een reep Tony Chocolonely (zeezout karamel – die weer opgaat).

20140829_150908blog

Doordat ik vrijdag al een middagje vrij heb, heb ik het gevoel een extra lang weekend te hebben wat natuurlijk ook wel een beetje zo is. Alle boodschappen zijn al in huis en dat betekent zaterdag lekker rustig aan doen. Het is mijn rustdag en ik breng grotendeels van de dag in joggingpak door. Bloggen, huis opruimen, receptjes maken + fotograferen, tijdschriftjes lezen. En weer Tony Chocolonely eten. En ja, hij gaat weer op. Oeps. Ik deel hem weliswaar elke keer met mijn vriend, maar toch. Volgende week echt even goed opletten wat ik eet, want die extra kilo’s die ik er aan heb gegeten gaan er natuurlijk niet vanzelf vanaf. ’s Avonds gaat mijn vriend op stap en besluit ik lekker alleen thuis te blijven en op tijd naar bed te gaan.

Zondagochtend sta ik om half 9 heerlijk uitgerust op. Ik eet mijn havermoutontbijtje, zie de zon schijnen, trek een short en shirtje en stap naar buiten. Ik heb echt zin om te lopen, en de eerste kilometers gaat het lekker. Maar dan besluit mijn lichaam tegen te gaan sputteren. Ik loop uiteindelijk 17,5km maar vraag me niet hoe. Mijn benen lijken wel lood en mijn hartslag zit veel te hoog. Ik kan wel doen alsof er niks aan de hand is, maar daarmee houd ik alleen maar mezelf voor de gek. Al vertel ik natuurlijk het liefste alleen maar enthousiaste verhalen aan jullie. Ik merk dat ik nu al een paar weken niet zo lekker loop als eerst, dus denk tijdens de run ook na waardoor dat kan komen. 1. Ik ben verkouden. 2. Ik train momenteel teveel waardoor ik weinig rust krijg. 3. Ik eet niet goed genoeg. 4. Ik doe geen Bikram Yoga meer.

Wat ga ik met bovenstaande gedachtes doen? Gezonder eten en proberen een lesje Bikram Yoga in mijn al overvolle trainingsschema te passen. Met het gezonder eten moet gewoon even een knop om, de Tony Chocolonely repen hebben mij de afgelopen week iets te goed gesmaakt. Elke keer denk ik dat die knop om is gegaan, maar dan blijkt dat toch niet zo te zijn. Hopelijk was vandaag een eyeopener. Bikram Yoga is mij persoonlijk echt een goede vorm van yoga omdat je spieren goed opgewarmd worden en ik dus echt goed kan rekken en strekken. Ik ben echt een stijve hark, maar na een aantal lessen merkte ik toch dat ik soepeler werd en makkelijker liep. De verkoudheid moet vanzelf weggaan en tja, teveel trainingen die houd ik de komende weken wel een beetje. Wel moet ik zorgen dat voor mijn wedstrijden voldoende rustdagen zitten want anders gaat het niet goed komen.

Untitled-1

Tot zover de slechte run. Als ik thuis kom maak ik direct een goede work-out smoothie (spinazie, ananas, mango, kokoswater en proteïne poeder) en stap ik met mijn voetjes in een magnesiumbadje. Na een lange, warme douche eet ik nog 3 speltcrackers met hummus, avocado en tomaat en een rijstwafel met pindakaas. Daarna ga ik langs een overvolle Zara om een broek te ruilen en sprak ik af met vriendinnetje Froukelien bij een nieuw tentje bij haar in de buurt, Stek. Daar eet ik nog een zuurdesem boterham met erwtenpuree, mozzarella, basilicum pesto en tomaat en véél thee! Een fijne middag. ’s Avonds staat in het teken van nieuwe plannen smeden en series kijken.

Ik heb nu al zin in vanavond, dan heb ik mijn allereerste baantraining. Ook staan er deze week twee 10km wedstrijden op de planning. Ik weet het, niet handig gepland, maar schreef me voor beiden in en toen ik het in mijn agenda zette, kwam ik erachter dat het in dezelfde week viel. Nu is 10km voor mij niet heel zwaar, dus besloot ik het maar gewoon te laten staan. Hoe aanstaande week me vergaat, lees je in de volgende fit diary!

2 Comments

Eline 2 september 2014 at 11:38

Ik hoop voor je dat je knop nu echt om is en je weer kan presteren zoals je wilt :)

Reply
Julie Hapjesprincess 1 september 2014 at 22:39

Good job!!

Reply

Leave a Comment