DagboekLove

Fit diary #5

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 11 augustus 2014 6 Comments
Trainingsdagboek voor hardlopers

Toen ik begon aan deze blogpost op zaterdagmiddag leek ik een alles behalve actieve week te hebben gehad. Ik was moe waardoor ik ’s ochtends niet vroeg mijn bed uit kon komen en ik had ’s avonds veel afspraken. Bovendien ben ik vandaag jarig en was ik de hele week en het weekend al bezig met voorbereidingen. Er kwamen gistermiddag zo’n 30 mensen op mijn georganiseerde high wine, dus je kunt je voorstellen dat ik behoorlijk druk was met kokkerellen. Maar uiteindelijk viel het allemaal mee en wist ik toch nog een paar workouts te doen. Niet zo fanatiek als normaal, maar dat is prima voor een keer!

Dinsdagmiddag deed ik op kantoor weer een lesje bootcamp mee. Dit keer een normale bootcamp in plaats van kickboks bootcamp omdat ik een lesje in te halen had en donderdags weer niet kon.  Daarna haastte ik me snel door naar het park waar ik met een vriendinnetje een lekkere salade van SLA op at! Sinds kort is er een nieuwe kaart en deze ziet er ook weer top uit dus ik genoot van een salade met o.a. pompoen, kikkererwten, tomaatjes en buffelmozzarella.

De volgende dag was mijn meest actieve dag van de week. ’s Ochtends sprak ik af met een vriendin om voor werk te gaan zwemmen. We gingen naar het Marnixbad en zwommen ruim 45 min. Ik had eigenlijk nog nooit echt bewust baantjes gezwommen, maar vond het echt heerlijk en ga het zeker vaker doen. Toen ik uit het zwembad kwam, voelde ik ook echt dat ik wat had gedaan. Woensdagavond wilde ik nog even hardlopen, en ik besloot om voor een snelle 10 km te gaan. Ik hardloop al een tijdje volgens een hardloopschema omdat ik de halve marathon in oktober onder de 1.50 wil lopen. Halverwege het schema moet je een 10 km in 48 min rennen om even de status te bepalen. Uiteindelijk liep ik deze 10 km in 49 min, maar vond dat een top tijd aangezien het ’s avonds laat was (ben geen avondloper) en geen wedstrijd. Overigens start ik binnenkort weer opnieuw met het schema, want de halve marathon is pas in oktober! Maar dan heb ik in ieder geval voldoende kilometers in mijn benen.

Trainingsdagboek voor hardlopers

De bedoeling was dat ik donderdagochtend naar yoga zou gaan, maar toen ik woensdagavond laat in bed lag, voelde ik al dat het geen goed idee was. Vervolgens wilde ik vrijdagochtend voor werk een rondje hardlopen, maar ik werd wakker met lichte spierpijn (van woensdagavond denk ik), dus weer liet ik dit aan me voorbij gaan. Ik baalde hier stiekem wel van omdat ik wist dat ik het hele weekend weinig tot geen tijd zou hebben.

Zaterdagmorgen stond ik al vroeg op om de laatste boodschappen voor mijn verjaardag te doen. Toen alles in huis was begon ik met de vier taarten/cakes, soep, salades en dips. Aan het eind van de middag was ik behoorlijk gesloopt, maar toen de lasagne die we ’s avonds zouden eten in de oven stond, besloot ik toch nog even een klein rondje hard te lopen. Tussen alle bedrijven door liep ik voor het eten 6 km die alles behalve goed ging. Ik had moeie benen en moest naar het toilet, maar ik was toch blij dat ik was gegaan! ’s Avonds bakte ik weer vrolijk verder en keken we de film Prisoners. 

Trainingsdagboek voor hardlopers

Ondanks dat ik eigenlijk geen tijd had, ging ik zondagochtend nog even naar yoga. Anna, een GL2Rcrew buddy, is namelijk een opleiding tot yoga docent aan het doen (she rocks want ze is echt van alle markten thuis – van voedingsdeskundige, tot bootcamptrainer, personal trainer en nu dus yoga docent!) en gaf op zondagochtend een yogales om ervaring op te doen. Ze contactte me eerder deze week al of ik er bij wilde zijn, maar wilde het af laten hangen van mijn planning. Ik had zaterdagavond enorm veel zin om naar yoga te gaan, even ontspannen, dus besloot dat het maar gewoon moest passen in mijn planning.  We spraken af in een supermooi pand op de Prinsengracht, en ik genoot van een heerlijke Vinyasa Yoga. Fijn! Daarna maakte ik met behulp van mijn vriend, een andere vriend en mijn moeder de laatste dingen voor mijn feestje klaar en kon het eetfestijn beginnen. Nu ik dit typ, zit ik moe maar voldaan op de bank, het was echt een leuk feestje! Ik post dinsdag of woensdag nog een blog met wat ik zoal maakte, al het eten werd vol enthousiasme ontvangen (zowel bij mij thuis als op Instagram) dus vind het leuk om dat nog even te delen.

Ik houd deze fit diary bij in aanloop naar de Dam tot Damloop die ik loop voor Pink Ribbon. Zou het super vinden als jullie mij willen steunen, dat kan hier

image_print

6 Comments

Tip om zelf een hardloopschema samenstellen - Eat.Run.Love. 17 augustus 2014 at 07:06

[…] mijn laatste fit diary lazen jullie dat ik volgens een hardloopschema loop in aanloop naar de halve marathon van oktober. […]

Reply
Miss M 12 augustus 2014 at 21:07

Ah, Jessica, dankjewel!! Ga gauw kijken en samenstellen!
Trouwens, wat heb jij uitgepakt met je verjaardag! Als je er de tijd voor neemt én hebt, is dat idd ontzettend leuk om te doen. En als je al die gasten dan ziet smullen. Nah, daar doe je het toch voor?

Groetjes, Marjolijn

Reply
Miss M 11 augustus 2014 at 20:26

Nog van harte met je verjaardag!
Zo, je bent toch nog lekker bezig geweest afgelopen week. Mijn complimenten!
Vraagje: je loopt volgens een schema voor de halve marathon; waar heb je dit schemaatjes vandaan geplukt en zou je die kunnen delen met ons?
Ben al een tijdje op zoek naar een goed schema, maar vind eigenlijk maar geen goede…

Groetjes,
Marjolijn

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 11 augustus 2014 at 22:17

Leuk om te horen, dank je wel! Ik heb zelf een schema samengesteld via Hardloopwijzer. Daar kun je invullen wat je beoogde eindtijd is en je maximale hartslagfrequentie en dan wordt er een schema berekend op 4x per week trainen. Zelf hardloop ik 2 à 3x per week, dus trek gewoon meer weken uit voor het schema plus dat ik daarnaast natuurlijk nog andere sporten doe.

Dit is de directe link, dan kun je eerst klikken tussen welke tijd je wilt eindigen en daarna de rest invullen: http://www.hardloopwijzer.nl/overzicht_halvemarathon.htm

Succes!

Reply
Eline 11 augustus 2014 at 12:20

Ah gefeliciteerd met je verjaardag nog!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 11 augustus 2014 at 22:16
Reply

Leave a Comment