DagboekLove

Fit diary #4

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 4 augustus 2014 12 Comments
SONY DSC

Jullie konden in de vorige fit diary lezen dat ik op zondag vertrok naar Texel, we zijn daar gebleven tot vrijdag dus ik heb een aantal trainingen op Texel gedaan! Daarnaast ontving ik deze week de Nike Fuelband SE, dus dat zorgde ervoor dat ik nog beter oplette dat ik voldoende bewoog!

Maar eerst nog even terug naar vorige week zondag, uiteindelijk heb ik voordat we naar Texel vertrokken een snelle 5km gelopen. Ik had geen zin om een lange afstand te lopen en voelde de bui al hangen dat ik eenmaal aangekomen op Texel ook niet meer zou gaan, dus dit was prima. Ik deed er iets meer dan 25 minuten over, een mooie tijd!

Op Texel zaten we op een duincamping, wat inhield dat het heel heuvelachtig was. Om bij de camping te komen moesten we een enorme berg beklimmen en ook om op het strand te komen moesten we een hoge duin over. Ik heb de kuiten dus lekker getraind op Texel en dat voelde ik ook met hardlopen. Waar maandag de rest van het land zo ongeveer blank stond, viel het op Texel mee. Het regende en waaide erg hard, maar we zijn gelukkig niet weggespoeld. De hele ochtend hebben we in de tent vertoefd, maar dat word je snel zat, dus toen mijn vriend ’s middags ging surfen besloot ik mijn eerste strand run te pakken.  Het waaide ontzettend hard, dus ik besloot eerst tegen de wind in te lopen en daarna wind mee terug te lopen. Het is natuurlijk heel verleidelijk om het andersom te doen, maar ik bewaar het makkelijke liefst voor het laatst. En eigenlijk ging het best lekker, ik besloot 5km tegenwind te lopen en 5km wind mee. De eerste 5km deed ik maar liefst 34 minuten over, de tweede 5km leek ik terug te vliegen en liep ik in 26 minuten. Het lopen op het strand viel me alles mee, het was gelukkig eb waardoor ik dicht langs de waterlijn kon lopen. Wel voelde ik mijn kuiten, enkels en buitenkant van mijn voeten meer dan normaal.

Dinsdag kwamen we niet veel verder dan 20km fietsen en heel veel rondjes lopen op de camping, telt dat ook mee? Ik weet niet wat ik had, maar ik had ontzettend gespannen en vermoeide kuiten, dus toen ik woensdag om 8.00 naast de tent stond voor een rondje hardlopen ging dat niet van harte. Ondanks dat ik in een ontzettend mooie omgeving liep, kon ik er niet echt van genieten en kwam ik niet verder dan 4,6 km. Tja, komt ook wel eens voor. Daarna deed ik voor de tent wel nog mijn serie buikspieroefeningen, planken en push ups.

Donderdag begon de dag erg bewolkt, winderig en fris dus na een ochtend in de tent gezeten te hebben was ik lichtelijk chagrijnig. Mijn vriend motiveerde me om te gaan hardlopen, en uiteindelijk stond ik met veel gemopper buiten. Ik had namelijk nog de run van de vorige dag in mijn hoofd en zag er erg tegenop om weer door de duinen te lopen. Toen ik eenmaal buiten stond begon de zon fel te schijnen en was het dus bloedheet om te lopen. Maar, ik kon er beter dan woensdag van genieten en ondanks de heuvels ging het erg lekker. Ik liep 9 km en kwam met een voldaan gevoel weer op de camping terug!

De volgende ochtend zijn we gaan inpakken om weer naar huis te gaan en deden we ruim 3 uur over de terugreis. Note to self: niet naar huis willen als iedereen naar huis gaat, want dat is zonde van de tijd! Eenmaal thuis lag er een leuk pakketje op me te wachten met de Nike Fuelband SE. We pakten we alles uit, ik ging wasjes draaien en onverwachts ’s avonds drankjes doen met een vriendinnetje.

Zaterdagochtend startte ik de dag met het installeren van de Nike Fuelband en besloot ik dat 3000 fuelpoints per dag een mooi streven was. Maar daarover later meer, want er volgt een apart artikel over de Fuelband! Ik stapte op de fiets richting de stad om even langs de Zara en Hema te gaan, groenten en fruit op de markt te halen en bepakt en bezakt thuis te komen. Daarna weer de tassen gepakt om boodschappen bij Albert Heijn te doen en eten voor te bereiden voor een etentje met vrienden ’s avonds. Tussen alle bedrijven door wilde ik persé nog iets doen, dus ik besloot een eigen circuitje te doen:
2 minuten touwtje springen
50 squats
20 crunches
20 crunches met benen in een hoek van 90 graden
20 crunches met benen in de lucht (handen naar voeten bewegen)
20 leg raises
30 bicycle twist
20 hipraises
20 tellen plank
20 push-ups
Deze serie herhaalde ik 3x, kort maar krachtig!

Ik eindigde de dag uiteindelijk met 3455 fuel points, goede score op de eerste dag dus!

Op zondag ging het wekkertje lekker vroeg en stond ik om 9.30 in de Nieuwe Yogaschool voor een les Ashtanga Yoga, het was warm en ik had het zwaar. Maar ik deed ook voor het eerst een volledige brug (wiel) zelfstandig, een overwinning! Daarna was ik volledig zen, maar ook leeg. Bij thuiskomst at ik lekker een speltbroodje met ei, tomaat en kaas en maakte ik weer eens een notenbrood. De rest van de middag en avond stonden in het teken van bloggen, huis opruimen en relaxen.

Ik houd deze fit diary bij in aanloop naar de Dam tot Damloop die ik loop voor Pink Ribbon. Zou het super vinden als jullie mij willen steunen, dat kan hier

image_print

12 Comments

Jara 19 augustus 2014 at 11:45

Wat leuk om te lezen! Je bent heel goed bezig geweest hoor vind ik. Er zitten altijd mindere runs tussen joh. Doorgaan is het belangrijkst. De top die je aanhebt op de plank foto is trouwens heel tof. Waar is die van? Die zou namelijk helemaal passen bij de teamoutfits van ons hardloopgroepje.

Jessica - Eat.Run.Love. 1 september 2014 at 10:18

Sorry voor mij late reactie, je reactie was tussen de spam beland. Niet bedoeld! Shirtje is van H&M.

Ester 6 augustus 2014 at 23:05

Klinkt niet verkeerd, trainen op zo’n mooi eiland :-) Ik ben dol op de waddeneilanden.

Eline 4 augustus 2014 at 21:57

Lekker bezig geweest deze week weer! Ik vind het erg leuk om te lezen!

Jessica - Eat.Run.Love. 4 augustus 2014 at 22:09

Dank je wel Eline, leuk om te horen!

Veerle van der Stok 4 augustus 2014 at 13:07

Ik vind je fitdiaries super leuk om te lezen!

Jessica - Eat.Run.Love. 4 augustus 2014 at 13:41

Hi Veerle, leuk om te horen! Daar doe ik het natuurlijk deels voor :)

Stacey 4 augustus 2014 at 12:04

Wow goed bezig geweest zeg op Texel! Heb je al gemerkt dat je fuelband de stukjes die je fietst niet echt meet… zo jammer zeker als je veel fietst, verder natuurlijk wel een top ding!

Jessica - Eat.Run.Love. 4 augustus 2014 at 12:38

Nou toevallig wil ik een aantal activiteiten even bewust gaan meten door een sessie te starten! Zal dat ook met fietsen doen, maar zag online idd al comments dat hij fietsen niet goed trackt. Logisch want je beweegt je armen dan weinig. Je zou hem dan om je enkel moeten doen was het advies, ook een beetje omslachtig heh!

Madelon 4 augustus 2014 at 11:24

Lekker bezig fit chick! See you at the Dam tot Dam loop! :)

Jessica - Eat.Run.Love. 4 augustus 2014 at 11:29

Zeker! Maar hopelijk zien we elkaar daarvoor nog wel :) Moet nog even over een mooie tijd gaan nadenken! Jij bent ook lekker bezig met je duurlopen…

Lisa 4 augustus 2014 at 09:02

Wat ben je weer actief geweest! Jammer van het mindere weer af en toe, maar volgens mij heb je (behalve die 4,6 km) toch wel mooie runs gehad op vakantie :)