LovePersoonlijk

Fit diary #27

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 26 januari 2015 3 Comments
fit diary 26 hoofdfoto

Ik heb een beetje een gekke, maar wel leuke week achter de rug qua sporten. Het was geen normale week; ik sportte 4 dagen, maar deed wel 6 volledige workouts. Normaal gesproken probeer ik wat meer te spreiden, maar dat kwam niet uit deze week door drukte op werk en afspraken die al stonden. Nu ik dit typ (op zondagavond) voel ik de spierpijn in mijn billen met de minuut erger worden. Hoe dat komt? Dat lees je in mijn fit diary hieronder!

De sportschool waar ik normaal gesproken kickboks, biedt ook crosspower lessen aan. Maandag ging ik samen met een vriendinnetje dus een keer een Crosspower les doen in plaats van kickboksen. Het was onwijs druk, en daardoor kon ik minder lekker bewegen dan normaal maar het was wel een leuke les. Er wordt een circuit met gewichten uitgezet, elke oefening doe je 30 seconden tot een minuut en daarna ga je weer door naar de volgende oefening. Battle rope, lunges, box jumps, touwtje springen, trx optrekken, kettlebell swings, leg raises, het kwam allemaal voorbij. Ik ga deze les zeker vaker doen!

fit diary 26 4

Woensdag lukt het voor het eerst sinds een hele lange tijd weer om voor werk te gaan hardlopen. Ik loop een klein rondje van 5km maar ben supertrots op mezelf dat ik in de mist en kou ben gaan hardlopen. Je voelt je daarna zo fit! ’s Avonds uit werk ben ik lekker naar hot yoga gegaan, een fijne tegenhanger van de koude run ’s ochtends. Het ging nu al een stuk beter dan zondag, hopelijk zie ik snel resultaat!

fit diary 26 3

Donderdag en vrijdag zijn een beetje rommelig waardoor het niet lukt om te sporten. Donderdagavond ga ik naar Hilversum voor de opnames van de Nationale Eettest (een soort IQ test over eten). Superleuk om aan mee te doen, maar het viel me vies tegen hoeveel ik wist. Het wordt aanstaande woensdag uitgezonden op BNN, dus dan zit ik zeker voor de buis, kijken of ik mezelf nog spot!

fit diary 26 2

Begin van de week werd ik uitgenodigd voor Zalando om op zaterdag een workout in het Westerpark te doen. Ze zijn de hoofdsponsor van Amsterdam Fashion Week Downtown en zetten 10 dagen lang een ander merk ik de spotlight. Op zaterdag was dat Nike en hadden ze de pop-up store op Haarlemmerdijk omgetoverd tot Nike store. Westerpark is om de hoek voor mij, dus vond het wel leuk om mee te doen. Toen ik ’s ochtends wakker werd, lag er sneeuw. Maar dat mocht de pret niet drukken, we deden gewoon wat voorzichtiger en geen grond oefeningen. Met een klein groepje van drie meiden had Jill een heerlijke training voor de benen & abs voor ons in petto. Overigens spotte ik te gekke Nike’s waarvan ik nog steeds in dubio ben of ik ze ga bestellen, heb namelijk ook mijn zinnen gezet op een paar Adidas Stan Smiths en kan ze niet tegelijk kopen… Toen ik thuis kwam, maakte ik even snel een goede lunch voor mezelf klaar met o.a. zilvervliesrijst en kikkererwten waarna ik alweer op de fiets moest springen voor mijn volgende activiteit.

fit diary 26 6

fit diary 26 5

Met de meiden van Girls Love 2 Run kwamen we bij elkaar voor een kennismaking met Personal Body Plan, een krachttraining (weer voor de benen & billen) en een driegangen diner bereid door DoorMeal. Personal Body Plan is een online personal trainer, voedingscoach en lifestyle coach in een. Via het online programma kun je je jouw doelen bereiken in een half jaar. Er wordt een trainings- en voedingsschema op maat gemaakt en je houdt wekelijks contact met jouw coach. De kosten hiervoor bedragen €79 per maand. Op deze wijze wordt een personal trainer & voedingscoach toch iets toegankelijker, dan wanneer je elkaar live ziet. Daarna gaf de hoofdtrainer van Personal Body Plan ons een krachttraining gericht op de billen & benen. Ondanks de training van ’s ochtends ging het mij vrij gemakkelijk af. Na afloop konden we genieten van overheerlijk eten bereid door Hanna van DoorMeal. DoorMeal is een nieuw – nog te lanceren – concept wat gezonde, verse en op jouw wensen afgestemde maaltijden aan huis bezorgd. Ik at o.a. pompoensoep met hüttekase en aubergine rolletjes gevuld met heilbotfilet vooraf, een bulgursalade met gegrilde paprika, venkel, gedroogde abrikoos en dorade filet als hoofdgerecht. En omdat we precies wisten wat we aten aan koolhydraten, eiwitten en vetten, konden we dat overheerlijke toetje ook zonder schuldgevoel naar binnen schuiven. Dit waren chocoladesnacks gemaakt van banaan, havervlokken, cacaopoeder en eiwitten. Ik ben zelf niet zo van de macro’s (koolhydraten, eiwitten, vetten) tellen, maar ik moet wel zeggen dat het een goed gevoel geeft om precies de juiste verhoudingen te eten. Ik vond het vrij weinig ogen, maar ik zat precies goed vol voor de rest van de avond!

fit diary 26

fit diary 26 1

Wonder boven wonder werd ik zondag wakker zonder echte spierpijn. Ondanks dat ik niet echt zin had om hard te lopen, ben ik toch gegaan. Ik merkte dat ik wat vermoeid was, maar heb er toch 8km op een rustig tempo uit weten te krijgen. Bij thuiskomst heb ik de exercise ball er nog even bij gepakt en deed ik mijn favo oefeningen: knee tuck & full extension gecombineerd met leg raises, crunches, bicycles en een aantal variaties op de plank. Ik heb een nieuwe ontdekt, zal jullie hem binnenkort showen! Ok, en daarna was het wel echt klaar en werd mijn spierpijn met het uur erger.

Morgen (voor jullie vandaag) heb ik ook weer een leuke workout op het programma staan en verder zie ik wel hoe de week verloopt!

image_print

3 Comments

Danielle 26 januari 2015 at 10:31

Super sportief! 6 workouts in 4 dagen.. ik word al moe als ik er aan denk ;)!

Reply
Stacey 26 januari 2015 at 09:20

Wow, weer lekker sportief bezig geweest zeg!

Reply
merle 26 januari 2015 at 07:37

Wow! Sporty spice!

Reply

Leave a Comment