LovePersoonlijk

Fit diary #18

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 24 november 2014 3 Comments
20141121_074452

Weer een week voorbij, wat gaat de tijd toch snel! Deze week moest ik een beetje passen en meten met de trainingen in mijn agenda, maar uiteindelijk is ook dat weer allemaal gelukt. Ik begon de week weer goed met op maandag weer een kickboks zaktraining bij Gym3. Wel had ik nog een beeetje spierpijn van het weekend, maar het was al met al een overheerlijke training!

Dinsdag besloot ik dus even rust te houden, terwijl ik wel tijd in mijn agenda had vrijgehouden om te sporten. Voordeel van dat ik niet ging sporten was dat ik voor de hele week blogartikelen klaar heb kunnen zetten. Woensdag ging ik voor mijn werk naar de Margriet Winterfair, wat een gekkenhuis. Ik heb de hele middag daar rondgelopen en had best moeie voeten, maar wilde persé nog even lopen. Volgens mij hardloopschema moest ik 6km met een gemiddelde van 5.25 per km lopen, uiteindelijk liep ik 6km met een gemiddelde van 5.18 per km. Heerlijk loopje dus!

Untitled-2

Donderdag viel volledig in het water. Ik sliep heel slecht, waardoor ik besloot mijn wekelijkse Bikram Yoga les te skippen en nog een uurtje langer in bed te blijven liggen. ’s Avonds zou ik in het Vondelpark een bootcamptraining doen, maar toen ik al in het Vondelpark stond, kreeg ik een berichtje dat de training was geannuleerd. Pft. Ik fietste weer naar huis en was er toen eigenlijk gewoon klaar mee. Beide trainingen dus niet gedaan.

Maar, dat betekende wel dat ik de volgende ochtend zonder problemen lekker vroeg opstond om mijn tweede hardlooptraining te doen. 60 minuten op een rustig tempo, het werd 10km. Om 7.15 ging ik de deur uit en daarna zat ik fris en fruitig op werk. Op werk was het lichtelijk chaotisch, ‘s avonds was er een borrel op werk die ik samen met een collegaatje heb georganiseerd. Super leuk, maar je bent er wel de hele dag mee in de weer en daarnaast had ik ook nog een deadline te halen. Maar, is allemaal weer gelukt. De borrel was heel erg geslaagd en daarna gingen we nog met een groep de stad in. Mijn kater viel mee zaterdag, had veel water gedronken maar toch besloot ik lekker lang te blijven liggen. ’s Middags gingen we op kraambezoek en naar de verjaardag van ons nichtje.

Zondag was een lekker rommeldagje; we gingen naar het Westerpark om foto’s te maken van mijn nieuwe Asics outfit (daarover later meer), deden boodschappen, ik deed een intervaltraining en coretraining, blogte lekker vooruit voor komende week en bakte mijn favo wortel-dadelcake.

Untitled-1

Deze week ben ik dus met mijn nieuwe hardloopschema begonnen, die ik weer via Hardloopwijzer heb gemaakt. Jullie hebben het al eerder kunnen lezen, maar ik ga trainen voor een snelle 10km. Heb nu een schema gemaakt om in 6 weken tijd naar 48 minuten te trainen en dan wil ik zo elke keer een stapje verder tot ik die magische 45 minuten bereik. Officieel is het hardloopschema gemaakt op 4x per week hardlopen, maar dat haal ik niet in combinatie met mijn andere trainingen. Ik ga daarom voor 1x per week interval, 1x snelle 6km en 1x rustige 60 minuten. De laatste twee trainingen gaan op hartslag. Waarschijnlijk doe ik tussendoor nog wel wat andere loopjes/trainingen, maar dit is de basis. De intervaltraining die ik deze week deed bestond uit 6x 400m op een pace van 1.52 en vervolgens 200m rust/dribbelen. Komende week staat er bijvoorbeeld een intervaltraining van 3x 1000m en 400m rust op het programma. Ik heb er onwijs veel zin in, omdat het zoals je ziet ook wat kortere trainingen zijn. En dat betekent dat ik wat meer tijd heb voor al mijn andere plannen!

image_print

3 Comments

Eline 24 november 2014 at 18:30

5.18 is echt al heel snel! Hoe snel wil je worden?

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 24 november 2014 at 22:25

Ik wil trainen naar 45 minuten op 10km, dat is 4.30 gemiddeld per km (PR staat op 48 min, 4.48 per km). Maar daar ben ik niet zomaar hoor, dat wordt keihard trainen.

Reply
Marijke 24 november 2014 at 11:36

Ik ben echt reuzebenieuwd of het je gaat lukken. ik vind 5.18 per km al héél erg snel! :)

Reply

Leave a Comment